2020-03-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Folkhälsomyndigheten: undvik folksamlingar.

Vad gör folk? Samlas i klunga för att glo på en jävla slussenbro.
Ja och det är därför vi borde ha stoppat detta tidigt vid flygplatserna och bara haft 20 smittade idag och 10 återställda. Då hade folket kunnat sova vidare i sin dumhet. Men det blir lite kul att se deras förvirring senare.
Citera
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja.

Jag vill nog höra vad Tegnell anser innan jag ställer mig bakom en sådan hypotes.
Du tror att Tegnell skulle redovisa sådana fakta
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Din död är ingen större förlust för är du så jävla korkad att du inte har bunkrat upp lite extra så får du skylla dig själv. Det har larmats i många dagar nu om viruset och har du inte tagit det på allvar... vila i frid.

Har du inte IQ nog att hitta att man kan handla och få varor hemkört?
Blir fullkomligt rasande på folk som inget begriper av vad som pågår just nu

Man kan bara hoppas att det är just dessa människor som drabbas, men viruset tar ju inte det i beaktning... tyvärr!
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Gränserna måste stängas. In en jävla arab eller blond svensk ska tillåtas komma in genom gränserna.
Citera
2020-03-11, 18:06
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Slopa trängselskatt och p-avgift för de som ARBETAR i centrum och uppmana de som har möjlighet att ta egen bil för att minska värsta trängseln i kollektivtrafiken!

De som kan bör cykla, gå eller annat.
Japp men bara för de med sammhällsbärande jobb annars blir det problem då man byggt städerna med för trånga vägar i förtätningsivern.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Bra illustration som oxå visar varför vissa länder klarat sig mycket bättre än andra

-De med strängaste karantänsåtgärder, tidiga skolstängningar osv har klarat sig bäst, medans resten i princip klarat sig lika illa.
Så är det, Singapore och Hongkong har klarat sig utmärkt trots att de ligger så nära Kina och har många människor per areaenhet.
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Fick veta av min bror att hans kollega åkt till NORRA ITALIEN på semester, för drygt 5 dagar sedan.
Med 3 barn till råga på allt också.

En sån pappskallefamilj borde fan inte få komma hit igen innan hela den här pandemin upphört helt. Varför stoppas inte folk från de här länderna att komma hit?

Sent ska syndaren vakna.
Citera
Medlem
Ojojoj så VÄRDELÖSA vidriga sossarna och deras skabbiga tjänstemän som Tegnell och Carlson är.

Utan dessa totalt inkompetenta sosseidioter hade personen inte dött.
Måste kunna gå att åtala dem?

Varenda person som kom till Arlanda eller annan flygplats eller gränsen borde isoleras och detta borde skett redan för flera veckor sedan. Vi var många som sa det redan då.

Vad är problemet med att låsa in typ 200k människor utan att bejaka deras rättigheter?

Det hade varit en miljon gånger bättre än situationen vi får nu! Vilka risiga sossepajaser asså.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Sveriges regering har inte lyckats stoppa spridningen så nu är det bara mer helvete kvar. Dessa förbannade styrande idioter har inte kompetens och erfarenhet att hantera sin uppgift.

Detta börjar nu skörda människoliv, fan ta dem!
Citera
2020-03-11, 18:07
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Förvisso, men smittspridningen borde ju märkas oavsett i form av överbelastade sjukhus etc. Men så är ju inte fallet?

När det sprids i större städer så lär det bli så. Men kom ihåg att väldigt få har råd att ens gå in på ett skukhus. Det finns väldigt få gratis kliniker i afrika och stora delar av asien..

I Filippinerna så kostar ett test runt 350 pesos..(runt 40 lr:-) De fattiga kan inte köpa detta då det är viktigare med ett kilo ris för 35-40 pesos. Afrika är betydligt värre,, Nu har jag enbart varit i egypten och Tunisien men även där är basal sjukvprd gratis och tester är knappast något folk lägger pengar på i onödan..Så det lär dröja innan vi får se vettiga siffror från Afrika och vissa delar av asien.

I Filippinerna så har iaf Duterte börjat vakna och undersöker spridningen. men i ett land där de flesta provinser vill vara självständiga och inte låta Manila bestämma så går ddet trögt även där.

Länder som Singapore, Japan och sydkorea är snabbare och mer som oss i väst..deras siffror är också högre..

USA är långsamma där misstänker man nu att viruset härjat runt i 6 veckor utan att uppmärksammas..Skulle tro att det är det samma här i Sverige.
Citera
Medlem
Eftersom drygt 10 personer frågade om källor så finns det inga klara källor, bara uppgifter om att man inte blir immun mot detta...

Fall i från Japan och Kina där patienter blivit återinfekterade.

https://www.businessinsider.com/wuhan-coronavirus-risk-of-reinfection-2020-2
Citera
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Ser att många skriver det men var är källan?

Jag har postat en del källor om att man inte blir immun tidigare i tråden, 1-2 veckor sedan. Har inte riktigt möjlighet att söka nu men kolla lite i min posthistorik så hittar du nog något. Saken är väl fortfarande densamma, man vet helt enkelt inte ännu, men jag minns något om en uppskattning på 3-4 månaders förhöjd motståndskraft, dock inget som kan kallas immunitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in