2020-03-10, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Varför skulle du bli svårt sjuk/döende av Corona? Är du i en riskgrupp?

Jag har ingen kännedom om att jag är i en riskgrupp. Men det finns människor som har dött av coronaviruset, och ännu fler kanske blir svårt sjuka och dör av det. Det kan därför vara bra om det finns botemedel, både för mig och andra.
Citera
2020-03-10, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://vitaminer.nu/sv/info/det-fantastiska-silvret.html

Vetenskapen säger att det är farligt.

Det säger vetenskapen om många mediciner och behandlingar, tex cellgifter och kirurgi.
Dock säger jag inte att silver är ofarligt eller ens att det är effektivt mot virus, jag har ingen aning, jag får läsa om det.
Senast redigerad av vemsa 2020-03-11 kl. 00:01.
Citera
2020-03-10, 23:59
Medlem
Citat:

Breakthrough: Chloroquine Phosphate Has Shown Apparent Efficacy in Treatment of COVID-19 Associated Pneumonia in Clinical Studies
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32074550-breakthrough-chloroquine-phosphate-has-shown-apparent-efficacy-in-treatment-of-covid-19-ass ociated-pneumonia-in-clinical-studies/#

Klorokinfosfat RPH Pharma
https://www.fass.se/m/produkt/19730330000064/public/tabproduct
Senast redigerad av zirconium2020 2020-03-11 kl. 00:05.
Citera
2020-03-11, 00:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
En studie från Touro College i New York visar att kanel ger en antiviral effekt som deaktiverar virus som angripit kroppen. Forskarna menar att 1-2 matskedar kanel om dagen kan förebygga eller eliminera virusinfektioner.

Kanel i såpass stora doser ger tydligen leverskador. I alla fall på längre sikt, om dosen så att säga ska vara "förebyggande". (För då måste man ta den "varje dag" trots att man inte så att säga är sjuk).

Men rätt intressant med kanel, torde vara vettigt om det forskades mer om den aktiva substansen i kanel kan "isoleras" och tillverkas till ett läkemedel. (Jämförbart med acetylsalicylsyra, som från början kom fån pilträdet, om jag minns rätt. BAYER lyckades först, och läkemedlet fick marknadsnamnet "ASPIRIN", på "svenska" under en massa år "Magnecyl".).
Citera
2020-03-11, 02:13
Medlem
Kanske inget botemedel. Men jag har fermenterat en massa olika grönsaker. Gjort kimchi, gurkor, surkål osv väldigt enkelt. Det innehåller bakterier som är bra för immunförsvaret.

Gjort egen benbuljong. Köpt hem oreganoolja och tomma kapslar, astragalus, propolis, riktigt c-vitamin. Viruseptin.

Alltså genom att stärka kroppen härda ut skiten.
Senast redigerad av granskottet80 2020-03-11 kl. 02:43.
Citera
2020-03-11, 02:17
Bannlyst
En sak jag kom att tänka på är att virus behöver syntetisera virusprotein när de förökar sig i människokroppen. Och för den syntesen behöver de väl aminosyror?
I så fall om viruset behöver aminosyror som inte vi människor behöver, så skulle man kanske kunna bota viruset, eller hindra det att föröka sig, genom en specialkost där man utesluter dessa för viruset nödvändiga aminosyror?
Det finns 20 olika aminosyror, och vi människor behöver väl bara 8 av dem för att överleva, men vi får i oss fler än de 8 "essentiella" (livsnödvändiga) aminosyrorna via kosten. Så en specialkost innehållande enbart de 8 essentiella aminosyrorna kanske skulle vara något bra?
Vet någon om det har forskats något gällande detta?

Eller någon liknande uteslutning av ämnen som vi inte behöver men som viruset behöver.
Senast redigerad av vemsa 2020-03-11 kl. 02:35.
Citera
2020-03-11, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Virus dör/förstörs ju av desinfektionsmedel, men att spruta in desinfektionsmedel i kroppen kommer ju skada inte bara viruset, utan även den egna kroppen. Men det finns kanske något ämne som kroppen klarar av, eller som man iallafall kan överleva, men som viruset dör/förstörs av.

Sen kanske syntetiska antikroppar designade specifikt mot viruset vore något, som finns att läsa om tex här:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Synthetic_antibody

Sen kanske kirurgisk borttagning av smittade vävnader vore något?
Borttagning av smittad vävnad, utveckla mer hur du menar. Eftersom lungorna angrips tänker jag att det är uteslutet...
Citera
2020-03-11, 03:05
Medlem
Citat:

Expert Consensus on Chloroquine Phosphate for the Treatment of Novel Coronavirus Pneumonia

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32075365-expert-consensus-on-chloroquine-phosphate-for-the-treatment-of-novel-coronavirus-pneumonia/
Citera
2020-03-11, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
Borttagning av smittad vävnad, utveckla mer hur du menar. Eftersom lungorna angrips tänker jag att det är uteslutet...

Jag är ingen expert, men om det bara är vissa ytliga delar av lungorna som angrips, så kanske man kan göra någon form av skrapning eller sugning av lungorna. Men det får ju gå snabbt då, och kanske under nedkylning så att syrebehovet minskar. Men viruset angriper väl luftrören först, och där kanske det är enklare att skrapa eller suga bort viruset.
Citera
2020-03-11, 03:31
Medlem
DU kommer bli sjuk, det är alltså inte om utan när. Bricanyl inhalator och 5000% daglig RDI intag av C-vitamin om du vill överleva och vården inte hjälper.
Citera
2020-03-11, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag är ingen expert, men om det bara är vissa ytliga delar av lungorna som angrips, så kanske man kan göra någon form av skrapning eller sugning av lungorna. Men det får ju gå snabbt då, och kanske under nedkylning så att syrebehovet minskar. Men viruset angriper väl luftrören först, och där kanske det är enklare att skrapa eller suga bort viruset.

Du kan inte skrapa eller suga bort virus. De fäster sig på celler, utnyttjar cellen att tillverka nya virus. Detta är inte något som bra sker ytligt i din hals, som något smutslager som kan skrapas bort.

Immunförsvaret måste få tid att lära sig identifiera hotet och förstöra det. Finns absolut inget man kan göra än att behandla bieffekter med antibiotika, syresätta blodet osv
Citera
2020-03-11, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Du kan inte skrapa eller suga bort virus. De fäster sig på celler, utnyttjar cellen att tillverka nya virus. Detta är inte något som bra sker ytligt i din hals, som något smutslager som kan skrapas bort.

Immunförsvaret måste få tid att lära sig identifiera hotet och förstöra det. Finns absolut inget man kan göra än att behandla bieffekter med antibiotika, syresätta blodet osv

Man ska förstås ta bort alla virusangripna vävnader också.
Och på ett tidigt stadie så kanske viruset bara har angripit de ytliga vävnaderna i halsen, och då kanske det funkar att skrapa och/eller suga bort dessa angripna delar, med någon form av bronkoskopi.
Senast redigerad av vemsa 2020-03-11 kl. 04:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in