2020-03-11, 06:18
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Förstår inte att dom inte ställer in evenemang och stora folkmassor. Förstår inte ens att de körde mello med sådan stor publik. Det är mycket man inte förstår! Bara köra på som vanligt. Inser dom inte allvaret?

Nope.
Dom är helt inkompetenta.
Men vänta till det riktigt exploderar så kommer vi se ännu mera inkompetens när det kommer visa sig att Svenska myndigheter agerat åt helvete för sent.
Senast redigerad av Deagle66 2020-03-11 kl. 06:21.
Citera
2020-03-11, 06:19
Medlem
Dbloodss avatar
Får tacka våra myndigheter för ett stort och engagerat proaktivt arbete, och tack alla de semesterfirande svenskar som gjort detta möjligt. Hatten av.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Förstår inte att dom inte ställer in evenemang och stora folkmassor. Förstår inte ens att de körde mello med sådan stor publik. Det är mycket man inte förstår! Bara köra på som vanligt. Inser dom inte allvaret?

Mello var en stor jävla miss, typiskt naiva sverige som inte förstod faran
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Folk får det som profylax på rutin om de ska resa till malariadrabbade oråden så vi är nog inte helt barskraoade.

Jag tror iofs mer på HIV-bromsarna som förstahandsval mot COVID-19.

Men varför så lite i media om dessa möjliga botemedel. Jag hade ingen aning om dessa mediciner och att de hade effekt mot förra SARS-viruset förrän jag läste det här på flashback nu på morgonen. Borde ju vara en stor nyhet.
Har det testats i Italien? Vad finns det att förlora att ge nån väldigt Covid 19-patient malariamedicin? Kan väl knappast bli värre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chloroquine

Billigt är det också!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jaha? Vad vill du ha sagt? Att en dansk idiot till doktor inte satt sig in i foskningläget eller???

Han är allmänläkare och respekterade väl inte hackordningen eller så är det inga pengar i klorokin..
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Jag tror inte viruset gillar starksprit, så har spritat mig invändigt ordentligt i två veckor redan!
Etanol 60-73% killer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
977 new cases and 168 new deaths in Italy*, bringing total cases to over 10,000 [source]
* The data are partial because some labs in the most affected regions have yet to communicate the results

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Antagligen avhandlat under natten men att det "bara" var 977 nya i Italien igår får nog ett bakslag idag
Nu har ju hela landet satts i karantän så antalet nya fall bör minska. Men det tar nog några dagar innan det får effekt. Sedan måste de vara uthålliga. Man kan inte släppa på karantänen förrän man i stort sett är nere på noll nya fall. Alla människor måste hjälpa till att förhindra smittspridning. Den som inte gör det skall riskera ett kännbart straff.
Citera
2020-03-11, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Antar att ryssland stängde gränsen på riktigt.
Sen kan man nog inte räkna med att ryssland lämnar ut korrekta siffror.

Det kan de inte göra. Då måste de mobilisera stora delar av sina militära styrkor. Det är bara gå över gränsen. Däremot så har de säkert angiverisystem så ser man misstänkta kineser så ringer man myndigheterna. Sen gör det kanske så mycket om några blir sjuka i Östra sibiriern.
Citera
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Hur kommer det sig att Ryssland lyckades stoppa spridningen på viruset? Dom är ändå granne till Kina och borde ha drabbats hårt tycker jag. Vad gör Ryssland som Sverige inte gör?

Ryssarna verkar köra full paranoia. Tom på tågen i Kaukasus har konduktörerna hazmat suits o släpper inte in en djävel från Kina el Iran. Stängda gränser helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Så igen: i förlängningen räddade virala bromsmediciner dig från att bli ett tragiskt fall av allvarlig blodsmitta inom vården, hur många av dom tusentals döda i världen tror du hellre hade valt huvudvärk och illamående?
Naturligtvis skulle de föredragit illamåendet. Tyvärr kände man nog inte till att klorokin var verksamt mot SARS-CoV-2 förrän efter någon månad.

Man ska alltid väga nyttan mot obehaget av biverkan men i fallet med klorokin måste man ju givetvis sätta in det om man kan rädda livet på patienten och strunta fullständigt i att de mår illa och spyr av lkm. Det är ju självklart.

Men som sagt: Jag tror mer på HIV-bromsarna.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Antar att ryssland stängde gränsen på riktigt.
Sen kan man nog inte räkna med att ryssland lämnar ut korrekta siffror.
första stämmer andra en "klassiker"
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
nånting säger mig att vi i Sverige inte har så jättestora lager av nån gammal malariamedicin....
Sverige har inga lager av medicin öht. Det är problem med jämna mellanrum att ens få fram diverse mediciner mot starr, spolmask etc.
I en mer ansträngd situation så kommer det bli brist på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in