2020-03-10, 18:41
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det ökade till 354 smittade i Sverige nu. Men hur många är inte testade? Jag trodde siffran som fanns för en timme sedan som var 346 var allt för dagen. Jag förstår inte hur inrapporteringen sker. Jag anser att man måste sätta upp militärsjukhus, stora tält ala MASH, alla militärläkare och sjuksystrar bör mobiliseras för att man skall kunna testa alla som känner sig krassliga.
Sverige är fortfarande ett rikt land och vi klarar en total mobilisering.

Lär utan tvekan vara en hel del som blivit smittade. Någon som har insyn i hur smittspårningen ser ut?
Jag menar, de testar inte folk som inte kommit från smittområden, och ibland har folk som kommit från riskområden blivit nekade. Är en tidsfråga innan antalet smittade skjuter i höjden, om de överhuvudtaget har kapacitet till att testa så många.
Citera
Medlem
zcinners avatar
Nu har corona kommit till Tegefjäll, bostadsföreningen har skickat ut ett sms ang. och gubbarna på bygget bredvid var tvungna att avlägsna sig från platsen, på order av gubbar i "rymddräkter"
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Regeringen: "Vi kommer inte vidta åtgärder förrän FHM kräver det. Vi litar på våra experter på folkhälsomyndigheten"

Kan tyckas slappt, men kan lika gärna tolkas som en press på dem. Vi ska inte ha ministerstyre i Sverige, och har inte, men jag tror faktiskt detta var att sätta lite press på dem.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Regeringen: "Vi kommer inte vidta åtgärder förrän FHM kräver det. Vi litar på våra experter på folkhälsomyndigheten"

Får hoppas Tegnell har mottagning där nere i Somalia så han kan förmedla vilka åtgärder som behöver tas.

Någon som vet om det finns internetuppkoppling i Somalia?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emminator
Förändras inte klorinets egenskaper vid så högt gradantal? Klorintvätt 40, sedan köra varmare utan klorin har jag alltid fått höra.

1997 FDA Model

Chlorine sanitizing solutions should be at a minimum temperature of 75°F. They are less effective at lower temperatures. At temperatures higher than 120°F chlorine may evaporate from the solution and corrode certain metals. In general all sanitizers work best at temperatures between 75° and 120°F.
Citera
2020-03-10, 18:42
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Snart är det sommar. Undrar om det kommer påverka smittan? Folk vistas utomhus mer, vilket borde ge mindre risk för spridning. Det är väl främst inomhus som viruset smittar från person till person? Sommarens varma och fuktiga luft gör slemhinnorna mindre känsliga. Skolor stänger, arbetsplatser har mindre folk p g a semestrar. Vi får se och hoppas på detta.
Blir nog en trevlig badtunna där alla drabbas av corona ifall coronahajen hoppar i.
Citera
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det låter faktiskt lite som Hallengren sätter lite press på FHM nu. Frågan om det hjälper.

Tycker också det, att dom bara väntar på att FHM ska säga åt dom att begränsa sociala sammankomster och att dom nästan tycker det är dags.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Man hör att i princip alla journalister nu också börjar bli bekymrade och undrar vad f-n de håller på med.... Den typ av frågor som ställs, den typ av artiklar som läggs upp på DN, AB osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxnatte
Ursprungligen postat av Maxnatte
Viruset startade inte I Kina... Det är bara för att såna som du skall känna sig lättade att det var dom "äckliga" kinesiska matvanorna och inte ett biovapen som råkat släppas lös.
Det mesta pekar på USA i mina ögon, samt flera länders smittspårning...

https://news.cgtn.com/news/2020-02-2...dnG/index.html

Men det (msm´s narrativ) är förstås inte någon som ens ifrågasätter.

Fast det är inte bevisat någonstans att det började i wohan. Spridningen började där men inte viruset... Kolla länken innan du svarar
Antingen är du Kinez själv eller har någon nära dig från Kina. Du snackar dynga
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det ökade till 354 smittade i Sverige nu. Men hur många är inte testade? Jag trodde siffran som fanns för en timme sedan som var 346 var allt för dagen. Jag förstår inte hur inrapporteringen sker. Jag anser att man måste sätta upp militärsjukhus, stora tält ala MASH, alla militärläkare och sjuksystrar bör mobiliseras för att man skall kunna testa alla som känner sig krassliga.
Sverige är fortfarande ett rikt land och vi klarar en total mobilisering.

Drive through test a la sydkorea vore nåt för sverige
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:

Vafan hände?

Ingenting förutom;
- Läge 2
- Assistansföretagen ska lära sig att tvätta sig ... och < ....>
- Vi litar på Folkhälsomyndigheten.

Man får hoppas att de testar fortfarande?
Citera
Medlem
messiasibids avatar
En riktigt positiv nyhet!

"Rome, 10 Mar - Unexpected aid, that of China which is ready to send massive aid to Italy. This morning, a phone call between Foreign Minister Luigi Di Maio and his counterpart Wang Yi concluded a health cooperation agreement. Beijing is available to send 100 thousand high-tech masks and 20 thousand protective suits to Italy. In addition to these devices, China will send over 50 thousand swabs to carry out new diagnostic tests in Italy "

https://www.ilprimatonazionale.it/cronaca/coronavirus-laiuto-della-cina-allitalia-in-arrivo-1000-ventilatori-polmonari-e-100mila-mascherine-14 9087yafbclid=IwAR2Gn2tysyI5Wxv7sX1ItpFnPSltttPWVa3 9iRor4tSdQfvo_QquNwg0Dmw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in