2020-03-12, 12:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Känner igen det där efter ett fnask i Tyskland. Fick nog en liten släng av AIDS som gick över ganska snabbt som tur va

Nejdå men låter som Corona upp i dagen!!
Vitlök och kolonialt silvervatten, pepparkorn, heroin, citron ... ja knepen är många men man undrar ju om de är är bra ?
Oavsett så är det ändå skönt att försöka med något än att bara vara passiv och ge upp

Vad än. Man ger aldrig upp. Var ju en från Kina som hävdade att han fixade det genom honung och whiskey. Han reviderade sedan detta. Men ändock om man får skiten är det primära nog att dels bara tvinga i sig näring av vilket slag sedan som sagt aldrig ge upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Enligt vänner till mig som känner anställda på universiteten, har de nu nå extrainsatt möte med berörda myndigheter. Snart lär besked komma om att skolor och universitet stängs.

Ja det mötet står på regeringens hemsida.
Citera
Medlem
Universitetsstäder tror jag också kommer drabbas hårt!
Citera
2020-03-12, 12:56
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Just nu?
Du är ju så blåst så klockorna stannar.
En snabb Googling talar för att det är någon annan som är blåst.
Citera
2020-03-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jobbar inom försvaret och det är kaos här just nu

På vilket sätt?
Citera
2020-03-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
John Campbell är en pensionerad sjuksköterska, kan folk slua referera till honom? Det är oseriöst.

jan har ju rätt.bara för att du är avundsjuk Tegnell
Citera
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Enligt vänner till mig som känner anställda på universiteten, har de nu nå extrainsatt möte med berörda myndigheter. Snart lär besked komma om att skolor och universitet stängs.

Har en vän som jobbar på ett universitet och han har sagt liknande, att de ska ta beslutet idag eller imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ska bli intressant att följa Italien, Frankrike, Spanien och Tyskland kommande par dagarna för att se vart hän detta är på väg.

Ja men du har ju bättre alternativ att följa Sverige lär ju snart gå om alla med tanke på alla öppna skolor
Citera
Medlem
S-skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jag har fullt förtroende för vår feministiska regering. Tydligen är det senaste beslutet att samtliga åtgärder mot Corona först måste HBTQ och genussäkras, så att jämställdhet och allas lika värde säkerställs.
Det viktiga för feministregeringen är att framstå och ge sken av att de har kontroll. Massmedias uppgift är att få alla att tro på feministregeringen och lita på vad de än säger. Precis som Kyrkans tidigare uppgift var att få folk tro på Kristus. Massorna ska hållas i schack och lyda husse. Hur korkad och mentalsjuk husse än är. Har inte Corona lika värde som andra virus?

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
John Campbell är en sjuksköterska som saknar expertis inom det här ämnet. Att hans ord är lag här säger en hel del om bristen på källkritik i den här tråden.

Det visste jag inte, sett på ett par av hans videos, var är det du tycker han har fel?
Personligen är mycket han säger "sunt förnuft" men ev kan han underskatta "dödligheten" av covid19, vet ej om jag litar på kinas och irans siffror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Lite perspektiv i dessa tider:

4 miljoner dör av fetma och dess följdsjukdomar globalt årligen. Fler än som dör av svält.
Fetma och svält smittar inte ...
Citera
2020-03-12, 12:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jobbar inom försvaret och det är kaos här just nu

Kan du utveckla, på vilket vis är det kaos, och varför är det kaos, är beredskapen inte god?

Kanske svårt att växla om från att räkna svarta hål till att räkna virus och sjuka människor?

Vad kan du berätta om Försvarsmaktens eventuella roll i den pågående epidemin, såklart utan att röja hemligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in