Citat:
Ursprungligen postat av
mUdaj
Fem personer är i nuläget bekräftat smittade i Västerbotten. De anlände från Italien med flyg. Alla som suttit på samma flyg som de smittade kommer dock inte att få veta om det.
– Vi kontaktar bara dem som suttit nära, säger biträdande smittskyddsläkare G*nilla P*rsson,
Sånt här oroar mig.
Med all rätt ! FHM räknar bara 2 säten fram och 2 säten bakåt > skall vara 6 fram och 6 bakåt !!
Förklaring:
Kineserna har räknat ut smittområdena på sina bussar där avstånden för smitta är upp till 4,5m från smittkälla, samt att viruset låg kvar i luften i 30min. Man har jämfört cctv-övervakningen i bussar med smittspårning av individerna.
Omvandlar vi detta för flygkabiner är sätesplaceringarna mellan 75-83cm i distans blir det 6 säten framåt och 6 säten bakåt (6x75xm=4.50m) Samma är applicerbart på trånga SL-bussar i lokaltrafik
FMH har från början räknat fruktansvärt fel !!
Med den datan från kinesbussarna, är smittkälla i flygplan garanterad till toaletterna när vi ser till att de luftburna viruset hänger kvar i luften med 30 min i bussarna, då blir det lika jävligt gällande kontaktsmitta runt handfat/handukshållare etc inne på muggen. I kabinen är sämsta placeringen då närmast mittgången eller gångarna beroende på ventilationens utformning i hatthyllan ovanför, bäst blir fönsterplacering.
Källa för beräkningar:
https://www.youtube.com/watch?v=FZV9z0RVhy4
Med all data som framkommit idag har frugan tagit beslutet att gå till jobbet, hon skippar SL bussen helt.
De som åker snabbspårvägen ligger nog risigast till där luften bara cirkulerar runt, kostade för mycket att investera i AC och dom kör visst med halvrisiga G-filter.
Slår man ihop alla fuckups som FHM har utfört, ser det faktiskt ut som man gjort detta med flit, inklusive att man sen slänger på sekretess för att försvåra. Enda möjliga förklaring blir då att regeringen vill genomföra en s.k burn-out och låta skiten gå rakt genom hela samhället utan att vidta inbromsningsåtgärder, att ev sätta in karantän/mötesförbud ala Kina vid senare tillfälle blir då verkningslöst.