2020-03-10, 12:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Smittar det genom fåglar nu också?

Idiot. Alla vet att fågelbajs är otroligt farligt för människor, innehåller koncentration av bakterier vi inte vill få i oss. Salmonella mm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
öppna med armbågen, sparka igen med foten

Ett riktigt bra förslag. Tack! NU känner jag mig säkrare. Jag skall gå på restaurang nu i eftermiddag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Man måste tvätta händerna 2 gånger om man är man. 1 gång innan man tar i snorren, och sen 1 gång när man är klar. Man vill ju inte ha corona på picken😀
Haha, nej precis..kanske kan ta handdes. där också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Ber om ursäkt om frågan tagits upp redan men jag undrar om de populära skidorterna i norra Italien fortfarande är öppna för turister?

Blev nämligen lite ställd nyss när min granne skröt om att han och familjen minsann inte viker ner sig för en "liten förkylning" och inte har någon som helst avsikt att boka om sin planerade skidresa dit i slutet av veckan.. Är de orterna inte inom karantänområdet nu? Han menade att de åker bil och inte med flyg/buss men även bilar borde väl stoppas från att åka in, eller?

Skapligt korkad granne du har, vem tar sin familj och åker till Italien nu.
Säg åt idiotin att stanna hemma för norra Italien är i karantän så det blir inte någon semester bara strul och Corona för hela slanten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
För att du skriver dynga, det bryter inte ut efter 4 veckor.

De första symptomen ”influensan” kommer efter 5-10 dagar.

Men det är inte sjukdomen, det är förstadiet där viruset etablerar sig i kroppen och sprider sig till andra.

Sjukdomen kommer först 20-30 dagar efter första symptomen.

Finns mängder av källor från Italien och Kina. Googla får du göra själv.
Citera
Medlem
För er som tror det är en vanlig influensa. Hoppa fram till 0:50

https://www.youtube.com/watch?v=7JedXOgOPC8&fbclid=IwAR1ey_rElVz6oOMY2pZdT h-VwmZ-IpqZysXqUxmI3GRkdarnAQmvgJDfUB0

Kille i 30 års åldern som var fullt frisk. Inga bakomliggande sjukdomar. Ena lungan har kollapsat och han vet inte hur länge han har kvar.

Men.. Det är bara en vanlig influensa? Right?
Citera
2020-03-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
"Coronaviruspatienten som vårdas på Kungälvs sjukhus i region Västra Götaland har legat inne sedan förra veckan.

Hen har varken rest utomlands i närtid, eller varit i kontakt med någon bekräftat smittad person, och testades därför inte för det nya coronaviruset.

– Detta var som en del av den utvidgade provtagningen, som smittskyddet gör på slumpvis utvalda prover, som man hittade denna patient, säger chefläkare Jacob Wulfsberg till DN."
De nya fallen betyder dock inte att vi har allmän smittspridning i landet, enligt Folkhälsomyndigheten.

https://www.expressen.se/nyheter/regeringens-krispaket-mer-pengar-till-varden/

Det är väl självklart att det betyder att vi har allmän smittspridning i landet eller hur har dom fått smittan, storken? Den som smittade smittar inga fler kanske dom tror. Man undrar varför Folkhälsomyndigheten ser så lätt på allting, det är som om man önskar allmän smittspridning eller är testkit snart slut?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då är vi på rätt väg, vi kommer komma pressa tillbaka detta skiten
Vi? Kina är på rätt väg och har varit så länge. Deras metoder för att komma dit är dock av en helt annan art än det Sverige och andra länder sysslar med.
Citera
Medlem
Reservations avatar
Vad tror ni, Sveriges första dödsfall idag?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Om vi tar åldersgruppen där jag finns 40-49 och tänker att 1000 smittas i min stad då skall i alla fall 5 dö då....dessutom blir man tydligen inte immun heller och det finns inget botemedel, all anledning att vara livrädd.
Sen finns ju mina föräldrar som är äldre och många släktingar och bekanta.

I Milano får de över 60 inte lungmaskiner längre så de dör. Om spridningen blir stor ökar dödligheten. Den är låg så länge vårdresurserna är tillräckliga.

Jo klarar man sig bör man få en viss immunitet som med alla virus. Men från Kina säger de att det kan komma tillbaka efter att man trott att man blivit frisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hur är det med andra tillställningar då? Har redan biljetter, hotell och tåg för att gå på Santana på globen den 3 april. Börjar kännas som en allt sämre idé att gå på konsert för varje dag som går. Hur skulle ni ha gjort?

Missar själv event i Mars p.g.a. detta. Men har avgjort att det inte är värt risken särskilt eftersom jag har familjemedlemmar i riskgrupp. Får ta den smällen helt enkelt.
Citera
2020-03-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
FAN VAD TREVLIGT!
Kan folk för i helvete sluta gå till akutmottagningar och vårdcentraler? Om sjukvårdsapparaten faller så är alla körda.

15-20 pers i karantän på St Göran. Nu kanske minst lika många på SöS.

Varför fixar dem inte fram hemtester?

Inte patientens fel. Har du inte varit i riskområde, så kan du ju enligt FHM inte ha Corona. Det ser jag som det stora problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in