2020-03-10, 20:14
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Det förstår jag inte. Finns ingen möjlighet för Sveriges privatvård att hantera Corona alls. Finns väl faktiskt inga "privata" IVA?
Har inte Sofia hemmet "gräddfil"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Absolut, om minskningen av nya fall per dygn är tecken på minskad smittspridning.

Men det kan ju bero på att vårdapparaten/testapparaten är chokad, folk drar sig för att testa sig, brist på testkit...

Jag avvaktar tills vi vet mer.

Och idag kom italien med ett nytt dygnsrekord i antal döda, 168 stycken. Ej positiv utveckling.

Igår var det 463 döda och 733 på intensiven i Italien
Idag är det 631 döda (+44%) och 877 (+38%) på intensiven

Mycket illavarslande utveckling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kan Stockholm sättas i karantän och när sker det?

Snart, det är oundvikligt att det blir ett utegångsförbud likt Wuhan, helst förr än senare. Alternativet är att folk börjar dö i drivor, men inte ens det kan fortgå hur länge som helst, inte ens för Steffes mördarregim.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det är nog främst FMH som kommer klandras i hundratalet tidningsartiklar och dokumentärer. "Fakta och forskning visade på fara - varför gjordes inget?"

Det är ju värre också. De gjorde inget eller för lite för att förhindra detta. Istället för att slagit på stora trumman och gjort allt vad de kunnat gjort. Kanske overkill. Men det är ju så mycket mindre än att inte gjort något alls bara att tro att allt ordnar sig. Ingen kommer klandra folk för att göra för mycket. Kostar bara lite pengar. Men att göra för litet är en annan femma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
"Dödligheten inte högre än 1 %" - Idioten nyss på SVT 1
Skön förnekelse tema generellt på detta program ... move on there is nothing to see here...
Citera
2020-03-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När sjukvården kollapsar tror jag inte att människor i "utsatta områden" kommer vara så förstående när deras familj/släkt inte får vård.

FHM chefen sa på pressisen att något i stil med att storfamiljer ska avstå att besöka sina sjuka anhöriga. Särskild signal hette det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jo

tror jag fått influensa och annat skit ett par gr av det!

Med tanke på hur mycket lösgodis jag ätit sen 1990 borde jag haft influensa mer än två gånger i så fall och mycket mer förkylningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det var en person, i 20-årsåldern. Sedan kom det inte fler förrän i slutet av februari. Dessutom är de som är smittade än så länge till största delen personer som åkt skidor i Italien. Alltså folk som har hyfsad eller bra hälsa. När smittan når personer med dålig hälsa, vilket börjar hända nu, så kommer också dödsfallen komma.

Såna människor dör först, eftersom de dör snabbast. Många av de andra kommer också att dö, men det kan ta ett par månader eller mer. När vårdplatserna är fulla om ett par veckor så kommer dock många som hade levt ganska länge med vård att dö snabbare eftersom de inte kommer klara sig utan respirator.
Citera
Bannlyst
Oklart om hur den sjuka gubben på SVT’s sändning mådde och han sa inget om sin fru som får vård på sjukhuset och SVT frågade inte om hur hon mår.
Efter dagens presskonferens har jag fått feberkänsla i kroppen, men den har jag nog framkallat mentalt på nåt sätt😷😷😷
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nej men innan vi kände till viruset så hade det såklart ofta avfärdats som en förkylning eller vad som helst.

Alla i Sverige vet nu om viruset, myndigheter eller ej vilket gör att folk kommer vara försiktigare om dom blir sjuka samt testa sig.

Är väl klart som fan att folk inte är försiktiga tills dom vet att det är ett nytt virus. Men nu vet vi.
Jag tror att många fortfarande inte bryr sig.
Citera
Medlem
Deagle66s avatar
Många smittade på SöS i Stockholm.
Känns inget vidare då jag ska ha operation där i morgon.
Men livet går vidare, tyvärr kan man inte sluta leva bara för Corona.
Citera
Medlem
Honkpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Det förstår jag inte. Finns ingen möjlighet för Sveriges privatvård att hantera Corona alls. Finns väl faktiskt inga "privata" IVA?
Finns försäkringar som skeppar sjuka runt jorden till vård men tror inte det gäller Corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in