2020-03-11, 16:10
Medlem
NeoVains avatar
Läkare ifrån Italien som säger att situationen är Kritisk nu, viruset är värre än en bomb!

https://www.youtube.com/watch?v=9mrPHO-nkVE
Citera
2020-03-11, 16:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Oslo skärper tilltagena :

https://www.nrk.no/osloogviken/oslos-nye-koronatiltak-1.14939265

Oslo komune håller presskonferens kl 16

Wow...

Ser på presskonferensen som bäst, och det är mycket möjligt att det införs ännu mer, drakoniska inskärpningar till helgen !

(Man säger inte vad !)
Citera
2020-03-11, 16:11
Medlem
+122 nya fall bara idag i Sverige.
Citera
Medlem
Vi är uppe i 1000 i slutet av veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
En Thailändsk studie vilket jag inte hittar nu indikerade Temperaturer över 27 grader..

Så en sommar som 2018 behövs..

Det räcker inte heller med några enstaka dagar som tenderar att känneteckna svensk sommar. Intressant att han inte nämner något om sin profetia gällande igår då det skulle vända....
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Ja.
Vi hade redan ett mörkertal innan, då flera fick vara hemma och inte testades om deras symtom var milda. Nu blir mörkertalet mer signifikant då endast svårt sjuka riskpatienter kommer att testas.

Någon poängterade att dagens statistik fortfarande inkluderar prover som togs innan dom nya riktlinjerna, vilket stämmer. Först imorgon kommer vi se en falskt långsam ökning av antalet.

Det vi absolut inte ska göra, är att använda dessa data för jämförelse fr o m nu.

Tack jag highlightade de viktiga info du svarade med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Det reagerade jag också på. Varför denna ovilja att tala klarspråk? Bättre att veta vad vi står inför istället för att leva i ovisshet. Ovissheten är ju det som skräms. Man behöver veta hur fienden ser ut liksom. Vi alla borde kräva att få raka besked liknande dem Merkel gav (som sa att upp emot 58 milj kan smittas i Tyskland) och om det visar sig att varningen var i överkant så är det ju bara bra.

Visst är det så. Bättre raka och hårda besked än inga besked alls. Det är väldigt demoraliserande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Nä det var Stockholm som införde en sådan policy som jag förstod det. Övriga jobbar fortsatt med smittspårning men siffrorna från Stockholm (som var låga idag) kan man ta med en stor nypa salt.

Mycket bra att dom fortsätter med det. Trodde nya riktlinjer gällde hela landet.

Ja Stockholm kommer göra det svårt att jämföra Sveriges totala siffror med andra länder.
Citera
2020-03-11, 16:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kanske många individer, med kunskapen om att FHM nu gjort denna begäran, tänker till själv och stannar hemma.

Jag måste i princip åka till skolan för tenta imorgon och på Fredag. Sen behöver jag inte eg. vara där innan tidigast Onsdag. Har då lite tid att utvärdera läget. Dock har jag en mask + mycket handsprit och använder handskar.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Stackars Stockholmare!
Ja, faktiskt.

Eftersom man kraftigt sänkt ambitionerna på testning och smittspårning i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
Alltså... hur många bekräftade fall hade vi igår egentligen? Expressen rappoterar nu 481 fall. Hur många har egentligen trillat in idag??

122 nya fall idag som det ser ut.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Ja.
Vi hade redan ett mörkertal innan, då flera fick vara hemma och inte testades om deras symtom var milda. Nu blir mörkertalet mer signifikant då endast svårt sjuka riskpatienter kommer att testas.

Någon poängterade att dagens statistik fortfarande inkluderar prover som togs innan dom nya riktlinjerna, vilket stämmer. Först imorgon kommer vi se en falskt långsam ökning av antalet.

Det går inte att gömma den kulmen som kommer sedan och är en följd av det. De skjuter bara upp och förstärker kulmen.
Så till vida de inte har testutrustning eller inte hinner med. Då kan vi dras med fria spridare i många år. Fruktansvärt scenario. Hur många dör då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in