2020-03-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Hur menar du då?

Han menar det han säger att de allra flesta som åker på detta inte behöver någon vård, för så är det!
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Stämmer inte! Man drar in det visa-fria resandet. Troligen för man vill se ett friskhetsintyg när man söker visum plus lättare att ha koll på folk om de har visum.

Svenskar och folk från de andra sju länderna kan fortfarande söka visum.

Måste du vara så autistisk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av char
Det här börjar bli obehagligt. Stäng ner stockholm nu!
Och Storgöteborg. Bägge platserna har community spread.
Citera
2020-03-10, 15:29
Medlem
handkrems avatar
Lustigt att våran helt handlingsförlamade regering ligger steget efter hela tiden istället för steget före viruset. Jag blir så satans förbannad.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kikar man lite på "nya fall" runt om i världen så verkar det skena i Iran. Utgår ifrån att alla flyg dit o till närområden är inställda o FÖRBJUDNA.
Man får ta i beräkning att dom är över 81 miljoner invånare.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Idag ska jag köpa mig en hela Bombay Sapphire, nån riktigt bra Tonic och njuta ty imorgon ska jag Corona-jobba hemifrån. Nånting säger mig att gin och tonic är bra mot Corona. Det är nåt med kininet i tonicen som är bra, vill jag tro.

Hur ska ni tillbringa Er Corona-kväll? Ska ni vara Corona-hemma imorgon?

Mot Malaria absolut!
Citera
Bannlyst
Hur ska man tänka när man går och handlar? Bröd. Finns det smittorisk? Potatis. Grönsaker. Frukt och alla saker som kan ha rörts av andra potentiella virusbärande människor.
Citera
Medlem
Stor-Franks avatar
Det finns ingen måtta på den här hysterin!
Det är ett influensavirus som är något vassare än vanligt.

WHO har gått ut med att dom hade fel med den första gissningen med en dödlighet på 3-4%. Det är snarare så att dödligheten för dom som är så sjuka att dom söker vård är 3-4%

Är man inte lastgammal, har diabetes eller hjärt och kärlsjukdomar så är det inte värre än en förkylning.

4000 människor har dött sedan utbrottet.
650 000 människor dör varje år i vanlig influensa.

Antalet sjuka sjunker stadigt. Det är fler som friskförklaras varje dag än som insjuknar.

Fånigt att så många går på medias pådrivning i jakt på att sälja lösnummer och betal-länkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beklagligt
Vad tror vi om Italien idag då?

2000 nya? 50 döda?

Skulle gissa att antalet nya smittade börjar gå ner snart. Dödstalen kanske tyvärr tickar uppåt ett tag till.
Citera
2020-03-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Det spelar ingen roll. Man måste ta hänsyn till det som händer i andra länder.

Bayes sats är helt nödvendig att förstå för att tänka rationellt kring detta. Det är inte så att man ska leta efter bevis på allt och förkasta information som inte är trippelkollad. Man ska använda bayes sats och uppdatera sitt syn. Så det att en person visat sig vara smittad utan att kunna koppla OCH att det ser såhär ut i andra länder före det exploderar betyder att det sannolikt är så.

Har man 1000 exempel på något och det kommer någon enstaka bevis på motsatsen då är det precis som du säger och bayes sats ger också stöd för det. Men när det finns osäkerhet och annan kringliggande information blir det absolut helt fel att analysera sådär.
Japp. Tittar man på utvecklingen i andra länder blir det ju helt osannolikt att hundratals personer kommer till Sverige med smittan, utan att någon av dessa skapar en längre smittkedja. Nu har exempel framkommit i rikets två största städer - fler fall är av allt att döma att vänta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Idag ska jag köpa mig en hela Bombay Sapphire, nån riktigt bra Tonic och njuta ty imorgon ska jag Corona-jobba hemifrån. Nånting säger mig att gin och tonic är bra mot Corona. Det är nåt med kininet i tonicen som är bra, vill jag tro.

Hur ska ni tillbringa Er Corona-kväll? Ska ni vara Corona-hemma imorgon?

Bra ide. Får bli en hela Jäger och ett par feta cigarrer till.
Tror inte att "det går under", men OM så ska man njuta så länge det går och sprit är dessutom en av de bästa medicinerna ja även förebyggande om man inte missbrukar vill säga.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Kan du vänligen citera att UK har gjort 200 000 tester för det har de verkligen INTE gjort. Sydkorea rör sig däremot i dessa nummer.

Står 10 gånger fler, så borde vara en nolla för mycket. Troligen ett misstag.

När det gäller att testa är det omöjligt att förneka att FHM:s strategi gått emot andra länders strategi samt varit idiotisk med tanke på hur extremt smittsamt viruset är.

(USA tar nu fram 5 miljoner test-kit, men Trump är ju dum...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in