2020-03-08, 17:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headdry
reser till italien imorgon inte ett dugg rädd... jäkla trams man kan dö varje dag

Ok, jag hoppas att det är en helt nödvändig arbetsresa och inte en nöjesresa. Norra Italien är inte så rolig nu. Alla evenemang inställda och en meters säkerhetsavstånd på restuaramger, om du ens kommer in i zonerna.

Södra delen av landet instängda evenemang, mer följer säkert snart.
Citera
2020-03-08, 17:15
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Passar väl i så fall bättre på Italien än Sverige tycker jag.

Sverige har inte agerat proaktivt för att läget fortfarande är lugnt. Det vill säga de ser först risken när skadan har skett, vilket inte är så klokt.
Citera
Avslutad
500 personer lär finnas officiellt smittade i Sverige om mindre än en vecka.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Dags att vakna upp och lukta morgonkaffet och komma in i matchen igen

Större delen av norra Italien är i karantän, 16 miljoner pers.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51787238
Men vafan. Det är Wuhan all over again.

Googlade italy quarantine och de enda träffarna var på 50 000. Sorry. Tack för rättelsen
Citera
2020-03-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Läkarna följde protokollet och testade honom inte, eftersom riktlinjerna var att bara testa personer som varit i Kina.
Sedan blev han svårt sjuk och lades i respirator. En av läkarna kunde inte släppa tanken på att något var konstigt med den patienten, och frågade återigen hans fru om han inte haft något med Kina att göra.
Då kom frun ihåg en middag med en gammal bekant, en bekant som hade varit i Kina.
Därför testades patienten äntligen.

Läste en intervju med läkaren i fråga.

Duktig läkare. Respekt. Resten av läkarkåren på sjukhuset kan ersättas med robotar som följer ett program. Blir billigare.
Citera
2020-03-08, 17:17
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
reser till italien imorgon inte ett dugg rädd... jäkla trams man kan dö varje dag

Blir säkert kul. Har du läst in dig på de senaste restriktionerna och vad som är öppet? Det kommer inte bli en pittoresk mysresa.
Citera
2020-03-08, 17:17
Medlem
Bananarmens avatar
Många som skriver "jag är då inte orolig för jag är ung och frisk och vältränad". Ja men vad skönt då. Har ni inga äldre typ föräldrar eller morföräldrar i er närhet?
Själv har jag iallafall föräldrar som båda skulle falla in i riskgrupp pga sin ålder. Sedan har jag vänner med olika lungbesvär t.ex cystisk fibros. Själv tar jag mediciner som sänker mitt immunförsvar.
Jag är orolig. Dör jag, vem tar hand om mina barn? Eller om jag smittar mina föräldrar och dom dör? Men alla på Flashback kanske är enstöringar som aldrig träffar folk som kan smittas och bli riktigt sjuka.
Citera
2020-03-08, 17:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
har du läst artikeln jäkla nolla hon är frisk står det ju

Den enda nollan här är du! Hon bär på viruset i sin alveoler men de sprider sig i utandningsluften, inte just nu. Hon kanske kan bära på det i månader och plötsligt sänks hennes immunförsvar av en annan infektion då får hennes coronavirus chans och sätter ny fart.

Precis sådan varningar har kommit från Kina de ska vi lära av inte försöka uppfinna allt på nytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Nu har vi äntligen peakat och fått några mindre rapporterade fall på den där läskiga flunsan och kan släppa det här tramset. Himla bra att The Mamas vann också.
Vi ses på jobbet och i skolan imorgon!
Stäng tråden.
Det är ingen influensa och om det är en nedgång så är den bara tillfällig. Naturligtvis fick vi en topp beroende på sportlovsveckan. Men nu är smittan etablerad i landet och kommer att sprida sig här exponentiellt om man inte vidtar åtgärder och folk ändrar beteende. Om några dagar är vi tillbaka på samma siffror och sedan kommer det bara att öka. Så har det sett ut i alla länder och det finns ingen anledning att tro att Sverige skulle vara något undantag, snarare tvärt om. De som tycker detta är helt ofarligt och fortsätter leva precis som vanligt kommer att löpa stor risk att smittas och då förtjänar df inte medlidande.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
USA tog inte inhemska hotet på allvar (inga förebyggande uppmaningar) och kommer att få betala priset för det

Staten i Staden New York betalar nu för sin arrogans.
Citera
2020-03-08, 17:19
Medlem
Coronaviruspatienter över 80 år har 15% chans att dö.
Här är dödligheten för varje åldersgrupp.

Diagram: https://i.insider.com/5e583c47fee23d4cf4755b27?width=800&format=jpeg&aut o=webp

Vilken tur att just du tillhör rätt åldersgrupp!
Citera
2020-03-08, 17:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Jag sprida desinformation? Igår tog en användare upp att ett svenskt barn hade dött av sjukdomen, helt utan källor såklart. Genast blev det SM i ryggdunkning i tråden och alla hakade på och teoretiserade om vem/var/hur/när.

Detta prat om ett svenkt dödsfall visade sig vara rent skitsnack givetvis. Påpekade man detta blev man ignorerad eller påhoppad av er galningar som anser sig ha ensamrätt på tråden.

När jag blir mörkrädd menar jag snarare att jag blir rädd för folks dumhet i tråden istället för själva viruset.

Håller man inte med corona-pöbeln är man inte bara idiot! Man ska helst vara gammal, bli smittad och dö också.

Jag bryr mig om riskgrupperna och tycker Sverige agerat dåligt men att sprida den paniken ni förespråkar är 100% onödigt.

Du kan inte ens hålla reda på vem som skrivit vad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in