2020-03-10, 05:06
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Tycker Anders Tegnell verkar högst professionell. Han har velat stilla oron och låta sjukvården ta hand om de sjuka. Bra och klok strategi. Sluta hetsa mot honom och tänk logiskt och inte blanda in känslor i era beslut.
Mer eller mindre tvärsäkra uttalanden om att vi nåt kulmen för att sen sticka iväg till Somalia. Vänta, du trollar....

På den positiva sidan så verkar ju ändå smittspårningen gått hyfsat och testandet likaså. Däremot är Tegnell en sån jävla PR-katastrof att de lika gärna hade kunnat haft nån av Peter Wahlbecks figurer från TV für alle lugna befolkningen. Eller Löfven...

Tror det blir omöjligt att stoppa spridningen även om dödligheten kommer att bli lägre än vad många domedagsprofeter förväntar sig. Dock är det väl mest yngre och medelålders som smittats hittills. Gamlingar i livets slutskede åker ej på skidsemester till Italien.
Senast redigerad av Herostratos 2020-03-10 kl. 05:13.
Citera
2020-03-10, 06:22
Medlem
Johala10s avatar
Helt otroligt hur hysteriskt du resonerar,pinsamt att läsa hur aggressivt du debatterar .
Anders och hans grupp har över hela världen hyllats som sakliga,proffsiga.
Vi i Sverige kan läsa,förstå vad som händer och agera därefter, du tillhör däremot de som skapar panik och oro.
Kanske en psykolog kan hjälpa?
Citera
2020-03-10, 06:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johala10
Helt otroligt hur hysteriskt du resonerar,pinsamt att läsa hur aggressivt du debatterar .
Anders och hans grupp har över hela världen hyllats som sakliga,proffsiga.
Vi i Sverige kan läsa,förstå vad som händer och agera därefter, du tillhör däremot de som skapar panik och oro.
Kanske en psykolog kan hjälpa?
Vem har hyllat svenska myndigheter internationellt?
Citera
2020-03-10, 06:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Det var de dom gjorde när det skulle vaccineras mot fågelinfluensan, sedan visade det sig i efterhand att viruset var betydligt ofarligare än vi trott och att det fanns trista bieffekter av vaccinet. Att stänga skolor skulle kosta miljarder samhällsekonomiskt. Vad jag förstått har endast ett mycket litet antal blivit smittade av barn, barn blir heller inte nämnvärt sjuka. Det är otacksamt att leda ett land av trångsynta hysterikor.
Det blir samhällsekonomiska kostnader oavsett vad vi gör. Kraftiga börsras och minskat flygande har redan kostat.
Skillnaden är att tidiga insatser hade bromsat utvecklingen och vi hade snarare fått lägre kostnader än vad en paniknedstängning modell Italien får.
Citera
2020-03-10, 06:31
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vem har hyllat svenska myndigheter internationellt?
Ingen alls! Däremot så har ju FHM sågats av alla experter och läkare. Vissa här i tråden inbillar sig tydligen att det bara är,flashbackmobben som hetsar mot AT. Så är det inte! Hela svenska läkarkåren med professorer, docenter och forskare sågar denna dåre!
Citera
2020-03-10, 06:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Kan du upplysa mig om huruvida dessa barn, av manligt kön, i framtiden kommer att bli sterila eller inte efter att ha haft en Covid-19 infektion?
Varför skulle en influensa påverka fertiliteten?
Citera
2020-03-10, 06:36
Medlem
Johala10s avatar
Agnes Wold ,professor
Citera
2020-03-10, 06:40
Medlem
Johala10s avatar
Jag har precis börjat debattera på Flashback, har inte lärt mig än riktigt hur det fungerar,mina svar och det första inlägget riktar sig mot capitainmagenta.
Verkar vara helt hysterisk över hur myndigheterna rapporterar om Corona och vad som bör göras.
Citera
2020-03-10, 07:34
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Kan du upplysa mig om huruvida dessa barn, av manligt kön, i framtiden kommer att bli sterila eller inte efter att ha haft en Covid-19 infektion?
Självklart kan jag inte det, jag kan heller inte upplysa dig om vad konsekvenserna av ett fullständigt nedstängt samhälle skulle bli. Jag kan inte upplysa dig om hur många månader eller år det kommer ta innan viruset försvinner ur populationen, för att sedan återkomma igen och igen.
Menar du att vi ska stänga samhället på obestämd tid?
Men finns det några tecken på ett sterilitet följer på infektionen?
Citera
2020-03-10, 07:41
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det blir samhällsekonomiska kostnader oavsett vad vi gör. Kraftiga börsras och minskat flygande har redan kostat.
Skillnaden är att tidiga insatser hade bromsat utvecklingen och vi hade snarare fått lägre kostnader än vad en paniknedstängning modell Italien får.
Att påstå att börsrasen innebär kostnader är väl inte helt rätt, det är fiktiva värden som skrivs om, förväntningar på framtida avkastning,det är svårt att knöla in i samhällsekonomi efter som det inte har försvunnit några pengar. Att dessutom hävda att det beror på corona när alla ekonomer tydlig berättar att huvudorsaken är den helt galna dumpningen av oljepriset, är väl inte helt ok

Men givetvis, hade vi förbjudit allt där flera människor befinner sig på samma plats under lite längre tid så hade vi inte haft någon spridning. Men jävlar vilket liv det hade blivit på alla restauranger, dansställen och familjer med bokade flygresor till värmen.
Citera
2020-03-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Att påstå att börsrasen innebär kostnader är väl inte helt rätt, det är fiktiva värden som skrivs om, förväntningar på framtida avkastning,det är svårt att knöla in i samhällsekonomi efter som det inte har försvunnit några pengar. Att dessutom hävda att det beror på corona när alla ekonomer tydlig berättar att huvudorsaken är den helt galna dumpningen av oljepriset, är väl inte helt ok

Men givetvis, hade vi förbjudit allt där flera människor befinner sig på samma plats under lite längre tid så hade vi inte haft någon spridning. Men jävlar vilket liv det hade blivit på alla restauranger, dansställen och familjer med bokade flygresor till värmen.

Det du framför visar att polariseringen i Sverige handlar inte om politik, utan bara yttrar sig i hur folk röstar och vilka kretiner en del av befolkningen har tillit till. Det kommer ett facit i antalet sjuka och döda ganska snart efter smittan. Konsekvenser vi inte brukar ha direkt efter politikers och myndigheters agerande, när de varit "naiva".

Börsras är fiktivt för dig, men för de flesta personer med pengar på börsen är det inte fiktivt. När börsen indikerar ny lågkonjunktur är det oroande. Det är börsen som reagerar och talar om hur det är ställt med ekonomin på flera plan än vad du förstår.

Jag tror på individens ansvar där var och en har möjlighet att ta fram information om Corona och rätta sig därefter. Det kanske handlar om något så grundläggande att det finns folk, som inte vill dö i en global farsot från Kina, och gärna avstår från de nöjen du räknar upp!

Kryssningsfartyget utanför Japan leder till slutsatsen att trångboddhet och folksamlingar är farliga smittohärdar. Kina och Italiens agerande med karantän är en ledtråd om att det finns regeringar som tar detta virus på allvar.
Citera
2020-03-10, 08:36
Medlem
Gabogibos avatar
Anders Tegnell är nästan för dålig, till graden av parodi.
Min obotliga cynism och paranoia får mig att fundera kring om han är en decoy. (red herring)
Allt fokus på syndabocken nu medan globalisterna arbetar för full maskin att implementera något som inte skulle accepterats om allmänhetens fokus vore på covid-19.

Nej jag tar inte av min foliehatt!
Senast redigerad av Gabogibo 2020-03-10 kl. 08:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in