2020-03-08, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fortfarande landar det direktflyg från Milano på Arlanda:

I morse
https://www.swedavia.com/arlanda/arrivals/#/2020-03-08/EJU2501

I morgon eftermiddag:
https://www.swedavia.com/arlanda/arrivals/#/2020-03-09/EJU2501

När ska FHM stoppa direktflyg till/från Milano?

Eller åtminstone tvångstesta samtliga ombord. Inget frivilligt, utan det ska göras vare sig de vill det eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
När tror ni regeringen/FHM går ut med att smittan sprids fritt i landet just nu och att vi kommer ha en landsomfattande spridning.

Känns som att dom redan vet om det redan men att dom skjuter upp och förhalar så länge det går bara för att folk ska fortsätta gå till jobb och skola.

Exakt så e det.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Borde det inte börja gå hett till i Afrika snart? Med deras hygien och sjukvård hade epidemin slagit hårdare misstänker jag?

Misstänker att de har noll resurser för att testa folk så vi kommer förmodligen aldrig få reda på det..
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Fast det där är ju i Italien. Här i Sverige smittar inte symptomfria personer. Ge dig nu.

Viruset känner inga gränser. Viruset beter sig likadant här som i Wuhan som i Milano.
Du måste ha huvudet bra djävla djupt ner i sanden för att tro på något så urbota dumt.

Att viruset skulle plötsligt "Ojsan! Här var visst landsgränsen till Sverige, ojdå ojdå, här måste jag hoppa av!!"
Du jobbar inte för regeringen, möjligen? ( obs mod, ironi/satir, inte 1.06 <3 )
Citera
2020-03-08, 18:54
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Italien är ju exempel på en havererad sjukvård, därav de stora dödstalen.
På vilket sätt är den havererad?
Citera
Medlem
Seppo1337s avatar
Tegnell måste forceras bort. Att han dessutom har mage nog att besvara folks generella kritik och påpekande på att idioten står och hostar i sina händer som att det är någon slags "trollfabrik" efter honom säger hur frånvänd från verkligheten människan faktiskt är. Han är numera en livsfara för Sverige.
Citera
Medlem
Skolbusschafför i Gislaveds kommun / ås smittad. Företaget kör ena barnet. Vi har valt att hålla alla barn hemma tills vidare. Skolorna i trakten borde stängas som i Stockholm.
Nu går det dock ingen prinsessa på skolan.

Vad fan ska man göra?
Citera
Medlem
Vem är Corona Bob? Är det Anders Tegnell? Om ja, varför kallar ni honom det? 😂😂😂
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Nu har FHM:s "expert" Tegnell tänkt till och kommit fram till det Flashback och gemene man med sunt förnuft diskuterat sedan veckor tillbaka.

Håll i er nu! -- Kulmen är inte nådd på virus spridningen...jösses den mannen...

Tror det bästa är att avsätta honom, folket litar inte på myndigheterna längre, ganska allvarligt situation med tanke på det som komma skall framöver.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Borde det inte börja gå hett till i Afrika snart? Med deras hygien och sjukvård hade epidemin slagit hårdare misstänker jag?

Vad jag hört överlever inte viruset vid högre temperaturer. Den trivs vid ca 9 plusgrader. Det borde vara anledningen till att afrika inte har massdöd.
Citera
2020-03-08, 18:55
Medlem
Varför är Italien rent dödsfallsmässigt värre drabbat än andra?

Tyskland+Sverige 1200 drabbade = 0 döda
Italien 7000 drabbade = 366 döda.

Jag får inte det att gå ihop. Italien är inte ett så katastrofalt land med helt värdelös sjukvård och dom är ju inte helt oförberedda heller.
Citera
2020-03-08, 18:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Förmodligen aldrig. Flygbolagen eller pilotfacket/piloterna kommer att göra det själva. Myndigheterna hanterar ju saken som den där lite korkade osäkra tjejen i klassen som bara stod och kollade på bollen på idrottslektionerna när den flög fram och tillbaka runt henne.

Tegnell kommer att gå till historien som något slags skolboksexempel på inkompetent tjänsteman inom krishantering.
De två flighterna jag tog upp som exempel är det easyjet som flyger. Kan inte vara kul att jobba på de flighterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in