2020-03-10, 23:55
Avslutad
Slut med folksamlingar? Ingen Greta roadshow, inga refugees welcome. Inga protester på plats mot afghan o andra utskickningsflyg, inga stora moskeeträffar,
inget Stockholm Pride, inga QXgalor, kristallprisgalor,zlatangalor osv

Citera
2020-03-10, 23:56
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Nadine Dorries, hälsominister och ledamot i brittiska parlamentet, har smittats av coronaviruset, skriver The Times. Ledamoten har träffat hundratals människor i parlamentet och närvarat vid en mottagning hemma i premiärministern Boris Johnsons bostad.

(Expressen live)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du kan 100% ha Corona men inte veta om det. Utan feber eller andra symptom alls.

Kryper i kroppen när du säger så där. Känns som den där Alienfilmen.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Nehe, imorgon är det en ny coronadag. Vad har ni för förväntningar?
Att Tegnell kommer tillbaka och förklarar att nu är peaken över och vi kommer få lite ströfall. Plus att han än en gång förklarar att karantäner har historiskt inte fungerat så det är inte aktuellt för Sverige.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Ingen under 60 har dött i Italien, enligt många här på flashback så kommer alla dö. Igår så var det folk som jämförde corona med digerdöden.

Stämmer inte

https://www.blick.ch/news/ausland/corona-krise-italiener-veroeffentlicht-verzweifelten-hilferuf-ich-habe-meine-tote-schwester-hier-im- bett-id15788658.html
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Tror jag med. Inte fan får man personlig assistent när det lugnar sig.
Assistenten i sammanhanget hade koppling till hjärnskadan, ifall det var oklart.
Citera
2020-03-10, 23:57
Medlem
Fundera dra ner till Tyskland i helgen o bunkra öl
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta stora land och bara en smittad, hur är det möjligt?
Givetvis har man mörkat så långt det gått. Nu när alla länder i Europa rapporterat fall så kan inte Turkiet bara låtsas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur vet du det? Hur vet du hur de som överlever kommer påverkas på lång sikt?

Bland de som överlevde SARS så drabbades många av permanent skadade lungor. SARS är lik denna nya sjukdom.
Gissningar anser jag inte vara giltiga källor.

Rykten från en Flashbackanvändare som hänvisar till en okänd post på en okänd sida av en okänd person anser jag inte heller vara giltiga källor.

Personer som presenterar så undermåliga underlag betraktar jag ungefär per automatik som lögnare.

Vill man ha en annan behandling eller vara trovärdig kr8ng såna saker i en tråd som denna så behöver man enligt mig ha underlag. När man inte är förmögen att eller inte bemödar sig med en så enkel uppgift så väcks en hel del varningsflaggor om att personen förmodligen ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
SARS är lik denna nya sjukdom.
Vanlig förkylning är också likt denna nya sjukdom, vilket inte orsakar permanenta skador.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-11 kl. 00:04.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta stora land och bara en smittad, hur är det möjligt?

Gissar på mörkertal man vill ju inte förlora ansiktet . Men tillslut blir det svårt att mörka . Ska bli intressant att följa
Citera
2020-03-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
90% av alla dödsfall i Italien rör 70-åringar och äldre. Som sagt, covid-19 är det ultimata pensionärsviruset. Dödligheten varierar mellan 0.7 - 5% (beroende på källa). Dock betydligt högre för äldre människor.

Nej, medianåldern är 65 år.. Sluta hitta på lögnhals.
Citera
2020-03-10, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Kan denna sida hjälpa.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Det var där jag hittade graferna, men som sagt inget där jag kan se dag för dag för specifika länder (främst Italien).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in