2020-03-11, 15:23
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Om sjukhusen i Stockholm redan är i stabsläge så borde man ju utlysa utegångsförbud.

Hur fan tror ni att det kommer se ut när vi har 5000 smittade? Sjukhusen klappar förmodligen ihop redan när vi har 800-900 smittade.

Det här kommer bli en välförtjänt väckarklocka för många svenskar.
Citera
2020-03-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vabba? Du fattar att rätten att vabba inte gäller äldre barn? Eller just det, som WT-förälder klarar du inte av att läsa inläggen du svarar på. Om du inte ens bemödar dig att läsa mina inlägg ordentligt så att du fattar problembilden, varför skulle jag ta intryck av vad du säger?

Jag pratar om barn i äldre årskurser där betygen är viktiga. Intressant att "manliga män" tydligen inte kan tycka att barnens skolgång och betyg är viktiga. Jag antar att det inte är hjärngänget bland män du tänker på, utan grottvarianten. Dem får du gärna behålla för dig själv, WT-tanten.

Som sagt, jag utvärderar läget löpande och tar med i beräkningen både faran för min egen hälsa och barnens nödvändiga skolgång. Jag gör inte den bedömning du gör att samhället går åt helvete om ett par veckor. (Vem är hispig?) Jag gör mina bedömningar med en längre tidshorizont än att de ska funka i två veckor framåt.

Haha, jag är en man, du är en uppenbar kvinna. Vabba eller sjukskriva sig, skrev jag för övrigt.

Men du vet vad, vi kan höras här i tråden om tre veckor eller så, ok? Ha det bra så länge och tänk på betygen!
Senast redigerad av Tumidanda 2020-03-11 kl. 15:27.
Citera
2020-03-11, 15:25
Medlem
45 länder följer nu WHO:s rekommendationer.......Men sätta alla som ska in i landet i karantän.....de måste uppvisa att de är friska i två olika test för att få komma ur karantänen.......testa smittade i horder inom landet för att förhindra smitta inom landet.......sätt smittade i karantän inom landet och håll koll på dem.....öka säkerheten......ha inga folksamlingar.......utbilda folket i smittan.....ge fakta till folket etc etc

Sverige tänker på karensdag och las....

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200310-sitrep-50-covid-19.pdf?sfvrsn=55e904fb_2
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Fy fan på ren svenska för regering och myndigheter som är handfallna och bara lappar och lagar. Efter coronastormen SKA huvuden rulla och man kommer se var man slösat och slängt bort miljarder av skattebetalarnas pengar på. Det är allas våra pengar som gått till flum och hen och fittstim m.m.

Ärligt talat tror jag inte på det. Här i landet PK är folk nöjda med FHM. Klagar man så är man fascist/nazist.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Haha, jag är en man, du är en uppenbar kvinna.

Men du, vi kan höras här i tråden om tre veckor eller så, ok? Ha det bra så länge och tänk på betygen!
Det ska jag verkligen inte missa!
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Klarar svensk sjukvård ett utbrott som Italien? är en fråga nu.

Det är Anders Tegnell övertygad om att Sverige skulle göra.

Jag saknar ord...
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Ola Magnell som blev 74 år gammal begravs i morgon och en sjuk person boende i Växjö vill gå på begravningen trots att hen är 65 år och har blivit kraftigt förkyld och hostar och gruvade sig för att det var nesligt att gå när hen mådde så här. Sitta i kyrkan och hosta var tydligen nesligt...
Hen verkade inte bry sig om andra utan var enbart bekymrad över sin förkylning, hosta och feber: för hen brukar minsann inte bli så här sjuk.
Ta något prov för corona var hen inte intresserad av.

Vad fan gör man med såna idioter?
Det lär vara många äldre på den begravningen så hur varnar man dom?
Det är på gång att förbjuda folksamlingar i Sverige också, kommer troligen under dagen.

En begravning i spanska Vitoria sägs vara den största smittspridningen av corona i landet,
https://www.expressen.se/nyheter/60-personer-smittade-efter-begravning-/
Citera
Medlem
sannes avatar
Någon som har jobbat med smittskydd eller är virusläkare här?

Varför gick de in i fas 2 direkt efter det framkom misstänkt allmän spridning. Det innebär ju att de kan "mörka" antal smittade och sen skylla på att vi medborgare inte följde deras råd (förhållningsregler eller förhållningsråd) att stanna hemma om vi kände oss sjuka eller gå och jobba om vi inte kände oss sjuka.

Citera
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
haha va? Du menar att det spelar ingen roll om föräldrarna är hemma om skolorna är stängda? Förklara för mig hur du tänker där, inte bara att det löser sig? Hur ska föräldrar som jobbar på sjukhus göra om skolor stänger eller dagis?

Du tror inte dessa läkarföräldrar har syskon, släkting eller liknande som kan ta hand om barnen medan det pågår en pandemi i samhället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Källa?

Vet inte var jag läste det men 65% av alla män över 60 i Kina är rökare. Det kan förklara antalet dödsfall.

Källa: jag.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så många testkit har vi nog tyvärr inte...
Är det så illa? Trodde mer att det va analyskapaciteten som va begränsande..
Citera
2020-03-11, 15:26
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Att testa många hjälper givetvis om man inte har allmän spridning och kan smittspåra. När smittan kommit förbi och sprider sig utan uppenbar smittkälla så är det meningslöst. Vad hjälper de testerna då menar du? I den absoluta majoriteten av fallen så är du ju bara lite krasslig. Eller kräver du provtagning varje gång du känner dig sjuk?

Att inte testa många innebär med säkerhet att fler går runt med virus vilket leder till allmän spridning.
Allmän spridning leder till okontrollerad spridning. Vilket leder till kaos vilket leder till panik. Panik leder till dödsoffer genom att desperata människor försöker rädda sig.

Sverige har valt kaosets väg. Men som de påstår man ska skydda de gamla. Är du inte gammal men bär på sjukdom skriv dit testamente snarast möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in