2020-03-11, 17:37
Medlem
30% således
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Kjell Mo? Varför är det HAHA?

Han jobbar som krishanterare för regeringskansliet.

Källa: Hans Linkedin.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGustan
Herregud du måste verkligen skämta. Det är folk som du, som tror på allt som media skriver, som är samhällets bottenskrap. Dessutom heter det PANDEMI*

Jag följer knappt media, jag följer forskare och WHO. Detta är fakta.
Förlåt för stavfel, befinner mig i ryssland och ibland kan det bli så!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Nu när detta är en pandemi, vad är chansen att man som person lyckas att inte få viruset när detta tar slut? jag menar ungefär 70% av världens befolkning kommer ju att få den.

Gissningsvis skulle det bli nästan exakt 30%
Citera
Avslutad
Anders Tegnell klassar inte kollektivtrafiken som en högriskmiljö...

Har han nånsin åkt tunnelbana runt 16-tiden kan man undra?
Citera
2020-03-11, 17:38
Medlem
arbetets avatar
BREAKING

WHO has declared COVID-19 a world wide spread pandemic!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Fyfan det här är så djävla hemskt! Gud hjälp oss!

För den som känner för att gå ner på knä i sin kammare, knäppa sina händer och bedja så följer här en bön gällande corona-viruset och dess spridning:

Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Man måste komma ihåg att det var en väldigt liten del av den svenska befolkningen som var beroende av den offentliga sektorn under de bägge världskrigen och i spanska sjukans tidevarv. Folk i gemen hade hög egenförsörjningsgrad vilket inte är fallet nu. Det var inte alls lika koncentrerat med produktion och beroende av vad andra producerade.

De flesta, alla på landsbygden, hade egna kor, grisar, potatisland och en bit jordbruksmark. Brännved togs från skogen och elberoendet var marginellt. Vatten fanns i egna brunnar. Hästen var transportmedlet. Folk var inte beroende av pizzeria och kebab. De både kunde och måste tillaga maten själva. Kläder likaså.
Sant, jag tickar i de flesta ovanstående egenskaper så för min del är det lugnt. Eget vatten, torrmugg, ved, vapen och mycket förnödenheter, lever fattig som en bergsturk och klarar mig.... Värre för de som är vana vid en viss standard. Jättesvårt att veta hur tufft det kommer att bli, kan bli som den ekonomiska kollapsen typ - 92 eller lika jäkligt som missväxtåren eller spanska sjukan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Liter märkligt hur det verkar vara betydligt mindre smittade Afrika och länder som Pakistan och Indien. Vad kan detta bero på?

Därför de reser mindre västvärlden och har färre som reser till de länderna.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Anders Tegnell klassar inte kollektivtrafiken som en högriskmiljö...

Har han nånsin åkt tunnelbana runt 16-tiden kan man undra?
Vadå, alla som har symptom stannar ju hemma? Det kan vi räkna med eftersom Tegnell sagt åt oss att göra det.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
ibland känns det som om Tegnell inte tar viruset på allvar.

Boris planerar att sätta in trupper på gatorna i UK. Vet någon om Tegnell har befogenhet att sätta in trupp eller är det bara regeringen?

Kan trupper skjuta ner farliga superspridare med precision utan att allmänheten riskerar att skadas?

Nej, trupper kan inte och kommer inte att skjuta ner som du uttrycker det "farliga superspridare". Jag tror att du tänker på zombiefilmer där man från början kan skilja på en "zombie" och en osmittad person. Men COVID-19 gör inte människor till zombies.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Liter märkligt hur det verkar vara betydligt mindre smittade Afrika och länder som Pakistan och Indien. Vad kan detta bero på?

Stort mörkertal förmodligen. Varför vet jag inte. Kanske testar de inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in