2020-03-10, 18:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Vid folkhälsomyndighetens presskonferens i dag visade de en fördelning av i vilka åldersgrupper de som testades positivt var i och till min förvåning var det flest 40- till 60-åringar!! Jag som trodde de flesta skulle vara yngre skolungdomar som hade sportlov och var i Italien och åkte skidor! Något teori?

Barn är mindre, och drar in färre kubikmeter luft per timma?
Citera
Medlem
Det verkar vara ett oändligt fokus på testande i den här tråden. Min erfarenhet av livet säger mig att man inte ska fokusera så mycket på att mäta allting utan i stället se till att göra rätt från första början.

Det brukar som regel bli bra då

-Tvätta händerna

-Stanna hemma om ni blir sjuka och bekymra er inte så mycket om ni har Corona eller inte

-Får ni andningssvårigheter som verkar allvarliga - ring 112

Det räcker väldigt långt
Citera
Medlem
4% av sjukvårdpersonalen i södra Holland är infekterade med coronaviruset , detta konstaterades när över 1000 personal testats.

Källa:
Agenda free tv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja har också börjat sätta upp håret, och använder huvan mer och mer.
Vad vackert det kan bli med en massa kvinnor med snyggt uppsatt hår, en ny trend, alltid en liten ljusglimt i eländet. Men det är klart huvan ... rödluvan med munskydd överallt.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
En riktigt positiv nyhet!

"Rome, 10 Mar - Unexpected aid, that of China which is ready to send massive aid to Italy. This morning, a phone call between Foreign Minister Luigi Di Maio and his counterpart Wang Yi concluded a health cooperation agreement. Beijing is available to send 100 thousand high-tech masks and 20 thousand protective suits to Italy. In addition to these devices, China will send over 50 thousand swabs to carry out new diagnostic tests in Italy "

https://www.ilprimatonazionale.it/cronaca/coronavirus-laiuto-della-cina-allitalia-in-arrivo-1000-ventilatori-polmonari-e-100mila-mascherine-14 9087yafbclid=IwAR2Gn2tysyI5Wxv7sX1ItpFnPSltttPWVa3 9iRor4tSdQfvo_QquNwg0Dmw
Bra.

Trist om vi i EU inte kan hjälpa italien bättre.
Citera
Medlem
Läser detta i Aftonbladet: "Under ett personalmöte på Södersjukhuset under tisdagsmorgonen informerades personalen om att en coronasmittad patient hade vårdats på sjukhuset. Patienten kom in med oklara infektionssymtom under fredagen.
– Efter några dagar visade sig att patienten hade coronaviruset. Det visste man inte i det första skedet. Det här känns givetvis olustigt, det är mycket personal på sjukhuset som varit i direkt kontakt med patienten, säger en anställd på Sös tilll Aftonbladet."

HUR KAN DET KOMMA SIG ATT DE INTE HADE TESTAT PATIENTEN LÅNGT TIDIGARE?
Citera
2020-03-10, 18:48
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fågelinfluensan har hållit på ganska många år nu, den roterar fortfarande.

Sant. Men då hade jordens befolkning ingen immunitet mot fågelinfluensan.
Precis som nu har vi ingen immunitet mot Corona.
Citera
Avslutad
När det ar ca 60-80 fall i italien, så kunde man se exakt ar omrking milano som det fanns 2 fall, 10 fall eller 25 fall i olika förorter.

Men i Serige skriver de bara 300 i stockholm, antar att det är mellan nyköping och uppsala.

För jäla dåligt de anser oss inte vuxna att få eta sanningen.

En annan sak är att UD är så jävla sega med att avrekommendera Italien. Det har orsakat minst 300 fall i sverige,

Jag menar, för några dagar sen sa Milano, att nu fick man varken resa in eller ut där.

Då dagen efter kommer svenska UD och säger, nja vi rekommenderar inte resor till Milano...men vad fan... det gick ju ändå inte!

Och igår stängde hela italien. Ja, och så idag kommer UD och säger att nu rekommenderar de att inte resa till italien! Ja men det är ju stängt!! Helvete menlöst UD.
Citera
Medlem
Jaha... nu är en i hovrätten smittad och rättegångar ställs in?
Hur långt kommer det gå?
Senast redigerad av juggovic 2020-03-10 kl. 18:52.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Totalt min uppfattning rakt igenom. Svenska myndigheters agerande är allt för saktfärdiga och under all kritik.

Det kommer bli mycket kaotiskt i Sverige. Isolation av Malmö, Göteborg och Stockholm kommer behövas (röda zoner). Resandeförbud, utegångsförbud, etc.

Jag planerar för hur äldre i min omgivning kan isoleras med tanke på matförsörjning och ev flytt av dom.

Jag kommer fatta beslut inom två veckor om mig själv. Med säkerhet kommer jag bo isolerat i sommarstugan och beräknar stanna där minst sex månader. Jag kommer ha mat och dryck för tre månader.
Man kan väl lika bra sitta och trycka i lägenheten och beställa hem Linas Matkasse. Har också sommarstuga, men det är lite bekvämare hemma i lägenheten.
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
En riktigt positiv nyhet!

"Rome, 10 Mar - Unexpected aid, that of China which is ready to send massive aid to Italy. This morning, a phone call between Foreign Minister Luigi Di Maio and his counterpart Wang Yi concluded a health cooperation agreement. Beijing is available to send 100 thousand high-tech masks and 20 thousand protective suits to Italy. In addition to these devices, China will send over 50 thousand swabs to carry out new diagnostic tests in Italy "

https://www.ilprimatonazionale.it/cronaca/coronavirus-laiuto-della-cina-allitalia-in-arrivo-1000-ventilatori-polmonari-e-100mila-mascherine-14 9087yafbclid=IwAR2Gn2tysyI5Wxv7sX1ItpFnPSltttPWVa3 9iRor4tSdQfvo_QquNwg0Dmw

Tänk er Kinas Sverigeambassadör ta upp ämnet med vår regering.

Nej jag tror inte de va?
Citera
2020-03-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Ingen som tänkt på att vi har stora smittspridare i varje affär iom allt lösgodis?

Folkhälomyndighetens sida har tydligen kraschat

Jo

tror jag fått influensa och annat skit ett par gr av det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in