2020-03-11, 23:06
Medlem
longbow4ys avatar
Danmark stänger skolor från måndag. Elever och lärare får gå hem.

Sverige tvingas nog göra likadant men det ger också möjligheter.

Använd civilförsvarslagen och låt ungdomar från 16 år och uppåt under ledning av lärare och sjukvårdsutbildade vårda sjuka i nu tomma skolor. Får dessa unga Covid-19 skall de klara det bättre än någon annan åldersgrupp enligt FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Försent för vad?

Ingenting. Lyssna inte på denna domedagsprofet.

Skall iallafall gå och kolla på film. Contagion tror jag den heter på netflix.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
De glömde de mobila krematorierna.
Når ble disse krematoriene produsert, og er det opplyst om hvorfor de ble produsert?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Men det står klart och tydligt att de som hade fått recidiv inte läkt helt och hållet från lugninflammation...

Sedan det du skriver står bara i den artikeln, inte någon annanstans. Däremot fler artiklar om två personer med recidiv men utan att det är vetenskapligt fastställt egentligen.

I vilket fall får vi hoppas att min teori stämmer och inte din då det känns läskigt
Se min edit av inlägget innan, du hann svara medan jag editerade.

Förutom det:

Citat:
There is no clear conclusion on why it happens and whether such patients could still be infectious

Angående lunginflammation
Citat:
According to the preliminary assessment, experts believed

Man måste göra en värderingsskala på ord. Preliminary och believe är väldigt osäkra ord, dvs de vet helt enkelt inte, utan gör sina första (kan vara kvalificerade) gissningar.

Tro mig, jag hoppas intensivt att du har rätt! Och lutar själv åt det hållet. Reagerade bara på att du lät så säker, när de själva inte är (eller iaf då, inte var) det.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nån från WHO så att ett vaccin tar ca 1.5 år att framställa så det hjälper inte nu och han trodde att spridningen kan fortsätta i något år eller så även om sommaren kan minska det något(värmen) men att det kommer återkomma efter sommaren. Han var något osäker på de som fått det flera gånger då kroppen brukar bli immun mot virus.

Jag hoppades på att mitt inlägg skulle förstås som ironiskt vilket det var, men uppenbarligen funkade det inte hela vägen till banken.
Naturligtvis är ett vaccin det sista man ska injicera i kroppen i det här fallet.
Citera
2020-03-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Näe, det är dumt att stänga...vi gör som i min sons skola; sätter upp knapplås på alla skoldörrar som alla måste pilla på för att över huvud taget komma in i skolam. Man måste ju säkerställa så stor spridning som möjligt. Om inte corona, så förkylning, influensa, kräkis och varför inte lite springmask också?!
Js, härda ungjävlarna.
Och härda föräldrarna genom att ta död på morföräldrarna så dom måste passa sin avkomma själva!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Visst kommer det att öka, men just nu har vi en död och fåtal kritiska. Inte dags att bli hysterisk, ännu.

När ska vi bli det då? När det är totalt försent? Det är redan försent, men för varje dag, för varje timme blir det värre. Vi måste ta till extrema åtgärder NU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VainPain
Är väl en jäkla skillnad nu när alla läkemedelsbolag lägger ner alla sina resurser på detta... Handlar ju om pengar i slutändan, nog för att det forskats på Sars som är snart 20 år sedan, men i vilken utsträckning?

Sedan har man kommit flera steg på vägen redan pga de andra virusen.
All forskning om SARS och MERS lades ned när smittorna dog ut. Hade man gjort klart arbetet då hade det varit aningen enklare nu - men du har helt rätt, man tittar på de framsteg som gjordes när SARS härjade för att få en headstart.

Men vaccin som är säkra för användning är 12-24 månader bort. Coronavirusen har egenskaper som innebär att att vaccinets utformning måste vara extra noggrann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag har aldrig haft lunginflammation eller influensa.

Det är fan inte roligt skulle nog som flest hålla med om, men man överlever.

Om du åker på en bakteriell lunginflammation så hjälper det oftast att sätta in antibiotika. Är bakterien resistent så kan det bli riktig farligt.

Åker du på en vanlig lunginflammation så ska man bädda ner sig i en varm säng och dricka mycket vatten.
Cocilana hjälper bra mot hostan och är värken grönjävlig så tar man en alvedon i värsta fall.

Men helst ska man undvika febernedsättande då febern hjälper kroppen bekämpa viruset.

Blir du riktig dålig så måste du in på sjukhus och få hjälp med andningen.

Detta är sanningen hur mycket man än önskar få det till att "alla kommer dö". Det är fel
Citera
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Enligt worldometers så har 44% av dom avslutade fallen resulterat i dödsfall. Nu tror JAG att den siffran kommer att minska betydligt då folk hinner dö fortare än folk hinner tillfriskna. Men för tillfället är det detta statistiken säger.

Va? 6% är det enligt worldometer. Men du har rätt i att det lär minska.
Citera
2020-03-11, 23:08
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Notera att de inte slutar helt utan skiftar fokus i Stockholm till att börja med. Du kan inte testa alla som reser och alla med förkylningssymptom när smittan kommer från alla håll. Det gör inget land, garanterat.

Att folk nu bör ta smittskyddslagen på allvar och stanna hemma vid förkylning kommer att ge betydligt större genomslag än att testa en massa. Du vet själv om du har förkylningssymptom och det vet du först av alla.

Det är nyckeln att minska detta.
Nyckeln hade varit om sådana som du hade tagit detta med lite mer konsekvenstänk istället för att kasta skit här i sex veckor.
Citera
2020-03-11, 23:08
Medlem
På fredag stänger alla skolor i Danmark
https://www.dr.dk/nyheder/politik/corona-tiltag-elever-og-studerende-paa-alle-uddannelsesinstitutioner-sendes-hjem-nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in