2020-03-12, 12:25
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Med tanke på att det emellanåt kan vara inemot 1000 som dör i en säsongsinfluensa så är det ju intet unikt egentligen.

Så du tycker att vi har ett normalläge och ingenting borde ha gjorts från början och bara låta allt ha sin gång? Hoppas du svarar nej på den frågan.
Citera
Medlem
På worldometer står fortfarande talet 2 kvar på kritiska, men 1 avliden. Har de glömt ändra eller har jag missat en nytillkommen kritisk?
Citera
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
jag tycker sverige gör helt rätt med att inte stänga skolor än. Det kommer kanske komma men varför stressa fram såna beslut?
För att rädda liv? Du kanske inte vet att skolan omfattar runt en tredjedel av hela befolkningen? Även om du kanske är en av tomtarna som tror att barn inte kan smitta eller smittas och att viruset är ofarligt för 99% av oss, tror jag att du kan förstå att det föreligger en ganska stor risk för spridning i den miljön.
Citera
Medlem
Cornflakesfasoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
Använd chrome o översätt den polska sidan med hjälp av google.

Det är ett ljudmedelande från en polsk kvinna som studerar i Italien. Men det är på ett facebook konto och jag har inte facebook!

Man behöver olika visum för att kunna ta sig genom olika städer. Militären vaktar i masker. Och även små barn blir sjuka och avlider?!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Man får göra sina egna testkits.

Hur gör man eget testkit steg för steg?

-Upp med en glasspinne i näsan.
-Stryk av på en liten genomskinlig plastskiva
-Köp ett bra mikroskop och kika
-Ser du taggiga små bollar som ler hånfullt åt dig? Du har Corona.

Nej, men det är väl ungefär så här det går till. Hur mkt erfarenhet det krävs för att få ut nåt vettigt av vad man ser vet jag ej.
Citera
2020-03-12, 12:26
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Det är på väg dit eftersom allt fler sjukvårdsinstanser slutar testa nya fall i allmänhet utan inriktar sig på att testa för att begränsa spridning inom sjukvården. Bra!
Man får hoppas på jourbesök av läkare i hemmet om man blir riktigt illa däran. Är förstås begränsade resurser för det också.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Polacker som går samma utbildning som mig.
aha dem ja! Men vilka källor hänvisar dessa "polacker som går samma utbildning som Cornflakesfasoner" till?
Citera
Medlem
Bara fått info i andra hand om presskonferens kl 14 idag om skolorna. Någon mer som vet om detta stämmer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Obehagligt och illa när man som land gör sig beroende av andra länder på det mest livsnödvändiga som medicin och mat.

Såg att min anti depp var med.. så man ska få både ångest och corona. kul.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Jo det gör det men inga beslut tagna ännu.
Tornedalen har stängt!
Citera
Medlem
Jobbar på ett kontor där dem inte vill att man jobbar hemifrån, rent teoretiskt är det dock inga problem då jag kan sköta allt hemifrån. Åker tåg ca 2h per dag till & från jobbet och börjar fundera på att fråga om home office. Hur skulle ni bäst lägga fram det till en chef som knappt gett någon information kring viruset och som normalt sätt inte godkänner att jobba hemifrån?
Citera
2020-03-12, 12:27
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ja. Värmen tar död på viruset.

Relativ luftfuktighet och UV ljus är vad som behövs. Varm luft kan hålla mer fukt än kall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in