2020-03-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tvätta händerna min vän. Mvh / Stefan Löfven
Steffe, likt Pilatus, tvår sina händer och satsar på att vara naiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdxgM/forsta-svenska-dodsfallet-i-nya-coronaviruset

Jag läste en artikel i SvD för 2 dagar sedan och där stod 20 anställda på St Görans. Jag vet inte var jag fick 70 från.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/70-medarbetare-pa-sos-i-kontakt-med-coronasmittad-patient

Infekterad på södersjukhuset var i kontakt med 70st medarbetare där. Nog där du fick 70 ifrån.
Citera
Medlem
Median ålder i italien för inlagda är 65 år, tror detta är värre än vi tror.
RIP sverige.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Jag vet folk i både Sverige och Norge som åker till Italien och Österrike på skidsemester.

Ingen verkar bry sig om corona-viruset.
Citera
Medlem
Varför är dom med högt blodtryck en riskgrupp??

Jag är tacksam för svar, citera gärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag köper inte din grova beräkning.

Att fastställa tiden till 5 dagar inkubation, 7 dagar sjukdom, och två dagar rapporttid kan skicka dig rätt åt helvete.

Om du ställer in kompasskursen 1 grad fel hamnar du rätt åt helvete 100 mil bort, hoppas att du förstår liknelsen.

Det är ett antal faktorer som inte tas med när man räknar grovt, bland annat att alla smittade inte smittar någon annan beroende på en mängd orsaker.
Jag förstår din liknelse, och håller med. Små förändringar i antagandena ger allt ifrån 100 pers till 5000 pers. Svårt att säga exakt.

Och du har rätt i att inte alla smittar p.g.a. att de t.ex. stannar hemma. Men samtidigt finns det de som smittar extremt. I USA har 1 advokat smittat över 40 personer.

Så båda dina argument goes both ways så att säga. Jag vidhåller att min grova beräkning är rimlig, om än inte säkerställt korrekt.
Citera
2020-03-11, 18:38
Avslutad
Folk snackade om ekonomisk kris och invandringen har gjort landet ej har pengar. Vad gör svenskarna? Åker mer än någonsin. På ett jävla sport lov är fan tusen och flera tusen bland annat i Italien. Inte direkt ont om pengar där va?

Sen att regeringen suger är sant men skulle verkligen dom andra ha gjort det bättre? Jimmie förstör ju allt han tar i så det hade varit ännu värre.
Citera
2020-03-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Ungern har som jämförelse 10-20 fall. Den här regeringen saknar helt handlingskraft.

För att inga Ungrare har råd att åka till alperna
Citera
2020-03-11, 18:39
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Är ju en enorm majoritet sjuka och gamla som dör. Varför är unga och friska så oroliga?
Jo, precis. Varför vara orolig för att nära och kära kan död en grym död så länge man klarar sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Det innebär att nästan 40% av samtliga döda har inträffat under de två senaste dygnen. Nu har vården brakat ihop. Vi kommer med stor sannolikhet att se samma sak i Sverige inom kort
Troligen eftersom FHM har världens främste expert på området att agera "just-in-time" och vagga av och an.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Risken är att folk kan bli sjuka igen i höst. Men då med mindre kroppsliga krafter.

Kineserna har signalerat att C-19 även ger bestående skador även på njurar, lever o bukspottkörteln.
Många får naturligtvis får permanenta skador på lungorna.

Just det gör att yngre som tror de bara kan genomleva sjukdomen är ganska korkade. Viktiga organ man behöver ha i funktion hela livet.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
72 timmar är ju en vanlig långhelg.

Sårbarheten är total.

Jovisst men det förutsätter att du har allt du behöver för att klara dig utan el, vatten, mat och värme utan att vara beroende av samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in