Citat:
Ursprungligen postat av
Stallhagen
Du har för kort tidshorisont. Det U du pratar om kommer inte att plana ut på några månader än. Tänk att U:et spänner över kalenderåret med en möjlig uppgång i höst nån gång är mer realistiskt. Pengar du behöver inom 1-2 år ska inte vara på börsen utan på ett konto.
Själv har jag passat på att köpa lite idag när fallet nu ändå är runt 6-7% Märk väl att jag då handlar för pengar jag kan både ha och mista.
Jag räknar med att volatiliteten är skyhög under hela våren, och har bestämt mig för att titta på marknaden och fundera på eventuellt köp om en vecka igen.
Tack för din input, dessa pengar jag talar om är inte behövda inom 1-2 år, det är däremot en psykologisk grej att beskåda sina pengar gå ner i värde. Det är därför jag frågar i denna tråden, behöver objektiv åsikt om hur jag skall gå vidare.
Har däremot tänkt ut en mittemellangrej, att jag förflyttar en andel (procenttal) av investeringen till en mindre riskabel strategi och en annan andel låter jag ligga kvar på nuvarande risknivå. Tror inte att min
client advisor kommer tröttna på att jag hör av mig igen, nåt han får tåla att jag gör.