Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Det som är intressant med det här sociala spelet är att man också ser redaktionens spel i spelet.
Förut i BB fick deltagarna rösta ut varandra vilket tydligen ledde till att en deltagare tog livet av sig efteråt. Den redaktionen fick skit för sitt så kallade " mobbarprogram"
Idag är det tittarna som får rösta ut deltagarna.
Tittarna blir " mobbarna" då slipper redaktionen undan ansvaret.
Självklart gör tittarna det deltagarna gjorde förut.
Avskyr, gillar, påpekar beteenden, ser olika egenskaper man retar upp sig på eller tycker om osv.
Hela programmet går ut på att gilla eller ogilla människor/ deltagarna.
Här i tråden diskuteras det hej vilt. Man både avskyr, gillar deltagare i BB och beter sig illa mot varandra eller inte som medlemmar här inne.
Jag kan garantera att den här tråden kommer att användas i ett syfte utav övriga media och pellejönsar av alla de slag som finns fast hela jävla programmet går ut på att välja människor.
De enda som kommer att klara sig undan är skaparna till BB eftersom de likt systembolaget har en liten fin text i högra hörnet( vi är oskyldiga)
Halelujah, amen och fuck you alla " snälla" pluttar i Sverige. Ni som kommer att jaga " elakingarna" som väljer vilken deltagare de tycker att kan dra åt helvetet😂
Jag är nog en elaking kanske, eventuellt inte.
Roligt med oss människor vill jag lova.
Du är ingen elaking, du sköter dig utmärkt. Du har rätt om det du skriver, det blir alltid reaktioner i ett sånt här program och jag tror att deltagarna varnas ett par gånger om detta.