2020-03-10, 19:17
Medlem
Reservations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Är du dum på riktigt? Vad ska Tegnell som person göra åt detta menar du?

Absolut ingenting, det är försent. Syftar mest på att stå för sina egna ord & handlingar.
Idiot.
Citera
Medlem
Om nu regeringen helt och hållet ska förlita sig på en myndighet, så måste det finnas en enorm kompetens där, annars blir det katastrof.
Citera
Medlem
Vad har Sydkorea gjort som Italien missat? Väldigt lite dödsfall och lite kritiska.. har förstått att de testar många men det gör ju inte att färre dör? Vad är det för klimat där? Hoppas Stefan ringer Moon Jae-In och frågar om det vinnande konceptet.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Nej, det är som Kungen1 säger, som ditt inlägg svarade på. Detta är inte en influensa.

Beskriv det bättre. Det är ett virus med influensaliknande symptom. Vad har jag missat?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men frågar just efter statistik från då.

Det är helt ovidkommande, det är två totalt olika virus. Covid-19 är betydligt allvarligare än H1N1, som är ett influensavirus, till att börja med. Betydligt färre behövde andningshjälp. Inga länder vare ens nära att införa något av det som nu gjorts i Kina och Italien.
Jag frågar igen: Har du hört och läst vad läkare i Italien säger just nu?
Citera
2020-03-10, 19:18
Avslutad
Norska helsodirektoratet rekommenderar nu hemmakontor, och inga folksamlignar.

https://e24.no/naeringsliv/i/kJOdkk/hoeie-om-coronaviruset-gaar-naa-inn-i-en-ny-fase

Sveriges Folkhälsomyndighet säger ingenting
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Befinner mig varje dag i en lokal jag delar med 2 andra person varav en av dem just idag åkt till damnark och befinner sig där några dagar till innan hemkomst, hur rädd skall man vara för denna person? Visa honom hur man sköter hygien för att minska risken eller porta? Mellanlandning skedde på arlanda stockholm innan han kom fram i köpenhamn.

Det är ju större risk att du blir smittad i sverige än att han blir smittad i danmark? Han borde nog visa hur du ska sköta din hygien
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Snälla politiker myndigheter:

Visa handlingskraft!

För att bromsa in detta behövs karensavdraget tas bort tillfälligt redan imorgon.

Införa omedelbart folksamlingstopp.

Ändra tonen till skarp och inte detta tassande tvekande. Folk som inte tar detta på allvar är potentiella mördarmaskiner bara för att de själv inte har fått insikten vad viruset ställer till med för gamla och multisjuka och för att de fortfarande tror att det bara är en vanlig influensa.

(Det var ju Tegnell mfl lade fram det så folk inte var på alerten och ingen höjde garden i tid och nu är den utbredd-glöm det där med peak)

Myndigheternas personal måste genast med ett tuffare attityd förklara med skärpa att det faktiskt inte "bara" är en influensa och att hela Europa har drabbats av en pandemi..

Stora delar av folket som missleddes att allt bara var hysteri och alarmism och som håller fast vid detta behöver genast rättas i ledet inte skall bli ovarsamma smittspridare i onödan. Vi har faktiskt ett ansvar att se till att alla multisjuka och äldre och snart till våren alla astmatiska pollenallergiker.

Annars har vi i slutet av månaden ett flera hundra svårt sjuka och många dödsfall och en vårdapparat som inte fixar fler.
Senast redigerad av hejsan07 2020-03-10 kl. 19:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Mig veterligen har landets statsminister gjort ett enda uttalande på en vecka. Han sade att han minsann inte hade bacillskräck....
Mycket mera aktiv än normalt då...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
INDIEN
Detta virus är märkligt. Italien är drabbat hårt även Iran och givetvis kina. Men man har inte hört något från Indien som har ca 1.4 miljarder människor och dessutom ligger mellan iran och kina. Viruset borde stormtrivas och sprida sig med raketfart där.

Lägg även till att hygientänket i indien är katastrofal. Jag säger inte att corona inte existerar där, men indien har alla ingredienser för att egentligen ligga ohotad etta på denna lista.

Har jag missat nåt?
Ja du har uppenbarligen missat något. Viruset sprids inte i tropiskt klimat. Det är likadant i Thailand till exempel. Det är värmen, luftfuktigheten och det starka solljuset i kombination som viruset inte klarar av.
Citera
2020-03-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Tänk om paranoida SD hade haft regeringsmakten.

Då hade det varit karantän i hela landet för flera veckor sedan.

Inte en chans. SD hade inte vågat då det hade kunnat uppfattas som "antisemitiskt" och "högerextremt".
Citera
2020-03-10, 19:19
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag har inte sett siffror på antalet dödsfall, men det bör ha varit några tusen (2500). Vanliga säsongsinfluensor, som Hongkong fortfarande är, leder till några hundra uppemot tusen personer avlider i sviterna efter influensa.
Några av mina syskon samt flera vänner arbetar i äldrevården, på vårvintern har liemannen "skördetid".

Det stämmer ju inte alls! Kollat dina siffror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in