Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Såhär skrev du:
och
Så jo, nog fan ifrågasatte du att arbetsbrist skulle vara den vanligaste orsaken till uppsägning.
Ljug inte, jag bemöter exakt det du skriver.
Okej. Jag ber om ursäkt för om jag varit otydlig. Då förklarar jag här en gång för alla, så att vi inte har vidare missförstånd:
"Exakt, det säger jag absolut inte emot. Jag har själv varit på arbetsplatser där man sagt upp folk p.g.a. arbetsbrist. Men att det skulle vara vanligt förekommande... ja... definiera "vanligt förekommande"?"
"Källa? Jag hittar nämligen INGENTING som indikerar orsak till uppsägning, samt hur vanligt det är."
Det jag menar är alltså, är det vanligt? Vi har konstaterat att det är den vanligast förekommande orsaken, men inte hur vanligt det är. Hur stort är antalet? Är det en fråga om 3 uppsägningar per år i form av arbetsbrist. Eller är det 480 000 uppsägningar per år p.g.a. arbetsbrist? Antalet spelar nämligen roll, även om vi konstaterat att det är den vanligast förekommande anledningen.
Citat:
Jag håller med. Ditt sätt att argumentera på är jävligt barnsligt.
Ditt med.
Citat:
Men du fick flera källor av mig! Nu ljuger du och låtsas som om du inte fått en enda källa.
Sök på "vanligaste orsaken till uppsägning" på Google så hittar du ännu fler källor.
Jag har aldrig sagt att jag inte fått en enda källa. Återigen, även denna gång för att undvika missförstånd, så förtydligar jag en gång för alla:
Du HAR presenterat källor. Källorna, rörande specifikt denna fråga, handlade om att bekräfta huruvida arbetsbrist var den vanligast förekommande orsaken till uppsägning eller inte - vilket det alltså är. Det har du nu bevisat. Du har däremot inte bevisat antalet som sagt upp p.g.a. arbetsbrist (av totala antalet uppsägningar i Sverige/år).
Det jag kan hitta är antalet varslade per månad för 2019 (även för fler år). Det ser ut enligt följande:
Januari 2019: 4 624.
Februari 2019: 8 013.
Mars 2019: 3 292.
April 2019: 3 695.
Maj 2019: 4 879.
Juni 2019: 3 490.
Juli 2019: 2 588.
Augusti 2019: 1 839.
September 2019: 3 917.
Oktober 2019: 4 796.
November 2019: 5 503.
December 2019: 3 405.
TOTALT: 50 041 varsel 2019. Hur många av dessa är p.g.a. arbetsbrist?
Brasklapp: Alla varsel leder inte till uppsägningar.
Citat:
Jag bemöter precis alla dina argument.
Nej, du kommer med irrelevanta liknelser och undantagsexempel.
Citat:
Nej, du byter ämne.
Inte alls. Om ja, så i värsta fall som du, att man tar andra exempel som inte går i synk med din påstådda logik.
Citat:
Länka till den källan då. Det kan du såklart inte eftersom du inte har någon sådan källa.
Här är några av mina källor (HINT: Förstår du ens dina egna källor? De motsäger nämligen mycket av det du själv pratar om. Om du är så korkad att du postar källor du själv inte förstår, då får du fan skylla dig själv):
Vänligen återkom om du vill att jag förklarar dina egna källor för dig...
Citat:
Här är några av mina många källor rörande väntetider inom vården:
Var är dina källor?
Se ovanstående svar.
Citat:
Vet du vad en median är för något? Om du visste det skulle du veta varför jag refererade till medianen.
Jajamensan.
Citat:
Ja.
"Sjukdomar i cirkulationsorganen är den vanligaste dödsorsaken i Sverige." "Nähä!!! Det är inte vanligt att folk dör!!!"
Vad försöker du säga?
Citat:
Ok. Belägg nu påståendet att invandringen skulle ha orsakat ökande vårdkostnader i Sverige.
Befolkningsökning = högre konkurrens om arbete, större risk för utanförskap, större risk för bidragsberoende, högre tryck på skola, ökat vårdbehov = ökade utgifter för vården.
Jag vill dock betona att invandringen, återigen INTE är den enda orsaken. Oavsett HUR befolkningen växer så kommer det resultera i ett ökat vårdbehov (av olika anledningar). Men invandringen har bidragit till en befolkningsökning.
Citat:
Du har inga belägg för dessa förklaringar heller.
Det har jag definitivt. Vad vill du ha en förklaring på?
Citat:
Jag vet inte vad du vill ha sagt med det. Jag tar det som ett medgivande om att jag faktiskt har presenterat källor som styrker påståendet om att pengar finns.
Är du dum i huvudet?
Vi har alltså konstaterat:
1. Skatten har inte sänkts sedan 2015 (där den sänktes med 2 öre). Vården får alltså in samma pengar i form av skatteintäkter åtminstone 5 år bakåt.
2. Landstingets budget har ÖKAT, dvs politikerna har skjutit till MER pengar de senaste åren.
3. Trots detta räcker inte pengarna.
DU HAR ALLTSÅ INTE RÄTT!
Citat:
Jag skrev "Landstingsskatten har sänkts i Stockholm" och du svarade "Nej!" Du hade fel. 2015 sänktes landstingsskatten.
Hahahahaha... herregud. Ja, och 2004 höjdes den med nästan 1 kr. Så vad är din poäng? Det här är nog fan ett av de mest patetiska argument jag någonsin skådat. "Jag sa att den sänktes, men inte när". Vilket jävla prakt-CP du är alltså...
Citat:
Vi som följer tråden har aldrig fått några sådana källor av dig så vi kan inte få dem igen. Men du får gärna visa upp dem för första gången.
Absolut, några av dem är de du postat här högre upp (jag var först ut av oss två att hänvisa till vantetider.se t.ex.). Om du vill kan jag hjälpa dig att reda ut varför de talar EMOT det du påstår?