2020-03-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bra intervju av Niklas Svensson i Expressen!

Anders Tegnell menar att det här med att jobba hemifrån också är en politisk fråga, en rättvisefråga. "Alla har ju inte möjlighet att jobba hemifrån", säger han. Underförstått så ska då de som kan jobba hemifrån inte heller få göra det pga detta rättviseskäl.

Känns inte det lite märkligt? Ska AT göra sådana värderingar i sitt uppdrag? Förstår han inte att alla tjänar på detta, då det tex. blir mindre trångt i kollektivtrafiken?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/anders-tegnell-fortsatter-till-sommaren-sen-andra-vag-i-host/

Att han är kulturmarxist har man fattat för länge sedan. Att göra detta till en rättvisefråga är sinnessjukt. Sänk skatten för de som måste gå till jobbet eller något. Nu handlar det om att få stopp på viruset oavsett sociala effekter. Att folk som kan jobbar hemifrån är logiskt och har garanterat effekt på smittspridningen. Det är nu vi verkligen har nytta av den moderna informationsteknologin. Nu måste vi utnyttja den maximalt.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Norges siffror ser dystra ut... De seglar upp på 4:e land i smittade per inv. En coronazombie deltog på en 1900 Pers konferens den 5 mars, så det är säkert en drös därifrån som dyker upp de närmaste dagarna.

Tänk hur många som gjort samma grej, direkt från Österrike till arbetsmöten, 50-årskalas och bröllop... Det här är just snyggt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Vi har redan bränt den bron med Kina, de kommer inte hjälpa oss efter det som hänt.

Kina ser det som en propaganda tur att hjälpa väst hantera viruset. Xi vill vara hjälten i storyn
Citera
Medlem
Det var helvete vad många gnällkukar som hänger i denna tråd och som förväntar sig att staten ska komma med ett trollspö och eliminera viruset från jordens yta. Det är lika mycket individens ansvar att motverka smitta och med facit i hand så verkar det som att de flesta har gett blanka fan i detta. Folk har rest till och från länder där det funnits sjuka och med god vetskap om att detta kan få digra konsekvenser - "Det händer inte mig!! Vill inte ställa in min reeeeesaaa" Denna lättsinnighet och absoluta frånvaro av självinsikt gör mig helt galen.

Individen har också ett ansvar. Detta faller dock i glömska och det blir då väldigt mycket mer intressant att beskylla regeringen snarare än individen. Fundera istället på vad du kan göra för att minska spridning. Din nästkommande resa kanske inte är så jävla smart trots allt.
Citera
2020-03-11, 20:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nya siffror: 500 smittade och 1 är död. Det skulle levereras en bro från Kina idag i Stockholm. Se till att ingen får lämna fartyget och beblanda sig med urbefolkningen här. Om en lots behöver gå ombord på det Kinesiska fartyget bör han bära skyddsutrustning.

Det är Sverige och svenskarna som är smitthärden nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Och folk ringer ändå?
Man blir förvånad. Jag vänder mig enbart till legitimerade läkare när jag söker råd gällande sjukdom. Vill jag samtala om hur man lägger om sår, eller hur man ska torka sig i arslet så kan jag vända mig till en sjuksköterska.

Världens högsta skatter; och du accepterar detta?

Finns endel legitimerade läkare som killgissar med som skickar hem folk, för dem tror att dem är så duktiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Var ju ingen brådska med förbud mot offentliga sammankonster enligt Tegnell tidigare idag.

Bra att regeringen kör över den tomten.

Hans försvar var ju att han förmedlar det som är sant för stunden. Att det inte längre är sant/aktuellt bara en kort tid efter uttalandet hör till. Så är det.

När intervjuaren frågade om inte detta skadar på förtroendet ville han inte hålla med. För han talar ju sanning och har ingen bakomliggande agenda.

Han tycks inte fatta att INGEN kan tro på hans uttalanden om det som sägs bara gäller 5 minuter framöver. Han själv pratade om 6-9månaders perspektiv dvs. att han INTE pratade om på så långt perspektiv. Men vi som undrar menar att det som sas för två dagar sedan gäller inte idag. Så varför skulle vi lyssna på honom. Vi måste lyssna på någon annan som kan tänka lite längre än så helt oavsett hur situationen ser ut just idag och på detta ögonblick.
Citera
Medlem
Norge förbereder sig på utbrott bland Lastbilsförare skriver kontrakt med Svenska förare.Jag fick samtal för 30 min med jättelön.
Citera
2020-03-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Om det lugnar dig något verkar dödligheten för sjukdomen vara låg. Något jag tagit upp innan genom att titta på Sydkoreas siffror (som testat väldigt många och således fått med många med lindrig sjukdom).

Man kan posta massa statistik och uppgifter om mörkertal. Men det vi kan se rent konkret är följande två jämförelser:

Smittade Vs. Döda: 125,620 smittade och 4,605 döda = 3.6% dödlighet
Friska Vs. Döda: 67,051 friskförklarade och 4,605 döda = 6.8% dödlighet

Ingen av de siffrorna är särskilt låga, båda är otroligt oroväckande.

Sedan har Sydkorea 0.7% dödlighet, vilket kan tyda på att de är bättre på att testa vilket skulle kunna ge en sanningssiffra så att säga MEN det är livsfarligt att gå efter Sydkorea, för det kan ju faktiskt vara så att plötsligt börjar massvis med människor dö där. Det kan bara vara ett sammanträffande att de lever längre där innan de blir allvarligt sjuka.

Det här är ett problem för hela världen, vi måste gå på de siffror som finns för hela världen och inte kolla på enskilda länder. Och då är dödligheten mellan 3,6% och 6,8%.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Danmark stänger alla skolor...
Citera
Medlem
Som det kommit alla till kännedom har myndigheten haft anledning att ompröva sina bedömningar. De bedömningar som gjorts har varit helt korrekta utifrån den data som funnits FHM tillhanda. Med ny data följer nya bedömningar. I nuläget finns ingen spridning i samhället, undantaget i den där huvudstaden. Där räknar vi med enstaka fall utan att en epidemiologisk koppling kan konstateras. I landet i övrigt pågår ingen smittspridning i samhället. Alla fall kan kopplas till tidigare kända fall. Med bakgrund i detta rekommenderar FHM inte att tester genomförs enbart vid symptom då dessa kan förväxlas med vanlig influensa eller förkylning. Det finns ingen anledning till oro, även om vi med största sannolikhet kommer se ytligare fall innan kulmen nås.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Det passar att lyssna på WHO i detta läge.
Men när WHO tog bort cannabis som skadlig drog, då passar det inte alls att lyssna.

Jag är så jävla trött på detta tjat!
Äldre dör i lunginflammation med, rätt vanligt faktiskt.
Ska vi friska börja noja för att på lunginflammation med??

Skärp er för fan, spar på paniken tills en asteroid slår ner istället, då snackar vi massdöd.

Ta ett djupt andetag, du är hysterisk människa.

Häll upp ett bad och chilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in