Jag är lite bakom flötet som ni vet,
Men här är iaf en vad jag tror godkänd trådstart.
Fråga: Hur gick debatten men framför allt vad gjordes på riktigt när Ryssen klev in i Ukraina?
Finner ingenting på youtube och liknande videosidor.
Och varför käftas det nu när Britannien vill lämna EU?
Låt det som stode skrivet i handel etc stå likadant, måste man vara medlem i EU-klubben för att få hjälp af grannar? Ett stort svaghetstecken af dessa EU hyenors maktlystnad.. Alla vet att desto större man tänker och finner sig värderingsmässigt när det gäller att "enas" och "hwara fredligt lagda" .. är lättare än tom lokalt-regionalt-nationellt > Globalt (gömma sig i massorna och ducka toffelkast, eller horder af tränade fiendeynglingar som osynligt byta maktskifte)..
Däraf är det afklarat gällande mig själv, är nog en sann nationalist.
Själv är jag emot bryssels makt att styra över fria män och kvinnors viljor gällande att forma landet till det de vill.
Ursäkta mig och mina brister i att lusläsa allting och tro mig veta alla sanna konspirationer gällande rikets rätta väg och styre.
Nog svamlat, får jag ett privatmeddelande av Admin nu för att jag varit duktig nog att göra mig förstådd i fler rader än några.. Nästan en modern Voltaire om man läser Bonniers variant Nr. 14.
Svara 1. Inrikes, helt säkert sanning, därefter möjliga sanningar, hittat på google, konspirerat eller sektutlärt.. sedan 2. Utrikes, efter närmaste länder geografiskt (norden) sedan efter samarbete (OFFICIELLT) .. Tack.
MVH speedy
Senast redigerad av speedygonsalez 2020-03-10 kl. 16:18.
EU? Haha...inte ett piss. Vi diskuterade, fördömde och la in några fjuttiga saktioner. EU skulle aldrig våga göra något mer.
REXAntar alla våra Sveriges pizzerior går snabbt att bygga om och förstora något till brännugnar åt dessa hattar och mössor.. (I sista och värsta fall, om så krävs för Sverige, självklart.. Men ändå, det lär blifwa lika grisigt som alla de tusentals fiendeläger eller grismat vi historiskt sett tvingats använda oss af.. Sen ryktas det att Vikingarna (de hårdare mest väderbitna gick under ständig berusning, äfven att de behandlade köpta slavar af andra folkslag väl, kanske till infiltratörer i senare skede) .. det ryktas äfwen att ordet feminist för Krigsgudinnan Freja att vilja spy och att de skola taga en väl utförd våldtäkt som en komplimang för att överleva framtida strider emot fiendehopar) LÅT STÅ ADMIN, snel bitte, skriver lite i 16-tonart, eller 32-takt.. på olika sidor med ett par ord emellan.. Krossar chromes algorithm, ser allt den fånga opp.. numer äfwen det vi ur mun tala trots "inaktiv mic" .. snart äfwen det vi via hjärnvågor råka fantisera.. Vi är tränade och redo.
.. Hur kan ens en högt placerad person där ansvar och stolthet bör gifwas naturligt, inom exempelvis politiken icke skämmas då de tjänar så stora pengar.. Skulle omedelbart avsatt mig lönen och skriftligt tilldelat mig statliga tjänster och likt förr "knekttorpen" soldathopen bodde till tak över hufvudet, onödiga bekvämligheter hade jag skänkt folket och de mer illa däran innan mig själv.
Varför inte ta allt övrigt förutom det som krävs till något unnande månadsvis till att bygga kriskassa, självmant kasta sedelbuntar över försvarsmaktens inhängnanden, eller varför icke polizei.. med någon önskan nedskriven på ark bredvid..
sen såklart några procent till rätt "klubb" ifall de sumpar allt och vi måste ha ihjäl folk till slut, igen, likt historien alltid upprepa sig.
Återigen befläckas skåneland af snapphanar, likt 1700-talet i liknelse.. Enkla lösningar finns, men de veka riskerar att kränkas i rättare riktning om vi tuggar sköld och går i vikingariter fram igen.
.. Endast konungar av rätt virke historiskt sett har tänkt och gjort likadant, om historien jag själv fått till mig utan böcker och lärande stämmer.
Ursäkta OT admin, men låt det gå för den här gången.. Tack
Senast redigerad av speedygonsalez 2020-03-10 kl. 16:06.
EU? Haha...inte ett piss. Vi diskuterade, fördömde och la in några fjuttiga saktioner. EU skulle aldrig våga göra något mer.
Sedan Angela Merkel stängt ner kärnkraften behövde hon gasen från Ryssland .
Det planerades en alternativ och oberoende gasledning som kunde ersätta rysk gas (den så kallade White Stream), men när ryssland invaderade Georgien fick man lägga dessa planer på is. (Många tror att invastionen av Georgien förorsakades just av planerna på White Stream, och den ryska ockupations-zonen slutar händelsevis nära där ledningen skulle ha gått).
Det planerades en alternativ och oberoende gasledning som kunde ersätta rysk gas (den så kallade White Stream), men när ryssland invaderade Georgien fick man lägga dessa planer på is. (Många tror att invastionen av Georgien förorsakades just av planerna på White Stream, och den ryska ockupations-zonen slutar händelsevis nära där ledningen skulle ha gått).
Tufft läge att vara beroende av gas år 2020. Då har man inte lyckats med sitt land i min mening. Inte ett land som Tyskland...
EU och USA införde flera sanktioner som påverkat Rysslands redan ansträngda ekonomi ganska kraftigt.
Bara för att vi inte gick in med trupper betyder inte det att vi inte gjorde någonting.
Okej, "Vi" då antar jag du menar Sveriges samlade folks demokratiska svar på det.. Bra du icke svävar allt för långt utanför riket iaf, glömde skriva i topic att jag intresserad mig endast i hvad Sveriges utnämnda elit och ansikten utåt gör, icke några eller något annat rike.
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Förlåt men hädan efter håller vi oss inrikes.. Det på google funnet lär ju stämma menar jag, eller har du en mullvad i deras led?
Tufft läge att vara beroende av gas år 2020. Då har man inte lyckats med sitt land i min mening. Inte ett land som Tyskland...
Brukar inte heller utgå ifrån mig själv eller position när jag för åsikter fram, men hade du gjort det bättre själv? Tusen folkslag över världens största landsbit att "Fägna" lärde mig precis ett nytt ord,
Tror du hela Rysslands folk är likadan, kulturellt, språkmässigt, religiöst etc?
Najn, mer som att styra 10 nationer istället för en.. Iaf efter mina egna gifwna sanningar om just det landet.
Tror du hela Rysslands folk är likadan, kulturellt, språkmässigt, religiöst etc?
Najn, mer som att styra 10 nationer istället för en.. Iaf efter mina egna gifwna sanningar om just det landet.
Jag pratade om Tyskland mister. Är du full eller försöker du vara hipster med dina egna stavningar?