2020-03-11, 21:28
Bannlyst
Hur länge tror ni att beslutet om sammankomster kommer gälla? Blir det långvarigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det låter ju för hemskt för att vara sant.

Har ni någon källa på detta?

Varför tror du paniken är så stor? Detta är något hemskt, det värsta som hänt världen i modern tid, det värsta vi varit med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Verkligen inte, vart har du hört det?

Snarare tvärtom. Många experter säger att viruset kan smitta dig om och om igen i ännu värre former.
Samtidigt ger det dig bestående men på lungorna och andra organ

Varför skulle "experter" säga så, menar du Kalle som hänger utanför korvkiosken? Immunförsvaret fungerar så att man blir immun efter man haft ett virus och riktiga "experter" säger att det inte finns nåt som talar emot det i detta fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Ska 80% som har blivit smittade bli förkylningssymtom igen?

Det finns inga siffror man har bara konstaterat att det varit flera fall där patienter har återinsjuknat efter att varit friska. det ser ut som antikropparna försvinner efter några veckor efter viruset blivit bekämpat.
Citera
2020-03-11, 21:29
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Hur vet du att immunitet inte utvecklas? Varför sprider du dynga? Helt otroligt vilka typer på detta forum...

Läs på innan du kritiserar....
Citera
Medlem
Fy fan regeringsjävlar
Ni kunde väl stoppat ALLA jävla plan innan smittan kom hit.
Ffffaa
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualdrum
Tror ni USA kommer införa något inreseförbud från Sverige pga coronaviruset? Än så länge är det inte det, men hur snart måste man åka för att kunna komma in? Jag är övertygad om att flygtrafiken kommer blockeras från många Europeiska länder bl.a. Sverige.
Om man väntar ett par veckor så lär väl Sverige ha dubbelt så många smittade som hela USA!

Jag bryr mig inte om ifall läget i USA kommer vara lika illa / värre än Sverige så småningom, för jag MÅSTE dit av personliga skäl och jag tänkte åka i mitten av maj men vill inte riskera att inte kunna komma in. Måste jag åka nu om jag ska ha en chans att ta mig dit? Vill inte bli fast här.
Tror ni att det kan bli stopp och jag inte kommer dit om jag inte åker nu direkt?

Skynda, skynda..

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du har nog rätt.
Och då framstår detta i själva verket som en vanlig influensa.
Hypen är enorm.

Troligen något värre än en vanlig influensa, och utmaningar för vården att många drabbas samtidigt. Ingen är immun. Om du har en "vanlig" influensa och nyser någon i ansiktet är det säg 50% chans att personen någon gång i livet har haft just den influensan och och är immun eller nästan immun och således inte blir smittad. Och är personen inte immun och blir smittad och nyser någon annan i ansiktet så är chansen 50% att den personen är immun osv. osv. Spridningen blir helt enkelt betydligt långsammare eftersom alla inte är smittbara. Vad gäller Corona är precis alla smittbara, vilket leder till en explosionsartad ökning av fall. De allra flesta klarar sig utmärkt, men en liten del blir allvarligt sjuka och eftersom det är många samtidigt, och dessutom vårdpersonal blir smittad så blir det problem.
Det blir sämre innan det blir bättre, men tror kulmen närmar sig, i Italien kanske om en vecka eller ännu tidigare, i Sverige kanske om tre-fyra veckor. Sedan kommer fallen minska, och det kommer likna en "vanlig" influensa som en del har haft och är immuna mot och en del inte har haft och kommer fortsätta smittas av. Men det explosionsartade ökningen har vi sannolikt sett slutet på om någon månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Det stämmer det han säger.

Du blir immun mot viruset i sin nuvarande form, men efter muteringen är du mottaglig igen. Och viruset kommer att mutera sig. Därför tar folk vaccin varje år mot influensan kommande säsong.

Det finns INGEN korrekt källa och INGEN forskning som visar att man blir immun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Trist att se så många svenskar på sociala medier och här i tråden som inte fattar någonting.

Svensken tror att myndigheterna och sjukvården har läget under kontroll.

Vi är precis i början av Corona-utbrottet och det går inte ens att komma fram på 1177.

Vi är precis i början av Corona-utbrottet och Folkhälsomyndighetens sida går knappt att komma in på.

Exakt vilken vård tror i att ni kommer att få om ett par veckor när utbrottet slagit igenom på allvar?
Nu hoppas jag att vi rider ut denna storm men du har rätt om 1177. Själv försökte jag ringa två gånger förra veckan och det gick inte att komma fram? Men både journalister och myndigheter trycker på att vi ska ringa 1177???
Citera
Medlem
Gallagherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Märker ni av ett starkt begränsat facebook-flöde? Som om folk plötsligt sysselsätter sig med annat.
Verkligen. Gäller alla sociala medier. Inte fått en enda snap idag och Instagram kryllar bara av inlägg från de influencers jag följer som måste sälja stjärt för att få ihop till mat.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Danmark tar till storsläggan.

Alla offentliganställda utan kritiska samhällsfunktioner skickas hem ...

Alla offentliga anställda som inte utför kritiska samhällsfunktioner kommer att skickas hem på fredagen. Premiärminister Mette Frederiksen sa detta på en presskonferens onsdag kväll.

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE12003490/alle-offentligt-ansatte-uden-kritiske-funktioner-sendes-hjem/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in