2020-03-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Jag också har tagit barnen ur skolan idag. Som jag förstår det var jag först iallafall.

EDIT. Först i mina barns klass alltså

Bra gjort.
Citera
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Vore intressant med ett räkneexempel på hur ditt påstående skulle se ut i realiteten i Sverige och varför ditt exempel som du lägger inte har fungerat i Italien.
Ok, det är knappt 400 bekräftade fall i sverige hittils. 2 av dom behöver intensivvård.
Säg att det här eskalerar tiofallt (vilket jag INTE tror det kommer göra) så har vi 4000 bekräftade och 20-40st kanske behöver intensivvård.
Italien har ca 10.000 bekräftade och mindre än 1000 "allvarliga" fall just nu.
Sen att dom har över 600 döda beror förmodligen på att dom inte vårdar dom som egentligen behöver vård dvs gammla och redan sjuka människor och att det är många fler sjuka än dom som är bekräftade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
De är väl mer som det brukar bli under vinterhalvåret och jag tvättar lite ofta och länge så där.

Huden är en skyddsbarriär mot diverse så tänkte om det är en potentiell smittväg som är påtaglig kanske vi som är drabbade och rör oss ute bör ha en proaktiv approach kring våra små blödande sprickor.

Ring en hudläkare.
Citera
2020-03-11, 10:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
"I dag kommer det kinesiska fartyget Zhen Hua 33 efter nästan 70 dygn till havs fram till sin slutdestination i centrala Stockholm efter otaliga förseningar.

TT följer dess väg genom Stockholms skärgård: https://twitter.com/ttnyhetsbyran/status/1237659782045224962"

Är det någon som kan läsa om de ombord har några restriktioner p.g.a coronaviruset, eller år det bara att kliva i land hur som helst ? ( Jag använder inte IG så jag kan inte läsa)
Om de varit 70 dygn till havs så är de antingen friska nu eller så är det ett spökskepp med ett skelett surrat vid rodret och autopiloten igång.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Sverige är en skamfläck på Jorden!!! Herregud! Måtte vi få en ny regering snart!!!

De flesta borde ju vara nöjda med den regering de röstat för..
Så en majoritet stödjer väl sin framröstade regering eller ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
OK.
Så stänga hela världen och gå tillbaka till medeltida leverne är receptet från Flashback.

Tack för klargörandet.

"Medeltida leverne" är bättre än modernt döderne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Sverige och UK har agerat absolut sämst av alla länder i Väst.

Kan inte säga emot dig. Vi har inte gjort någonting för att förhindra detta. Fyfan vad dåligt av våra beslutsfattare. Det blir många människors blod på deras händer.
Citera
2020-03-11, 10:37
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Handskar är att rekommendera, men tvätta ofta
Vilken typ av handske? Sjukvårdshandskar?
Citera
2020-03-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Jag också har tagit barnen ur skolan idag. Som jag förstår det var jag först iallafall.

EDIT. Först i mina barns klass alltså
Vad sa skolan?
Citera
2020-03-11, 10:38
Medlem
peggypugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Vilken typ av handske? Sjukvårdshandskar?
Plasthandske. Se till att silvertejpa fast den i tröjärmen bara!
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Har svårt att ta detta som "fakta", då du inte presenterar nån källhänvisning alls. Kanske gjorde man vissa av dessa sakerna i vissa områden, men samtidigt har det varit sjukt mycket ryktesspridning kring vad som hänt i Kina. Bara kolla dokumentären på SVT där man överdriver allt kraftigt och hävdar att folk blir insvetsade i sina hus, att kinesiska regeringen/militärer gick från hus till hus med febertermometer och drog ut alla som hade feber.

Man får ta det lite med en nypa salt. Kina är ett oerhört stort land. Så länge det inte finns några offentliga papper som visar att man bett om dessa åtgärder har jag svårt att se att det skett. Tyvärr.

Jag är inte faktaresistens, men väldigt källkritisk till saker som inte presenteras från seriösa håll.
SVT.s dokumentär innehöll extremt mycket propaganda och felaktigheter som du säger. De åtgärder jag räknade upp har haft källor i tråden ett antal gånger.
Igensvetsade dörrar stämde delvis för de stängde alternativa utgångar så att det skulle vara lättare att kontrollera flödet från större bostadskomplex.

Sedan att Wuhan tog till sådana åtgärder som de gjorde efter ca 40 döda under en vecka där det dör ca 300 människor om dagen i andra åkommor borde väl starta någon slags tankeverksamhet att något inte står rätt till. Tror inte de med dessa få döda skulle sätta hela Kinas ekonomi i gungning utan att de visste mer än de har gått ut med.
Citera
Medlem
Finns det någon info/studie kring hur stort mörkertalet är för antal smittade i Italien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in