Under söndagen bekräftas ytterligare sju fall av coronasmitta i Region Värmland, enligt ett pressmeddelande. Totalt har 20 fall konstaterats i regionen.
Nu gjorde jag nog precis som man inte ska göra. Jag hanterade massa mynt, blandat kronor och euro. Sedan petade jag mig i näsan och tänkte "vad metalliskt det luktar".
Fast jag ser inte hur man skulle kunna separera de aspekterna från varandra. Om inte denna tråd ska vara begränsad till att diskutera viruset och dess verkan på molekylnivå...
Den ligger trots allt inom vetenskapsdelen av forumet. Men den kapas frekvent för att diskutera politik. Bara för att det är den största tråden och man ser chansen att få svar och sprida sin politiska agenda mer då.
Hur länge överlever virus på en räksmörgås? Kom just på att jag köpte en sån på ett sjukhus i fredags när jag hälsade på en släkting. Ser nu att det varit corona smittade inlagda där..
Har världens ångest...
Men alltså. Eftersom du bara får dryga svar. Coronasmittade ligger isolerade på Infektionskliniken. Räksmörgåsar görs förmodligen i ett hygiengodkänt kök i en helt annan del av sjukhuset av personer med handskar på sig. Virus överlever mycket sällan på saker. Du behöver inte oroa dig.