2020-03-09, 09:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
När kommer FUB:en (tror ni)?

Menar du FörUndersökningsBrotokollet?
Citera
2020-03-09, 09:52
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
"Förundersökningen, Bror"

Nej men nu har det varit tyst om det här fallet länge vilket iofs kanske är ett bra tecken. Tror ni det blir åtal innan sommaren?
Citera
2020-03-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Den måste komma snart.. men jag tror att det är en mastig förundersökning samt att det är nog fler personer inblandade i detta om man tänker på att 2 cyklar är inblandade också... personligen tror jag att det är en gärningsman till.

Obduktionsprotokollet på två personer tar väldigt lång tid.. det ska gås igenom allt på kroppen.
Men låt oss säga att dom kommer att meddelas i årsskiftet.
Citera
2020-03-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Lite för mycket att läsa just nu, men jag antar att det även är skillnad i hanteringen om det gäller kommunen eller vägverket. Vägverket vill ju äga en större del mark för att bland annat undvika olagliga skyltar.

Vad jag hittar på trafikverket hemsida så påverkas inte Kragsta:

https://www.trafikverket.se/nara-dig/Stockholm/vi-bygger-och-forbattrar/vag_268_e4_grana/

vad har Kragsta med detta att göra???

Kragsta är inte SURSTA!
Citera
2020-03-09, 15:24
Medlem
Citat:

Citerar:
Förundersökningen blir offentlig när åtal väcks. Om uppgifter inte bedöms skada undersökningen om de offentliggörs, kan åklagaren välja att lämna ut uppgifterna redan under pågående förundersökning.
Citera
2020-03-09, 22:22
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
vad har Kragsta med detta att göra???

Kragsta är inte SURSTA!

Kolla gärna kartan själv, Sursta är inte utsatt. Kartan är ganska grov och går inte att förstora, den nya vägen kommer att gå söder om Sursta, strax ovanför det stora runda skogsområdet vid Gällstvägen. Nu går ju vägen rakt igenom Sursta, så trafiken kommer att minska rejält.
Citera
2020-03-09, 22:26
Medlem
Citat:
Polisen har avställt 27 åringens bil den 10 feb 2020. ( tror att det är polisen eftersom bilen finns hos dem)

Jag tror att bilen är mycket viktig i utredningen men varför avställa den?

27 åringen själv hade påställt den när han köpte den 9 nov 2019.

Kan vara nån anhörig som ställt av den.
Citera
2020-03-09, 22:39
Medlem
Citat:
Citerar:
Förundersökningen blir offentlig när åtal väcks. Om uppgifter inte bedöms skada undersökningen om de offentliggörs, kan åklagaren välja att lämna ut uppgifterna redan under pågående förundersökning.

Om man får spekulera i när åtal väcks, vad tror vi? Slutet sommaren början höst. Det är förvånansvärt lång tid det kan ta i flera fall.
Citera
2020-03-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Om man får spekulera i när åtal väcks, vad tror vi? Slutet sommaren början höst. Det är förvånansvärt lång tid det kan ta i flera fall.
Ja, nu sitter väl 2 personer häktade CÖ och den andra som jag inte minns namnet på just nu. Befinner dom sig på samma ställe? Sitter dom isolerade var för sig? Åtalet kommer väl att bli i Attunda Tr.
Ja det kan nog vara många inblandade i den här konstiga saken.
Citera
2020-03-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, nu sitter väl 2 personer häktade CÖ och den andra som jag inte minns namnet på just nu. Befinner dom sig på samma ställe? Sitter dom isolerade var för sig? Åtalet kommer väl att bli i Attunda Tr.
Ja det kan nog vara många inblandade i den här konstiga saken.

Vk namn på den andre.
Självklart sitter dom isolerade så dom inte ska kunna prata ihop sig.
Flera verkar vilja att fler ska vara inblandade bara för att caset blir mer ”spännande” då.

Tror dom har gått på uppdrag i från någon högre inom mc gänget.
Citera
2020-03-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vk namn på den andre.
Självklart sitter dom isolerade så dom inte ska kunna prata ihop sig.
Flera verkar vilja att fler ska vara inblandade bara för att caset blir mer ”spännande” då.

Tror dom har gått på uppdrag i från någon högre inom mc gänget.
Polisen måste väl utreda saken för säkerhets skull. Allting verkar ju så konstigt. Att två, som det verkar "normala" killar, skulle kunna göra en sån här sak. Helt obegripligt.
Citera
2020-03-10, 10:51
Medlem
Citat:

Nån sån kommer aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto