2020-03-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Så räknar inte WHO. Det är bara alarmister på flashback som gör det.

Nej WHO räknar inte alls, de gissar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Nej, inte för närvarande. Det kan givetvis komma att ändras.

För närvarande är dödligheten i Italien uppemot 40%.

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Lägre sannolikhet att bli smittad i exempelvis Vietnam än Sverige.

Inte vägen dit.
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
De som har milda symptom - vad innebär det i praktiken? Alltså - har de förkylning/feber?

Som "milda" räknas de som överlever utan sjukhusvård.

Så det kan vara rejält illa ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Har tydligen kommit till östergötland men enda artikeln på corren om det ligger bakom betalvägg, varför undanhåller dom samhällsviktiga nyheter bakom betalvägg, idioter.
Det borde inte ens vara lagligt göra det,när det gäller just sånt som är viktigt för allmänheten att få kännedom om... tycker nästan allt hamnar bakom betalvägg!
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
100% allvarlig.. alla kinesiska studier på coronasmittade uppvisar stark underrepresentation utav rökare.

Rökare och folk som vistas i områden med luftföroreningar är extra känsliga för lunginflammation. Jag vet inte vad syftet med dina inlägg är men du hittar på skit rakt ur tomma intet och då måste jag säga ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Stackars stackars Somalia. Har de inte nog med elände redan?
Får man verkligen plåga andra länder på det viset?

Han ska kanske införa den svenska modellen i Afrika. Ett sätt att komma till bukt med överbefolknigen.
Citera
2020-03-09, 20:14
Medlem
Citat:
Jag läste i tråden igår att de välbärgade drar till Franska Polynesien. Kanske det är virusfritt med? Eller har de köpt en egen ö och byggt ett Utopia där kanske?

Jag har lyckats undvika folk sedan jag hörde talas om detta virus, men nu är jag kallad till AF imorgon. Går jag inte dit blir jag av med ersättningen. Jag kommer alltså dela arbetsförmedlare med alla människor hon har träffat, samt väntrum med alla som just varit i Iran.
Så kanske Grollaren inte återkommer i tråden

Kanske arbeta mer och Oroa sig mindre?
Citera
Medlem
Citat:
Vad ska han göra där?
Somalia har ännu inga rapporterade fall va?

Han ska bidra med expertstöd

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsepidemiologen-anders-tegnell-till-somalia/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, jag förespråkar inte skräckpropaganda, men faktum är att den nu ligger nrämare verkligheten än vad FHM:s tafatta lugnande besked gör. Vilket gör att många inte tar det på allavar, tror att det är ett vanligt influensavirus osv.

ALLA borde läsa på hur det ser ut i norra Italien just nu, höra vad läkare och krisansvariga där säger, och se vilka åtgärder de tar. För om tillräckligt många beter sig som inget och går och hostar på i godan ro så kommer det sluta likadant här. Det är utom tvivel i det här läget faktiskt.

Jag är benägen att hålla med dig tyvärr.
Sverige har som vanligt en bror duktig-attityd och antyder att Italien har slarvat och har sig självt att skylla nu, Sverige skulle aldrig kunna hamna i ett sånt läge för vi har minsann strukturer osv osv.
Snart sitter vi i samma läge som Italien och då gör vi det med två vårdplatser per 1000 invånare mot deras tre.
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Så räknar inte WHO. Det är bara alarmister på flashback som gör det.
Did you say who?
Instead of using your brain.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej WHO räknar inte alls, de gissar.

Jo. de räknar döda relativt smittade. Som alla andra gör som har lite vett i skallen och vet att friskförklarade statistiken är underprioriterat och eftersläpande uppifter från sjukhusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in