2020-03-09, 17:08
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Noterar att myndigheterna idag helt glömmer bort att nämna de iranska importfallen. Noterar även att fler börjar bli oroliga därute. Men ingen förändring i beteende vad gäller smittskydd. Proppfulla vagnar i Göteborg både till och från arbete idag. Själv sitter jag här och skakar på huvudet och tänker att "det hade inte behövt bli så här".

Här är dagens uppdatering från Dr. John Campbell: Monday 9th March

Bonusvideo om D-vitamin: Vitamin D and Immunity
Dr John Campbell är utmärkt att lyssna på.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du skrev att det behövs männiksor för att driva allt det där, saknar vi männiksor eller?

Nej, men om tillräckligt många blir sjuka kanske inte alla samhällsfunktioner fungerar alltid. Vattentillförsel, reningsverk och el sköter sig inte helt automatiskt.
Citera
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Expert consensus on comprehensive treatment of coronavirus disease in Shanghai 2019

http://happyjiyoung.com/covid19/Consensus-and-Guidelines-New-Coronavirus-Infection
Citera
2020-03-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Eller så är inte alla panikslagna alarmister som vissa härinne är. Jag är inte oroliga för knäppgökarna som skriver här men jag är oroliga för knäppgökar med makt och vad de kan göra mot vårt samhälle.
Haha.. har du tittat vad lnäppgökarna med makt har gjort hittills?
Och att ta ansvar för att inte sprida smitta och att inse att det är ett allvarligt läge är inte alarmism... kanske om man är en knäppgök.
Citera
2020-03-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fast det kommer att bli problem med medicin oavsett eftersom mer än 90% av medicinerna i väst tillverkas åtminstone delvis i Kina och Indien och transporterna därifrån är redan decimerade. Vi hade ett litet tidsfönster att lösa det här och schabblade bort det.

Som sagt, det fanns redan i Italien. Därmed antagligen också i andra länder. Hade samtliga länder varit "på tå" så hade man lätt hejdat det men i mitten av januari visste man knappt vad det var.
Citera
2020-03-09, 17:10
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
El och vatten kan slås ut pga krig, jordbävning eller orkan. Om man är rädd för det bör man skaffa campinggrejer. Inte pga den här pandemin.

Där jag bor har vi haft några oförklarliga strömavbrott i januari/ februari.

Tänk om många blir sjuka så finns det kanske inte personal som kan fixa elavbrott eller vattenläcka på några dagar.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Se där! Igår meddelade jag att en skola hade bekräftade fall och inte delgett detta till övriga elever och vårdnadshavare.
Det var ett rykte jag tittade närmare på och fick veta att det enbart hade gåtts ut med att några testats men att det sedan var locket på.
Skolan har nu tagit sitt ansvar.
Nu hoppas vi bara att andra skolor tar sitt ansvar liksom detta gymnasium!

https://kungsholmensgymnasium.stockholm.se/nyheter/2020/03/09/uppdaterad-information-gallande-coronaviruset-covid-19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Enligt den här tråden skulle vi haft våra första dödsfall och 100-tals smittade i mitten av Feb.
Det fanns jättemycket tabeller och diagram med matematiska formler som visade det av alla experter.

Menar inte att corona inte ska tas på allvar, men denna tråd är rätt överdriven.

Det kan ju fortfarande gå illa men senare än befarat. Detta har ju precis börjat.
Skulle det gå så fort att det dödar enorma antal på under 2 veckor så är ju mänskligheten körd.
Men detta är ju illa nog det räcker ju att titta på Italien.
Citera
2020-03-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ja just, ja. Du tror detta är en vanlig influensasäsong, my bad. Fortsätt lev i din verklighet, är nog bäst för ditt välbefinnande.

Önskar jag besatt ditt tålamod. Själv blir jag helt jävla galen av sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är man konstaterat smittad ska man inte jobba färdigt sitt arbetspass på ett sjukhus, det finns ingenting som kan motivera den risken det kan innebära.

Du kan argumentera hur mycket du vill, friska människor håller inte med dig, och kommer aldrig att göra det.

Vad snackar du om INGEN smittad har jobbat på nåt sjukhus, folk som har varit i kontakt med smittad har jobbat klart sina pass.

Ja det hinner inte bli sjuka på den tiden, sen blev det satta i karantän. Vet du ens vad inkubationstid är?

Ingen jävel kunde bli smittad av dom under den tiden men det kanske inte du förstår..
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det du inte fattar är att äldre sällan är fullt friska nästan alla har krämpor och är nedsatta. Du måste lära dig tänka själv.

Men det är lätt att läsa dig. Du tror att ditt skydd är mycket bara för att du är ung. Inget att oroa sig för tänker du Belsebubb tar någon gammal, inte mig.
Om du hade läst lite av artikeln hade du förstått att åldern i sig själv försvagar immunförsvaret Det är t.ex åldern, inte sjukdomar som minskar Thymus.
Citera
Avslutad
SAS kommer m åtgärdspaket o lär kicka många inom några dagar. Detta virus attackerar ALLT i samhället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in