2020-03-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Inte direkt. Dom har ju sagt att man slutar testa om det inte redan är helt uppenbart att det handlar om Corona. Konstigt att det går ner.

Det verkar väl snarare som att vi är på väg mot rekordmånga fall idag igen, sthlms nya testningar till trots.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Det finns redan för få parkeringsplatser i Stockholm, trångt som det är. Jag tror knappt fler ens kan ta bilen pga platsbrist. Många arbetsgivare har ej personalparkeringar heller.
Citera
Medlem
zorb89s avatar
Bra steg av regeringen!

Men exakt hur fungerar det nu i praktiken för företagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tro mig: Jag hoppas innerligt att du har rätt. Jag är bara tveksam än så länge.

Det vore intressant att veta tillståndet för de som först rapporterades sjuka i Sverige nu. Den här allvarligare fasen borde ha slagit in för några nu. Ett par fall på intensiven är väl allt som har rapporterats?
Jag är också tveksam. Jag försöker bara få ut nå’n information ur siffrorna.

Jag tycker vi borde veta om ett par veckor om jag har rätt i min misstanke. Om vi då har långt under hundra döda i Östersjöområdet då tror jag inte man kan ignorera faktumet att det tycks finnas en skillnad mellan norr och söder.

Såg också att Tegnells chef, vad han nu heter, sa ungefär samma sak, fast mer inlindat.
Citera
2020-03-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Kan vara så att man hushåller med testkiten/testar en annan målgrupp

Fallen lär ju explodera i stockholm inom några dagar

Att de inte testar alla längre i Stockholm vet vi ju redan. Siffran i Stockholm är därför inte relevant längre.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Innominata
Jag tror inte det är så många som kommer dö i Sverige. Inte fler än av en vanlig influensa.

Nehe, och vad baserar du detta på? Vore intressant att veta då det numera är ett känt faktum att sjukdomen är absolut minst 10 gånger dödligare än influensa (enligt WHOs siffror 34 gånger dödligare).
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tro mig: Jag hoppas innerligt att du har rätt. Jag är bara tveksam än så länge.

Det vore intressant att veta tillståndet för de som först rapporterades sjuka i Sverige nu. Den här allvarligare fasen borde ha slagit in för några nu. Ett par fall på intensiven är väl allt som har rapporterats?
Smittade svenskar verkar ha varit yngre, även om det är dåligt med jämförande statistik eftersom läget förändras dag för dag.

Det spelar roll.
Citera
Medlem
Butternutsquashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Tror du på det själv??

Det gäller bara dom mest sjuka. Dom har slutat testa andra.

Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Stockholm har gått över till att bara testa allvarliga fall nu, så nej.
Tillskillnad från er som sysslar med domedagsprofetia, är jag övertygad om att vi kommer se en positiv förändring inom kort. Märker att ni hoppas på total katastrof så eran galla ni skrivit här inte ska vara helt förgäves.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
26 ytterligare personer har konstaterats smittade i Region Stockholm.

Ett stort drop jämfört med igår, men det återstår att se hur trenden ter sig dom närmaste dagarna

Man testar redan sjuka..inte osjuka individer så siffrorna går inte jämföra med de som gavs för några dagar sedan då man även testade folk utan symptom..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nya-coronalaget-omprioriteringar-att-vanta

Jaha nu börjas det. Omprioriteringar inom vården? Vad prioriteras bort?
Allt som kan avvakta. Skulle kunna handla om operationer där patienten kan vänta, och så vidare.

Förenklat är vårdens kärnuppdrag att rädda så många liv som möjligt, det är inga konstigheter.
Citera
Medlem
CassandraCs avatar
gud man önskar det kom ett virus som hade 100% dödlighet om iq var under 100, det skulle vara räddningen för sverige

nu kommer självklart steffo och gänget skylla allt som gått åt pipan under deras mandat period på corona viruset
Citera
2020-03-11, 13:49
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
26 nya i Stockholm. Det måste ju ändå ses som positiva siffror.

Ja, det var ju 60 nya fall igår i Stockholm. Tänk om Tegnell hade rätt ändå om att kulmen är nådd nu? Obs! Mer önsketänkande än en fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in