2020-03-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja jag önskar jag ser det i morgon på presskonferensen. Jag är helt chockad att detta inte görs. Stäng ner all trafik både inkommande och utgående.

Hur ska de göra med bussarna då?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=7422480
Citera
Medlem
Talespins avatar
Jag fattar inte hur folk vågar släppa iväg sina barn till skolan.

Sverige har inte koll på läget överhuvudtaget. Den där pressträffen bevisade precis det. Sverige har inte en jävla susning om hur läget är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Konstigt. Danmark uppgraderade Österrike. Ring din egen vårdcentral

FHM har uppgraderat sedan igår också, därför jag ringde 1177. Jag är så klart hemma men känns som sagt sjukt oseriöst.
Citera
2020-03-10, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
VAD ÄR DET FÖR JÄVLA TOMTAR SOM STÅR PÅ PRESSKONFERENSEN?

Dom sa INGET konkret! Kan någon på fullaste allvar förklara för mig vad de gör i dagsläget?

De gör samma som alla andra karriärister inom myndighet och politik

Dvs komcentrerar sig på nästa löneutbetalning.

Hade det varit frankrike 1789 hade bödeln jobbat 20 tmmarspass. De andra 4 timmarna hade gått till vård och underhåll av giljotinparken
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Från Aftonbladet:

Citat:
Ö&B:s varuhus i Karlskoga har stängt på grund av coronasmitta.

Det är en anställd som har bekräftats smittad av coronaviruset.

– Den smittade personen, som var på jobbet i fredags, uppvisar än så länge inga symptom. Vi har initierat ett saneringsarbete av hela varuhuset enligt smittskyddsinstitutets riktlinjer, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på företaget, i ett pressmeddelande.

Smittspårning har påbörjats och företaget uppmanar medarbetarna och kunderna att vara uppmärksamma på symptom och uppsöka vård vid minsta symptom.

– Än så länge vet vi inte när vi kommer kunna öppna varuhuset, säger Fredrik Johanson.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Covids avatar
Nej, det gjorde man redan förra veckan, när man arrangerade jättemello.

Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Och exakt DÄR tappade även Sverige kontrollen!!!
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nej, han är gammal och kom från tidigare vårdinrättning (Med största sannolikhet ålderdomshem)

Hur hade han lyckats få corona där????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Anledningen var?

Jag har inga luftvägssymtom, och dom sa bara åt mig att vila och dricka mycket vatten. Stannar hemma på eget beslut, så klart.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
FHM går er till mötes nu och utlyser panik. Nöjda nu eller ska ni fortsätta gnälla?

Såg vi samma?

FHM gjorde inte ett skit. Totalt intetsägande. ”Vi” väntar fortfarande på KONKRETA ÅTGÄRDER, hur jävla svårt ska det vara?!
Citera
2020-03-10, 14:56
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prrrr
Jag har varit i Österrike (alperna, dvs en drabbad zon) i helgen och har nu idag insjuknat i hög feber. Ringer till 1177 som säger att provtagning INTE är nödvändigt. Detta känns inte seriöst och jag vill gärna ta det vidare – men vet inte hur?

Det finns inte provtagningsresurser tillräckligt. Då smalnar man medvetet av vilka som får testas. Om någon månad är tester meningslösa. Folk får kurera sig i hemmet efter bästa förmåga utan att veta om det är Corona man lider av har eller något annat. Så kommer jag själv att göra.
Citera
Medlem
Bara jag som får lite förhöjd ångest utav att de höjt till ”mycket hög spridningsrisk”? Det är helt tätt att de gjorde det då folk inte verkar fatta situationen utan fortsätter resa och leva på som vanligt. Men för mig som följt detta från start så höjs ångesten lite varje gång. Har familjemedlemmar jag är lite orolig för.
Citera
Medlem
Själv sitter jag i ett väldigt varmt och soligt land just nu och käkar popcorn och ser på hur sverige nedmonteras bit efter bit i alla samhällsviktiga instanser. Jag har ingen brådska hem kan jag säga. Det är lite skadeglädje ändå och se alla vilsna svenskar som röstat fram denna regering. Skit ska skit ha så lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in