2020-03-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Varför tror du folk är rädda? Varför tror du bara denna tråd imorgon kommer ha 100 000 svar?

För att Corona INTE ÄR SOM ANDRA VIRUS. Det kan vara ett virus som ingen någonsin blir immun mot. Vi vet inte. Det vi vet är att det är otroligt svårt att framställa vaccin, annars hade det redan funnits.

Coronar visst som andra virus, denna variant slår på din andning och det är också skälet till att den som strök med först var en gammal man.

Du kan dra på dig en vanlig lunginflammation och dö också. Problemet med Corona är att majoriteten blir smittade och antibiotika biter inte då det är ett virus.

Har du aldrig haft en virus betingad lunginflammation någon gång?

En del frågar sig hur pass allvarlig just denna version är och det får tiden utvisa. Men det gagnar ingen att gå in i ett paniktillstånd över det.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetpaper
Översatt från Italiensk tidning:

INget fall av koronavirusepidemin som sprider sig i Italien har att göra direkt med Kina. De tre sjuka, två turister och en italienare som återvände från Wuhan, som blev smittade i det landet, var faktiskt isolerade och överförde inte sjukdomen till någon. Det finns ytterligare bekräftelse på att Covid-19 hade cirkulerat under en längre tid i Italien när problemet exploderade i Codogno och att positiven redan var andra eller tredje generationens sjuka i den epidemiologiska studien som publicerades av Higher Institute of Health och redogörelse för uppgifterna fram till 9 mars, det vill säga 8 342 positiva personer på Covid-19.

Garanterat cirkulerat i norra Italien sedan januari
Citera
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Alla förståsigpåare, hypokondriker, stövelslickare och domedagsprofeter, Turkiet har bara ETT konstaterat fall, vad beror det på?
Jag gissar på att Erdogan, denna starka man, håller gränsen, men kanske även sitter på ett framtida vaccin.

Även flera fattiga Afrikanska länder som inte har några rapporterade fall så antar att vi kan jämföra Erdogans Turkiet med Somalia, Eritrea o.s.v👍
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vi är ett glesbebyggt land utanför Stockholm, Göteborg, Malmö. Vi har nog ändå hyfsade förutsättningar att rida ut det här.
Håller med dig där i analysen men tvivlar inte många andra gör det!
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Den 23 åringa friska atleten i Iran då? Förnekar du att hon existerade? 29 åriga full friske läkaren i Kina? 34 åriga läkaren i Kina, också frisk? De är inte exakt 20, men fortfarande unga i jämförelse med de flesta som dör.

Du pucko, hur korkad är du?

Du tar upp fall från diktaturer som gärna tar bort kritiker. Och då tar man bort dom i detta läge och skyller på Corona-viruset.

Nej jag har inga konspirationsteorier, men jag har jobbat internationellt. Sett och hört en del.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Den 23 åringa friska atleten i Iran då? Förnekar du att hon existerade? 29 åriga full friske läkaren i Kina? 34 åriga läkaren i Kina, också frisk? De är inte exakt 20, men fortfarande unga i jämförelse med de flesta som dör.

Majoriteten av de som har dött är äldre men det säger inte att unga inte kan dö. Men den där läkaren i kina var väl inte helt frisk vad jag kan minnas. Däremot så har tillknäppta Nordkorea rapporterat att minst 100 militärer dött av viruset, de ska enligt nordkorea varit stationerade vid kinesiska gränsen. Militärer låter inte som äldre personer men de kanske inte är vaccinerade mot något alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Kära vänner hur många har en vanlig radio.?..OM "internättet" överbelastas....bara en spontan tanke....

Varför skulle det överbelastat bara en spontan tanke.

Väldigt många har bilar förresten.
Citera
2020-03-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Är du seriöst på riktigt? Varför tror du Italien, Storbritannien, Danmark, Sverige, Norge osv agerar som de gör?
Ja, du. Jag har ingen aning. Man kanske vill döda ekonomin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Jag har inte påstått att de gör fel, men tycker du Xades patetiska reaktion här är befogad? Det är bisarrt alltså. Det enda som är tydligt är att vissa här inne mår jävligt dåligt. Jag säger inte att vi inte ska ta Corona på allvar, men man måste för fan vara rimlig inte bete sig som en panikslagen jävla kärring.

Ja man behöver ju inte överdriva, men många verkar fortfarande inte förstå att det är riktigt allvarligt.
Trots detta ser man återkommande poster som säger "äsch en liten förkylning" osv vilket är något fantastiskt oansvarigt.

Ingen av oss vet hur framtiden kommer bli, kanske säger WHO helt plötsligt att det hela var en drill och april april eller något sådant.
Eller så kanske vi har en sommar som består mest av begravningar av nära och kära att vänta oss.
Citera
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jaha, intressant!

Mellan vilka datum stängde en provins i Kina ner den gången?
Mellan vilka datum stängde ett av EU's största länder ner den gången?
När förbjöd svenska regeringen folksamlingar större än 500 personer den gången?
När stängde Danmark sina skolor den gången?
När ställde flygbolagen in 20-30% av sina avgångar den gången?

Eftersom det skrevs precis samma saker, tänkte jag.

Nu citerade jag ju bara honom och hans snack om att detta är ett "virus vi aldrig sett förut och som är helt olikt alla andra". Det sades även då.
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hälften av alla i respirator i Italien är under 65.
Sant För att de har för få och tvingas prioritera.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det några smittfria regioner i dag, i så fall, hur vet man att de är smittfria?

Ponera att vi sätter karantän på Sverige regionvis, vad uppnår man med det?

Västmanland och Gotland hade 0 tidigare idag men Västmanland har rapporterat in flera under eftermiddagen så då är det väl Gotland kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in