2020-03-11, 19:52
Medlem
Min fru jobbar inom vården och har haft rejäl hosta och feber i snart 6 veckor nu.

Är detta tecken på att hon kanske bör kontakta 1177?

Hon hade en patient för några veckor sen som hade rejält med feber och hosta.

Och dessutom har min fru inte mått bättre på senaste tiden, det känns som det blivit värre.

Hon är riktigt rädd för att hamna karantän..
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Många äldre har ju svårt att handla och ta sig fram ex synskadade och liknande. Man kan ju anmäla sitt intresse till olika frivilligorganisationer som kan fördela och snappa upp behoven i just ditt område. För oss är det enklare då vi har en begränsad by där de flesta äldre är kända.

Det kan räcka med att bara höra av sig så att de inte känner sig övergivna mitt i denna panik. Ta hand om folks husdjur om de hamnar på sjukhus och liknande.. Det lär finnas massor att göra..
Får kika på det. Självklart finns det massor att göra. Bor ganska nära infektionskliniken i Göteborg så det är därför jag mest tänkt på sjukvården.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Det är fan en skam. Om min mamma drabbas, vet jag inte vad jag gör.

Det är märkligt hur man inte är bättre förbered, Sverige hade alla chanser i världen att sakta ned smittan i väntan på ett vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Gå och bli smittad med flit, kom tollbala, säg hur din upplevelse var när det är över.
Redan varit smittad och suttit i karantän så been there done that. Var som en vanlig influensa.
Citera
Medlem
Har dom satt nån tidsgräns för 500-personersförbudet?
Citera
Bannlyst
Snart 100 000 inlägg på Flashback.

En av Sveriges få kanaler för de idag tystade/ fria orden.

Av folk som inte är tysta och innefattar sig i gängse skådespel/förnekelse, utan uttrycker, folk som vart med om, sett från såväl kärnan som periferin.

Den samlade åsikten av alla dessa är :

Gör det nu, inte sen!

Igen.

Citat:
Gör det NU, inte sen.
Senast redigerad av snuttis 2020-03-11 kl. 19:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Det är fan en skam. Om min mamma drabbas, vet jag inte vad jag gör.
Bli en man och tänk på din egen överlevnad och på barnen kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Problemet är att om skolorna stängs i Sverige så blir sjukhusen utan en stor del av personalen. Du kan ju tänka dig hur många ensamstående morsor det finns inom vårdyrkena.

Barnen får stanna ensamma hemma. Man kan dessutom ha distansundervisning. Barnen kan få i läxa att lära sig på egen hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Helvete vad överdriven denna skiten är överallt.
Fast med en dödlighet på närmare 15% för folk i farozonen (äldre & sjuka) är väl inte överdrivet? Speciellt inte när viruset blivit en pandemi och kommer nå en stor del av befolkningen. Extremt många sjuka samtidigt som kommer pressa våran redan pressade sjukvård, ner på knäna. Extremt ignorant & okunnig är du
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Helvete vad överdriven denna skiten är överallt.
Det är du inte ensam om att tycka, vilket gör detta till den mest underdrivna "skiten" som detta land har skådat i modern tid.
Citera
Medlem
Finns det någon uppskattning på när vi kommer nå en platå i antal fall, om vi utgår från att Sverige följer samma kurva som andra jämförbara länder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Går det att stoppa coronaviruset helt tillslut på något sätt?

Ja, genom flockimmunitet när det drabbat tillräckligt många.

Egentligen skulle man kunna förhindra en större spridning redan nu, men det är ingen som är redo för att få sin integritet kränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in