2020-03-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Tänk er,.alla ni nyttiga jävla idioter som gick runt i januari och hade en superchans att förberedda er..nu får ni gå runt bland andra idioter och leta efter mat och sådana enkla saker som handsprit.

Eftersom ni troll inte är trovärdiga säger jag en prognos. Nästa vecka tusentals fall sedan om 2 veckor lär du nog INTE vilja behöva ta bussen in ens om du har en hjärtinfarkt.

Hur skönt är det att leva i förnekelse?! Har aldrig förstått mig på den försvarsmekanismen.

Att folk beter sig hysteriskt är inte ett bevis för att viruset är farligt.

Varför skulle jag vilja ha handsprit? Har det iofs, men använder det aldrig och kommer inte göra det nu heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Klok läkare på TV4 nyheterna som säger att det saknas skyddsutrustning för personal och det saknas resurser att testa folk.
Han säger att svenska politiker inte har koll på läget lr så mörkar dom, typ.

Det är sanningen. 70-90% av Sveriges befolkning kommer troligen bli smittade.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Hur blir det med skolor som har 500 elever då 🤨

Har ingen aning. Besked kommer imorgon, troligvis.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarmen
Grejen är ju att nu kommer siffrorna sjunka. Eftersom sthlm slutar testa personer som har milda symtom och bara testar de som är inneliggande på sjukhus så kommer siffrorna sjunka och då kommer alla se det som någonting positivt. Hur lyckas italien fortsätta testa så många positivt? Testar dom alla på sjukhus eller testar dom personer med milda symtom?

Italien har ett intresse att bli av med detta virus, och testar därför alla som de misstänker kan ha viruset.

Gör dom inte detta så kommer det löpa fritt i samhället, och skadan kommer bli betydligt större i slutändan.

I Sverige har intresset verkat vara ett annat. Genom att inte testa folk som bara har milda symptom så kommer ju många gå omkring i samhället ovetandes och smitta andra, t.ex genom att hosta på varor i butiker och bussar.

Alla kan räkna med att få detta med andra ord, och utan hjälp av sjukvården. någonstans mellan 10-20% kommer därför dö, sannolikt inom 3-4 månader. Mest äldre 60+, men även många yngre kommer dö i slutändan här i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prrrr
Jag har varit i Österrike (alperna, dvs en drabbad zon) i helgen och har nu idag insjuknat i hög feber. Ringer till 1177 som säger att provtagning INTE är nödvändigt. Detta känns inte seriöst och jag vill gärna ta det vidare – men vet inte hur?

Eftersom vi nu nått fas 2 dvs samhällsspridning inhemsk och vi nu i princip har slut testkit och skyddskläder så gör man bedömningen att provtagning inte ska tas. Du har med stor sannolikhet corona och mitt tips till dig är att stanna hemma. Gå inte ens till affären. På vägen kan du smitta en gamling eller spädbarn så ta alvedon och kämpa. Du fixar det här ! Meddela 1177 att du vet att du är smittat och att du bör föras in i statistiken dock eftersom du förvägras provtagning
Citera
Medlem
rightclaws avatar
Vilken surprise att smittan inte kunde kontrolleras genom att städa & inkvartera, ni svarttomtar är så dåliga på att städa att det blir smutisgare, lager på lager på golven med smuts som en pasta rätt, slickar ni era fötter eller varför sådan fokus på golv, det finns väggar & tak också men de kanske man ska chippa så att byggnaden andas & sen återgå till det försmäktande högfärdsblåsiga, fila naglarna lite.
Citera
2020-03-10, 22:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
Läste i en blaska att man inte ska använda för mycket handsprit för det dödar det narturliga fettlagret som försvarar oss mor sjukdomar och kan göra oss mer mottagliga för virus istället

Japp, jag blir också torr av handspritande och för mycket tvåltvättande. Det är ett litet dilemma för bakterier fastnar ju i sprickorna vid nariga händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
100? Lägg på en nolla. Dom upptäckte en snubbe vid slumpmässigt prov. Indikerar på att det är rätt jävla spritt.

Med inkubationstid på 5.1 dagar så är det mer än 4000 smittade i Sverige baserad bara på dom som är testade. Det är rak exponentiell regression från 355 smittade och utveckling tills idag. Finns det t.ex 5000 i Stockhom är det en per 500 personer. Åker du tunnelbana och lite mer är du sannolike när en smittad person enligt MIN analys. Problemet är att FHM inte går ut med någon analys alls. Ta på dig din FFP3-mask när du åker till jobbet.

Detta virus producerar ungefär 1000 gånger så mycket virus i första smittperiod i förhållande till SARS.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jepp

Där kanske du kastade den där sista avgörande vitaminen som ditt immunförsvar nu kommer sakna i sin sista strid mot lunginflammationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Väldigt enkel åtgärd som skulle hjälpa. På firman där jag jobbar har man dock bestämt att ingen jobbar hemma om de inte uppvisar symptom. Dvs man måste gå och bli sjuk först, innan man får jobba hemma. Så onödigt.

Spotify kan vara absolut sist på bollen av alla stora tjänsteföretag. Vet ingen som varit på sitt kontor senaste två veckorna.

Gäller alltså stora tjänstebolag som har pengar och verktyg samt en verksamhet som möjliggör att arbeta hemifrån (innan ni börjar skrika om annat)
Citera
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Fem personer är i nuläget bekräftat smittade i Västerbotten. De anlände från Italien med flyg. Alla som suttit på samma flyg som de smittade kommer dock inte att få veta om det.

– Vi kontaktar bara dem som suttit nära, säger biträdande smittskyddsläkare G*nilla P*rsson,

Sånt här oroar mig.

Med all rätt ! FHM räknar bara 2 säten fram och 2 säten bakåt > skall vara 6 fram och 6 bakåt !!

Förklaring:
Kineserna har räknat ut smittområdena på sina bussar där avstånden för smitta är upp till 4,5m från smittkälla, samt att viruset låg kvar i luften i 30min. Man har jämfört cctv-övervakningen i bussar med smittspårning av individerna.

Omvandlar vi detta för flygkabiner är sätesplaceringarna mellan 75-83cm i distans blir det 6 säten framåt och 6 säten bakåt (6x75xm=4.50m) Samma är applicerbart på trånga SL-bussar i lokaltrafik

FMH har från början räknat fruktansvärt fel !!
Med den datan från kinesbussarna, är smittkälla i flygplan garanterad till toaletterna när vi ser till att de luftburna viruset hänger kvar i luften med 30 min i bussarna, då blir det lika jävligt gällande kontaktsmitta runt handfat/handukshållare etc inne på muggen. I kabinen är sämsta placeringen då närmast mittgången eller gångarna beroende på ventilationens utformning i hatthyllan ovanför, bäst blir fönsterplacering.

Källa för beräkningar: https://www.youtube.com/watch?v=FZV9z0RVhy4

Med all data som framkommit idag har frugan tagit beslutet att gå till jobbet, hon skippar SL bussen helt.
De som åker snabbspårvägen ligger nog risigast till där luften bara cirkulerar runt, kostade för mycket att investera i AC och dom kör visst med halvrisiga G-filter.

Slår man ihop alla fuckups som FHM har utfört, ser det faktiskt ut som man gjort detta med flit, inklusive att man sen slänger på sekretess för att försvåra. Enda möjliga förklaring blir då att regeringen vill genomföra en s.k burn-out och låta skiten gå rakt genom hela samhället utan att vidta inbromsningsåtgärder, att ev sätta in karantän/mötesförbud ala Kina vid senare tillfälle blir då verkningslöst.
Senast redigerad av vinland 2020-03-10 kl. 23:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Konsumtionen är bränslet som håller maskinen igång. Utan den stannar allt och när det inte längre finns intäkter att beskatta träffar det precis där det svider.
Kina kan ta den smällen utan större bekymmer, väl medvetna om att den Europeiska rean står för dörren. Själva timingen med denna pandemi har potential att rita om världskartan om det går alltför långt.

Det blir ett ypperligt tillfälle för de verkliga makthavarna att genomföra sina planer. De som nu sitter på sina lyxkryssare och tittar på när världen går under. Ordning ur kaos är ett välkänt motto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in