2020-03-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Immuniteten är enligt uppgifter tillfällig och man kan bli återinfekterad av samma virus igen, det behöver inte muterat.
Det stämmer att forskarna är osäkra. Immuniteten emot SARS och MERS var av varierande natur och det går tänka sig att detta är likartat. Immuniteten mot olika förkylningsvirus i Corona-stammen ligger däremot på ett par år, om man vill jämföra.

Får ni viruset är det nog säkrast att städa framförallt badrum och sovrum, men jag rekommenderar hela bostaden, med desinfektionsmedel. Skulle suga att bli återinfekterad av "sina egna" virus en vecka senare
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Handla när affären öppnar.

Ventilerat och lite folk. Använd handskar och håll dig på avstånd från folk.

Mask + handskar... Gärna self checkout så slipper du närkontakt. Men betrakta alla ytor som "orena". Bra att även betrakta ytterkläder som kontaminerade efter en shoppingrunda på stan.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Folkhälsomyndigheten: undvik folksamlingar.

Vad gör folk? Samlas i klunga för att glo på en jävla slussenbro.

Man skulle lätt kunna tro att de inte läser sista nytt om Corona.. eller de kanske tagit Tegnell på för stort allvar?
Citera
2020-03-11, 18:03
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja fast FHM anser att folk är snälla och stannar hemma. Dom rekommenderar inte ens munskydd fast det hade hjälp lite i dessa täta situationer.

Folk använder munskydd som idioter vilket gör dom någorlunda verkningslösa.

Tar på utsidan för att dra ner den, kliar sig på näsan, tar en cigg eller likande. Måste ju kastas varje gång den tas av för att sedan desinfektera hönderna.

Har masken skyddat från smittan så sitter det ju på utsidan av den.
Citera
Medlem
Slopa trängselskatt och p-avgift för de som ARBETAR i centrum och uppmana de som har möjlighet att ta egen bil för att minska värsta trängseln i kollektivtrafiken!

De som kan bör cykla, gå eller annat.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Andra virus som tex MERS försvann immuniteten efter ca 6 månader. Då corona är nytt så har vi inte tillräcklig data för att säga nåt.

Risken är att folk kan bli sjuka igen i höst. Men då med mindre kroppsliga krafter.

Kineserna har signalerat att C-19 även ger bestående skador även på njurar, lever o bukspottkörteln.
Många får naturligtvis får permanenta skador på lungorna.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Vad är det för fel på folk.

Folk skrattar och tar bilder när jag är ute med min halvmask o skyddsglasögon.
Jag gör det av främst egoistiska skäl men också empatiska. För alla äldre o sjuka i samhället.

Knepigt beteende

Vänta 7 dagar till och se hur många som skrattar.........
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
När åkte de? Var det bara journalister på tåget och var gick resan?

var blandat med folk läsare chefredaktören herngren och andra pk människor

400 personer pa taget

källa

https://dn-taget-sportlov-2020.confetti.events/priser
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Fick veta av min bror att dennes kollega åkt till NORRA ITALIEN på semester, för drygt 5 dagar sedan.
Med 3 barn till råga på allt också.

En sån pappskalle familj borde fan inte få komma hit igen innan hela den här pandemin upphört helt. Varför stoppas inte folk från de här länderna att komma hit?

Faran för Sverige är att hundratusentals tänker exakt såhär.

Tidigare idag i tråden om sjuka som går på gymmet trots bekräftad covid hemma osv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Läste översatt från Nordkoreas nyheter att great supreme leader has invented a vaccine for the people thanks to his immunity to the disease.

Jag har spontant mycket större förtroende för Nordkoreas ledning och myndigheter än för regimen i Sverige.
Citera
2020-03-11, 18:04
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trots det finns det folk här som "gångrar" med 10 och förutspår 10000 smitta de som går lösa.

Om sjukdomen smittar lätt och mörkertalet är stort och är allvarlig borde det avspeglas i ett ständigt ökande antal svårt sjuka som söker vård, finns det uppgifter som talar för att det sker i detta nu?

Vi släpar efter Italien med 2 veckor så det kommer definitivt komma om det är så illa som jag personligen tror. Dock hoppas jag på det är låg smitta i Sverige, men det är lite naivt och tänka så.

Hellre ser jag det värsta än att säga OPS vi har varit naiva.
Citera
2020-03-11, 18:04
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är afrikaner mer immuna mot viruset???

Det var någon som nämnde att svarta afrikaner var de hade minst gemensamt med östasiater. De har väl inget Denisovan eller Neanderthal DNA.

Men de har väl inte så bra möjligheter att testa heller. Så det är för tidigt att säga.

Jag vet att det här nämnts tidigare i tråden att blodgrupp 0 klarade sig bättre från SARS. Blodgrupp 0 är vanligare i Afrika. Men även bland urinvånare i Australien och amerikanska indianer om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in