2020-03-08, 18:55
Medlem
StJeromes avatar
Dagens summering av Italien:

* Antal smittade har ökat med 1492 till totalt 7375. Ökningen fortsätter med cirka 25% om dagen.

* Antal döda har ökat med 133 till totalt 366. Mer än 50 % ökning sedan igår och antyder att antal smittade i Italien egentligen är betydligt högre än 7375.

* Lombardiet med 16 miljoner invånare har satts i karantän.

* Chefen för Lombardiets regionala krishanteringsenhet har sagt i italiensk press att Lombardiets sjukvårdssystem är ett steg från kollaps.
Citat:
“We are now being forced to set up intensive care treatment in corridors, in operating theaters, in recovery rooms. We have emptied entire hospital wards to make space for people in critical condition,” Antonio Pesenti, chief of the Lombardy regional crisis response unit, told Il Corriere della Sera newspaper.

“One of the best health systems in the world, in Lombardy is a step away from collapse” he added.
Citera
2020-03-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Fast han säger ju innan att han skämtar. Han säger inte att corona är bra.

Ta en paus, gå till trollfabrikens fikarum några timmar och fundera på intelligentare sätt att uppvigla, om du nu ska göra det.

Det här är flashback. Här inne hatar vi Özz Nujen på grund av hans tvivelaktiga affärer med terroristen Rakhmat Akilov, hans vänskapliga umgänge med våldtäktsmannen Soran Ismail och även för hans konsekventa hat emot svenskar och allt som är svenskt, så det är i de flestas ögon jävligt opassande att denne man kommer och skojar om coronavirus och rasism.
Citera
2020-03-08, 18:56
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Källa pa det!
Här har du en källa:

https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/coronavirus-uk-latest-news-cases-update-covid-19-death-toll/#update-20200308-1753
Citat:
Italy death toll rises from 233 to 366

The number of deaths from coronavirus in Italy has risen from 233 on Saturday to 366, officials have said.

The total number of confirmed cases now stands at 7,375, an increase of 1,492 from Saturday.

Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Vem är Corona Bob? Är det Anders Tegnell? Om ja, varför kallar ni honom det? 😂😂😂
https://i0.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/004/130/bagdad-bob.jpg

https://www.altnorden.se/wp-content/uploads/2020/03/photo_2020-03-05_23-33-20.jpg
Senast redigerad av NixYO 2020-03-08 kl. 18:58.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
"Det påverkar inte mig därför spelar det ingen roll om viruset sprids"

Sluta göra skillnader på människor och människor. Har du ingen äldre anhörig? Folk med bakomliggande sjukdomar är också i farozonen, men det kanske du har missat?
Precis, rätt, men nu ska vi absolut inte hoppas på att folk blir smittade här.

MS
Sömnapné
Autoimmun sjukdom
Diabetes
Njursjuka
Astma
mm

kan försvåra läget
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Tegnell måste forceras bort. Att han dessutom har mage nog att besvara folks generella kritik och påpekande på att idioten står och hostar i sina händer som att det är någon slags "trollfabrik" efter honom säger hur frånvänd från verkligheten människan faktiskt är. Han är numera en livsfara för Sverige.

Coronavirus Instructions:

https://youtu.be/4TDgR2eq-WE
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Tycker att det var relativt lustig syn på det hela, han har ju inte fel.

Kan vi sluta diskutera och ge uppmärksamhet åt äcklet och terroristsponsoren adjÖzz!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Och väldigt få behöver långvarig vård på sjukhus.
Karantän i hemmet är, och kommer fortsatt vara, den stora majoriteten. Den påverkar inte sjukvården.

Vissa sjukhus i världen kommer få det mer jobbigt än andra, då vissa kluster av drabbade finns nära varandra. Men någon kollaps finns inte på kartan.

Du har ingen aning om vad du pratar om. Så det är bättre att du håller tyst.

Italien går på knäna, platserna är slut och just nu prioriteras det vilka som ska få intensiv vård och inte. De som inte får full vård avlider, därav också den höga åldern på avlidna i Italien, de är bort prioriterade
Citera
2020-03-08, 18:57
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Varför är Italien rent dödsfallsmässigt värre drabbat än andra?

Tyskland+Sverige 1200 drabbade = 0 döda
Italien 7000 drabbade = 366 döda.

Jag får inte det att gå ihop. Italien är inte ett så katastrofalt land med helt värdelös sjukvård och dom är ju inte helt oförberedda heller.

Deras sjukvård kollapsade och dom var totalt oförberedda. Viruset hade spridits massivt före dom ens visste av något.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Alla ni panikslagna, tänk lite längre än vad näsan räcker.

Om 4-6 månader så kommer Corona vara bortglömt, media har slutat skriva om det, naturen har reglerat jordens befolkning en aning (en nödvändig reglering).

Jag förstår mig inte på alla ni som panikar. Men visst, flashback är väl en enda stor köttgryta för dystopi-teorier.
De ekonomiska konsekvenserna av coronan är enorma och mycket värre än den här influensan som snart är över. Utsikterna för flyg, hotell och turism är katastrofala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Vad jag hört överlever inte viruset vid högre temperaturer. Den trivs vid ca 9 plusgrader. Det borde vara anledningen till att afrika inte har massdöd.
Egypten har en epidemi då de exporterar fall i mängder. De har dock ingen aning själva om detta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Varför är Italien rent dödsfallsmässigt värre drabbat än andra?

Tyskland+Sverige 1200 drabbade = 0 döda
Italien 7000 drabbade = 366 döda.

Jag får inte det att gå ihop. Italien är inte ett så katastrofalt land med helt värdelös sjukvård och dom är ju inte helt oförberedda heller.

Medelåldern på de döda är 80+. Italien har många äldre, och smittan kom in i sjukvården där multisjuka äldre drabbades. Därför har så många dött. De flesta hade cancer och liknande.
Citera
2020-03-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananahammocken
Men hjälp, 133 avlidna på ett dygn i Italien???!? Fortfarande bara äldre eller? Hela Europa borde göra som kina i detta läge. Blir billigast så.

Nejnej det är ingen fara. Svenskar drabbas EJ av detta virus tydligen enligt många. Det är "typ" som influensa säger dom tydligen. Det krävs ett par veckor till av observation enligt mig innan jag ger mig ut öht.

Obs, innehåller spår av ironi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in