Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-08, 18:28
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Kring mordplatsen.....

Men.
I Tingsrätten om GM:

Anna Hage: Nej, han hade väldigt kort nacke så att det kunde ha varit någon kapuschong eller en krage som var uppfälld eller någonting. Det såg ut som huvudet satt fast vid axlarna.

Ja där ser man. Även AH alltså. Själv har jag tolkat det som mörk stickad mössa med en liten skärm där det finns en balaclava-funktion. Kan köpas hos Fjällräven m fl.

Går alltså att fälla ner i nacken. Normalt för att skydda sig mot vinterkyla. Här för att dölja detaljer.

Vem är GM utifrån denna slutsats? En man från natur? Eller förklädd till jägare? En elitsoldat? Det här ser jag som en avgörande detalj.
Citera
2020-03-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Då får du citera. Jag läste nyss förhöret och ser inte det du påstår.

Han nämner en man i keps, men det är ju helt uppenbart AB han pratar om.

Man mellan 50-60 år med keps är inte Anders Björkman, då 39 år...
Citera
2020-03-08, 18:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Har du läst tingsrätten? Där är det mycket tydligt att det inte är AB. Försvaret frågar om exakt det och då svarar JA "Nej, nej det var en annan man".

Vi får nog inse att vi hittat det som avgör frågan med SE. Han var på mpl o pratade med JA. Finns inget annat sätt att tolka detta.

Jag gillar att du kritiskt granskar det alla skriver. Utmärkt. Men i den här frågan har vi nått vägs ände. Ingen tvekan.

Upptäckte detta först i går vilket är svagt av mig med tanke på allt jag skrivit om SE. Men nu är det klart. Case closed.

Faktum kvarstår att han inte nämner SE 1/3.

Han nämner i tingsrätten en person som passar in på SE på samma sätt som LL. Helt klart en misstänkt efterhandskonstruktion för mig. Han vet bara att han sett honom, men minns inte en enda detalj.

LL och Ja har uppenbarligen fått för sig de måste ha sett SE.

Jag tror inte SE är GM. Men vill gärna ha nåt påtagligt
Citera
2020-03-08, 18:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Man mellan 50-60 år med keps är inte Anders Björkman, då 39 år...

1/3? Då nämns ingen 50-60 åring
Citera
2020-03-08, 18:45
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ja där ser man. Även AH alltså. Själv har jag tolkat det som mörk stickad mössa med en liten skärm där det finns en balaclava-funktion. Kan köpas hos Fjällräven m fl.

Går alltså att fälla ner i nacken. Normalt för att skydda sig mot vinterkyla. Här för att dölja detaljer.

Vem är GM utifrån denna slutsats? En man från natur? Eller förklädd till jägare? En elitsoldat? Det här ser jag som en avgörande detalj.
En iskall person i dubbel bemärkelse?
Spekulera går ju alltid och i min bok så är GM varken Jägare eller Elitsoldat utan en yrkeskriminell som inte är van att klä sig i nordiskt klimat.
Kylan under lång tid kan ha påverkat muskulaturen och därmed delvis resultatet av de båda skotten.
Senast redigerad av Gothus 2020-03-08 kl. 18:48.
Citera
2020-03-08, 18:45
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Faktum kvarstår att han inte nämner SE 1/3.

Han nämner i tingsrätten en person som passar in på SE på samma sätt som LL. Helt klart en misstänkt efterhandskonstruktion för mig. Han vet bara att han sett honom, men minns inte en enda detalj.

LL och Ja har uppenbarligen fått för sig de måste ha sett SE.

Jag tror inte SE är GM. Men vill gärna ha nåt påtagligt

Ja, det är bra. Kritiska ögon ska vi ha i allt.

Det kan ju inte vara någon annan med ren uteslutning? Keps 50-60 år. Någon minut efter mordet.

Sitter lite illa just nu men har för mig att han även beskriver en äldre man som är "bred" och inte så lång. Tyder också på SE.

För mig är det klart, men du är givetvis fri att tolka hur du vill.

Det var en initierad kompis som fick mig att inse att jag missat denna avgörande punkt. Vi måste hjälpas åt.
Citera
2020-03-08, 18:47
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
En iskall person i dubbel bemärkelse?
Spekulera går ju alltid och i min bok så är GM varken Jägare eller Elitsoldat utan en yrkeskriminell person som inte är van att klä sig i nordiskt klimat.
Kylan under lång tid kan ha påverkat muskulaturen och därmed delvis resultatet av de båda skotten.

Ha ha, ja mordet är utan tvekan iskallt. Tror på mössan jag beskrev. Men du tror på agent från Mossad?
Citera
2020-03-08, 18:49
Medlem
Nu förstår jag att det inte gjordes men det hade ju varit bra om SE:s ytterrock m.m hade skickats på teknisk analys i mars 1986 eller senare. Då hade vi kanske sluppit diskussionen om SE nu.

För den som vill förstå den enorma kraften och laterala spridningen av partiklar från en kraftig revolver kan kika på dessa videor.

Två minuter in i första filmen börjar det intressanta och följs upp upp i del två i den andra videon.

https://youtu.be/VFBAcz16GvU

https://youtu.be/q57Q72uisGI
Citera
2020-03-08, 18:50
Medlem
Citat:

Det kan ju inte vara någon annan med ren uteslutning? Keps 50-60 år. Någon minut efter mordet.

Sitter lite illa just nu men har för mig att han även beskriver en äldre man som är "bred" och inte så lång. Tyder också på SE.

Det var en initierad kompis som fick mig att inse att jag missat denna avgörande punkt. Vi måste hjälpas åt.
”Något äldre lite bastant karl” om jag minns rätt, knappast JÅS.

1.09 och 1.14.45 ungefär.

http://www.nationensfiende.se/wp-content/uploads/fup/Part10.mp3
Senast redigerad av MacMackay 2020-03-08 kl. 19:02.
Citera
2020-03-08, 18:51
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Om man blundar för den sammantagna bilden av fakta och letar efter långsökta saker kan man hamna var som helst. Grejen är inte att SE eller någon annan skall bevisa sin oskuld. Hypoteserna om honom håller inte. Det finns ingenting som indikerar att han är annat än ett vittne som snavar in i det här och där det finns enormt många orimligheter i påståenden kring honom. Det fungerar kanske i sandlådan men inte i verkligheten att försöka vrida till det.

Det finns ett mycket mer påtagligt avsnitt som inte går att ta fokus från med jönserier och fantiserade.

Vad exakt är den sammantagna bilden av fakta? Du avfärdar SE på väldigt obskyra grunder. Grunder som endast du ser som "självklara". Enligt ditt sätt att göra bedömningen kan man inte dra några som helst slutsatser om någon baserat på vittnesmålen. När går något från att vara långsökt till att vara intressant i din värld?

Det är inte ett dugg långsökt att tro att SE är GM om man jämför honom med observationerna från brottsplatsen.

- Han är på brottsplatsen.
- Han ljuger eller överdriver i sina vittnesmål.
- Han har en mörk rock på sig.
- Han är den enda man känner till som har en bögslunga med sig den kvällen, vilket vittnet på David Bagares gata vittnar om.
- Han har vapenvana och förmodad tillgång till vapen.
- Han är uppväxt i Indien och har fått en aristokratisk uppfostran där Palmehatet sitter i ryggmärgen.
Senast redigerad av midvintermorker 2020-03-08 kl. 19:03.
Citera
2020-03-08, 18:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Ja men tingsrätten var 1989. 3 år efter mordet. SE hade varit med i tv och tidningar, detta vet vi att LL sett, förmodligen har JA också sett det. SE har dessutom redan varit uppe i tingsrätten.

1/3 nämner han inte nån som passar in på SE, inte i förhöret efter heller.
Citera
2020-03-08, 18:57
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ha ha, ja mordet är utan tvekan iskallt. Tror på mössan jag beskrev. Men du tror på agent från Mossad?
Både ja och nej.
Pengar till yrkesmördare, medhjälpare(och lokala lojala förmågor..)
Behöver inte vara svårare än så.
Hur många led tillbaka och ev. till vilka anstiftare är nog undanstädat vid det här laget.

Betvivlar att någon ville göra om fadäsen i Lillehammer.
En läxa som gav resultat, möjligtvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in