2020-03-10, 17:44
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiack
Inte ett uns av sanning i vad ni påstår i era inlägg, allt gripet ur luften!
Jaså minsann... Kan du precisera vad som inte är sant? Att han har bedragit personer i sin omgivning har väl ändå fastslagits i domstol....
Senast redigerad av Mimur 2020-03-10 kl. 17:51.
Citera
2020-03-10, 21:26
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:

Säkert, polisen ljuger nog också.

Klart att stjärtgossen är oskyldig.

Det är ett justitiemord.....
Citera
2020-03-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Satt med honom på Kumla ett tag, sjukt manipulerade, gjorde sig ovän med väldigt många när han blev bästis med en pedofilgrösak som var inlåst 24/7 på sitt rum, plötsligt satt denna peddon i matsalen med plitar och David.
Sen började Peddon plötsligt vara ute på rastgården varje dag, och avd under oss som vi hade rast med hamna han i nåt slagsmål o fick folk förflyttade.
Han blev påkommen när han sög av en holländare, men inget mer än en varning fick han.
Kunde manipulera personalen lätt, hade så sjuka fördelar.
Kan nog tro det finns en och annan som kommer leta efter honom när han släpps.
Och han har feta ätstörningar..
Pedofiler sitter ju inte på Kumla
Citera
2020-03-18, 14:27
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Hörs att du inte vet vad du talar om, tror du på tomten också kanske, tala är silver men tiga är guld!
Ta reda på fakta nästa gång du yttrar dej!
Två inlägg utan substans. Visa på motsatsen till det jag påstår istället?

Personligen så läste jag i en dagstidning att sambo och svärmor var delaktiga i hanteringen av stöldgods. Tror t.o.m. de var med på bild hos en firma i Växjö där de hämtade ut en massa varor..

Vore ju märkligt om två personer, som lever i närheten av David, hans fru och svärmor, att de skulle vara ovetandes om hans bedrägerier. Klart de är delaktiga. Siffror visar på att han lurat till sig 18 000 000 kronor, men bevisning på mindre än hälften.
Senast redigerad av r_o_n 2020-03-18 kl. 14:31.
Citera
2020-03-28, 07:00
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Nu har du ju haft flera veckor på dig att utveckla dina påståenden och svara på de frågor du fått... Det verkar ju ganska tydligt att du bara kastar ur dig saker om hans oskuld utan att ha någon grund för det... Men bevisa mig gärna fel...
Citera
2020-03-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Nu har du ju haft flera veckor på dig att utveckla dina påståenden och svara på de frågor du fått... Det verkar ju ganska tydligt att du bara kastar ur dig saker om hans oskuld utan att ha någon grund för det... Men bevisa mig gärna fel...

Inte behöver jag utveckla några svar till dej! Det jag svarat på var dels husrenoveringen, och där var jag med, vet med bestämdhet att han inte bodde där under renoveringen.
Holländaren saknade kontanter, 1000:-, så det blev inget med det!
Slutdiskuterat!
Citera
2020-03-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Pedofiler sitter ju inte på Kumla

Alla som döms till längre straff än 4 år passerar Kumla
Citera
2020-03-31, 22:03
Medlem
Citat:
Inte behöver jag utveckla några svar till dej! Det jag svarat på var dels husrenoveringen, och där var jag med, vet med bestämdhet att han inte bodde där under renoveringen.
Slutdiskuterat!

Kontanter existerar knappt i fängelse.
Citera
2020-04-02, 00:53
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Slutdiskuterat!
Nej, det tycker du kanske inte att du behöver, men det skulle ju verkligen öka din trovärdighet avsevärt. I synnerhet som du skrev "Inte ett uns av sanning i vad ni påstår i era inlägg, allt gripet ur luften!"
Citera
2020-04-11, 21:12
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"Ljungbybedragarens tid i fängelset såhär långt har kantats av våld och hot, varningar och omplaceringar.
Det visar Smålänningens granskning, som kartlägger tiden från det att domen verkställdes fram tills nu."

https://www.smalanningen.se/artikel/kartlaggning-ljungbybedragarens-liv-i-fangelset
Citera
2020-04-12, 15:08
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Betalvägg

"Ljungbybedragarens tid i fängelset såhär långt har kantats av våld och hot, varningar och omplaceringar.
Det visar Smålänningens granskning, som kartlägger tiden från det att domen verkställdes fram tills nu."

https://www.smalanningen.se/artikel/kartlaggning-ljungbybedragarens-liv-i-fangelset
Jag känner väl inte just nu att det är värt att betala för att läsa historien bakom betalväggen, men om jag behöver piggas upp någon gång så kanske jag betalar för att läsa artikeln. Spontant tycker jag nog att de problem han råkar ut för i fängelset inte är något jag kommer att gråta mig till sömns över...
Citera
2020-04-15, 21:26
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"Ljungbybedragaren vill kunna ringa och ha obevakade besök av en äldre man som han kallar sin extrapappa. Anstalterna som han har flyttat runt mellan gör olika bedömningar om ifall det är lämpligt eller inte.
På en anstalt blir det avslag med tanke på Ljungbybedragarens kriminella historik – och på en annan godkänns det."

https://www.smalanningen.se/artikel/obevakade-besok-av-van-avslas-pa-en-anstalt-och-godkanns-pa-en-annan

Who's your daddy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in