2020-03-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Afrikansk foliehat med extra aluminium där.

Möjligt då hon bara jobbar i ett lab och inte är nån högre minister eller så. Hon är ganska känslig och känsliga människoar har en tendens att behöva hitta en logisk förklaring till all ondska.
Citera
2020-03-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Finansministern pratade något om luftvägssyndrom. Någon som kan berätta vad detta är för något?

Andningsbesvär och/eller hosta skulle jag tro.
Citera
2020-03-11, 13:19
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
INTE...EN...ENDA...GÖTEBORGARE...MED...ANSIKTSMASK ...PÅ...STAN.

Men ändå är ansiktsmasker och munskydd slut överallt. Finns inte att få tag på.
Aldrig någonsin har svenskens får-beteende visats sig tydligare än nu.

”Jag smittar hellre andra eller dör hellre i lungfibros än tar på mig ansiktsmasken jag köpt.
Ingen annan har på sig sina. Då kan ju inte jag ha på mig min. Tänk om de skrattar åt mig
?”

Eller..

”SVT och FHM sa att munskydd inte hjälper

-Din dumme jävel! Munskydd skyddar dig från att smitta andra. 20% av smittade har inga symptom alls.
-Ansiktsmasker klassade FFP3 skyddar mot viruset men med glasögon.

Jävla fittfolk!! Jag skäms att vara etnisk svensk. Fy faan vilka mesar ni är!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hur många nya fall i Stockholm gissar ni på idag? Över 100?
Förmodligen kommer de talen gå ner iom vårdens omprioritering. Stockholm testar inte förkylningssymptom, from igår.

De siffror som kommer från Stockholm framöver kommer bestå av svårt sjuka. Människor med andnöd och lunginflammation.

Sen kommer politiker och myndigheter slå sig för bröstet och säga att smittspridningen "magiskt" stannat av. Grattis!
Senast redigerad av Olbars 2020-03-11 kl. 13:22.
Citera
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelblom78
Fler regioner än Dalarna som kommer att införa besöksförbud tro på sjukhusen ?

Blekinge har gjort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Finns det någon sida där man kan följa antal smittade i Sverige dag för dag?
Ursäkta min okunskap, men hur sprids smittan genom mat?
Livsmedelsverket säger att de inte ska smitta genom mat, men har det hela inte börjat genom just det?
Och om tex pizzabagaren är smittat så lär väl pizzan han lagar föra smittan vidare, eller styckaren som nyser på köttet som levereras till ICA?

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Viruses usually deactivate (die) at 30 degrees Celsius or higher.

Viruses on surfaces can be usually deactivated (killed) by high concentration alcohol.

Färdiglagad pizza är okej men inte salladen. Grillat kött är okej men inte påläggen på hotellet. Osv.
Citera
Medlem
Blir ju lite nojig om man börjar få hosta. Har alltid fått hosta i samband eller rentav efter en förkylning.. så hosta utan anledning är inget bra tecken..
Citera
2020-03-11, 13:20
Medlem
Polen har förbjudit publika event och stora folkmassor samt stängt ner skolor och universitet. Dessutom ger den polska regeringen alla småbarnsföräldrar två veckor fullt betald sjuklön.

Fler och fler länder i Europa tar till dessa åtgärder. Sverige är ett av få som ännu inte förbjudit folkmassor eller stängt ner skolor.
Citera
2020-03-11, 13:21
Medlem
SweKingCalles avatar
ingen som har koll på vilken skola det är i Jönköping som är drabbad ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Bra det! Själv kom jag tillbaks från en snabb rusch i skogen mötte bara 2 joggare och ett hundekipage inget corona finns i skogen.
Har inte känt av pollen ännu i år kanske är det extra utdraget och tunnare eftersom det varit så varmt.
Börjar med kli i ögonen en solig dag i mars sedan snuva ett par månader. I maj blir det tungt att andas på joggingturen men i juni är det över.

Jag bor i Halland, här är det pollenpåverkan. Inplanerat 8 kilometer i skogen också för mig på fredag eller lördag. Jag känner mig lite bättre efter maten nu.
Citera
Medlem
Personal på intensivvårdsavdelningen, Varberg sjukhus, har smittats efter skidresa i Österrike.

https://www.hn.se/nyheter/varberg/corona-smittad-personal-på-sjukhuset-i-varberg-1.25210227
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidRedoB
Är det FARLIGT att åka buss och tunnelbana om man MÅSTE åka till jobbet? Kan man bli smittad även om ingen hostar eller nyser på en? Vi som har andra jobb än kontorsjobb osv. Viktig fråga!

Det är väldigt låg sannolikhet att du blir smittad om ingen hostar eller nyser direkt på dig, men det finns en liten risk om du till exempel tar på stångar eller liknande där viruset finns och sen petar dig i ansiktet.

Det är en droppsmitta som sprids genom luft, utan snarare genom små droppar (aerosol) som kan färdas en bit, upp till 4.5 meter sas i en forskningsrapport som senare drogs tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in