2020-03-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
De sista 48 timmarna i Europa är ju dramatiska. Var f-n ligger vi efter de nästa 48 timmarna ?

Italien är vad som fått andra nationer att agera. Problemet är att i stället för att kunnat infört begränsningar tidigt och mindre begränsningar så börjar både folk och ledare få panik så allt kommer på en gång och det blir bara surrealistiskt.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Denna:

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)

https://www.svtplay.se/video/2595360...20%3Cbr%20/%3E

Kommer in på Svtplay men programmet är bortplockat?

https://www.svtplay.se/video/25953608/nyheter-direkt/presstraff-om-coronalaget-just-nu%20%3Cbr%20/%3E
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Norge lär väl stänga skolorna också, precis när som helst.
Då blir pressen på Sverige att göra detsamma enorm.

Sista skoldagarna i Sverige våren 2020 blev torsdag-fredag 12-13/3
Det lutar åt det, men det skulle ändå inte förvåna mig om det skitnödiga, byråkratiska Sverige hänvisar till skolplikten och håller skolorna öppna...
Citera
2020-03-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Vart är kaoset?

Bara i dessa galenpannors hjärnor.
Citera
Medlem
tandskadas avatar
Rapporteringen kring antalet smittade i Sverige är ju helt irrelevant då man har beslutat att endast testa de som befinner sig i en riskgrupp. Hur många är det? Har man de siffrorna bör man kunna uppskatta det faktiskt antalet smittade.
Senast redigerad av tandskada 2020-03-11 kl. 21:02.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vart är våra förnekare nu som sa att vi är konspirationsteoretiker, vi som sa att det kommer bli kaos...?

Ser inte mycket utav dessa tomtar.

@ Så danmark stänger av alla skolor, bra gjort.. handlingskraftigt.
Löfven fick stå i TV och framstå som handlingskraftig landsfader i mindre än en halvtimme. Jävla magplask, som alltid med Svetsministern.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag vädjar nu till att folk ska börja tänka själva och sprida denna information.

De rekommenderar att inte vara på folksamlingar med 500 personer, kanske till och med blir lag på det nu, inte helt hängt med här. Strunt samma.

Det betyder inte att folksamlingar med 100 pers är okej.

Tänk själva och rädda liv! Gå inte på spelningar, sportevent, på krogen eller på restaurang. Undvik kollektivtrafiken, undvik människor. Jobba hemifrån om du kan. Res inte. Är du minsta hostig, även om du suttit isolerad i en sommarstuga i ett halvår, undvik folk, gå inte till jobbet! Ta ansvar, för din säkerhet och för andras.

Ser så mycket frågor om "är detta säkert". Svaret är generellt sett NEJ.

Sverige håller på att totalt gå åt helvete, vi MÅSTE stoppa detta. Det görs bara genom att behandla detta virus som 100% dödligt, bara om vi gör extrema och totala insatser går det att stoppa.

Myndigheterna försöker lite smått men går inte hela vägen. Därför måste DU tänka lite extra. Säger de undvik platser med mycket folk, tänk ett steg längre och undvik platser med NÅGRA folk. Säger de "ni bör inte resa" så tänk längre, res inte alls. När regeringen inte går hela vägen, måste DU göra det. Ditt ansvar kan rädda liv och ditt slarv kan döda andra människor.

Håller helt med här. När regeringen faller kort så får vi ta vårat invånaransvar och kompensera uppåt.
Informera folk, skälla på folk som beter sig illa, oansvarigt, hostar i butik och på buss osv. Dessa ska hem och gå i självkarantän.

Om inte vi alla gör vårat bästa så kommer Sverige gå under snabbare här än något annat land.

För våra folkvalda är tyvärr fullkomliga idioter.
Citera
2020-03-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Fast det där ingen ursäkt till att gnälla. Risken för smitta har varit konstant sedan den utbröt och situationen eskalerade i Kina. Det blev illa i Sverige till följd av import-smitta, dvs svenska medborgare som inte ville ställa in sina dyra Italien-resor och istället tyckte det var rimligt att direkt vid hemkomst åka express-taxi till närmsta sjukhus för att testa sig. Oavsett om någon utlyser förbud mot det ena eller det andra så har individen fortfarande ett solidariskt ansvar att inte öka smittspridningen. Detta innefattar att inte vistas i samhället bland andra som inte är sjuka.

Så klart det är, bägaren rinner över när det var tydligt om riskerna men inget agerande, bara passivitet. Jag förstår att folk gnäller, våra myndigheter och ledare inger inget förtroende alls.

Sedan håller jag med dig, vi har vårat solidariska ansvar vilket jag självklart följer och hoppas på det bästa utfallet i situationen vi är i.
Senast redigerad av Bichers 2020-03-11 kl. 21:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Helmask Täcker ögonen P3 klassad = 1700:-

Bomulstuss i örat med antiseptisk lösning.

Klart.

Dont preach to the quire.

Sen tar du på ett räcke och kliar dig i ögat efter att du tagit av dig masken.

Smittad!
Citera
Avslutad
Jag sa förra veckan att skolorna troligtvis stängs om 2 veckor... nu när Danmark tar beslutet (och säkerligen Norge snart också så blir Sverige pressat) tror besked kommer nästa vecka.

Dock om jag fått bestämma hade det
gjorts för längesen!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Jävla valsande med massa ord rakt in i oroliga sinnen!

GE DOM FFP3 munskydden IMORGON.

GE DOM 85% Handsprit 600ml Pump. IMORGON.

Ingen vill höra era fucking teorier.

Folket vill ha munskydd så de kan åka tunnelbanan trots pandemi!

Apoteket har infört en restriktion på max 2flaskor handsprit per kund.
Leverenserna kommer varje dag på morgonen - vid lunch är dem slut.
Man vädjar till folk att INTE hamstra utan låta så många som möjligt få del av leveranserna..
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
De sista 48 timmarna i Europa är ju dramatiska. Var f-n ligger vi efter de nästa 48 timmarna ?
Eller om ett par veckor. En månad.

Spännande eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in