2020-03-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://www.mvt.se/nyheter/norrkoping/ostgote-testades-for-corona-var-negativt-om6533505.aspx

Hittills har Sverige 160 bekräftade fall av coronavirus. Men inget av dem finns i Östergötland.

– Konstigt eftersom Östergötland har fem procent av Sveriges befolkning. Då skulle vi ha åtta fall. Men det har varit mest i storstäderna, säger Britt Åkerlind på lördagskvällen.
180 fall

https://www.expressen.se/nyheter/18-nya-fall-av-corona-i-sverige-i-dag-/
Citera
2020-03-08, 12:54
Medlem
Ni bör tänka på att länder som Kina där allas lungor redan är nedslitna av förorenad luft såklart drabbas hårdare. Dödligheten är och kommer att förbli betydligt lägre i civiliserade länder.
Citera
2020-03-08, 12:54
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Ni bör tänka på att länder som Kina där allas lungor redan är nedslitna av förorenad luft såklart drabbas hårdare. Dödligheten är och kommer att förbli betydligt lägre i civiliserade länder.

Vad baserar du det på? Finns det studier som visar att kinesers lungfunktion är sämre?
Citera
2020-03-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Varför skriver du inte siffrorna? Är det inte viktig information som alla här borde få ta del av?

OM du bara visste hur mycket skit jag får ta emot i verkligheten för att komma med infornation!!!!
!!!

Finns så många förnekare och de som vill fortsätta leva sina liv i ovetskapen om detta.
Dessa vill bara Skjuta budbäraren = den som kommer med informationen..!
De riktar all ilska mot mig istället för problemet, som om att det vore mitt fel att folk dör i Corona!

Nej jag kan inte skicka privat ännu och jag kunde ha get fig länkar till dig där annars!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Precis vad jag annat. Kan du vänligen skicka privat till mig!

Alla ni som tror att inte vi yngre är lila utsatta. Läs nyheten från Italien.
Följ utvecklingen from Iran där barn dör.

exakt, barn dör! både i kina och i iran.

jag befann mig i en situation där jag förbipasserande en sängliggande kvinna med ett ansiktsmask(i ett sjukhus), samt läkaren som pusha sängen hade också en mask på sig.

vände mig om direkt till en sjuksköterska och frågade om jag borde vara orolig, alltså om det jag precis vittna var ett corona fall?

hon svarade, var inte orolig, du är ung.

alltså the level of ignorans hos dessa "sjukhus personal" är skrämmande hög.

de liksom stänger in sig i en box, där vetenskapliga studier krävs för att bevis något innan man kan dra en slutsats. ingen logisk härledningsförmåga finns hos dessa människor.

det som de inte fattar är, att alla dessa siffror som de får på bordet är inte konkreta, utan manipulerade. så deras slutsatser grundar sig på fel antagande.

kommer bli roligt att se hur sverige om någon vecka börjar sätta städer i karantän, och börjar samtidgt erkänna om att de haft fel, och att det inte gick att förutse bla bla bla, medan vi sitter infekterade här och troligtvis inte kommer få den vård vi behöver, då panikslagna människor kommer belasta sjukvården snabbare än en kanin knullar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Du är inte ensam om att ha försökt informera och upplysa om det!
De äldre och multisjuka kan dö knall fall!
De i yngre och i medelåldern kämpar kroppen med detta ett tag innan den stängs av/avlider.
Det innebär att tex Börje 52 år, icke rökare, spelar bandy på helgerna med barndomsvänner. Drar på sig Corona och känner detta va ju inget... går 3-5 dagar hemma och han börjar må sämre, svårare med andningen, svårt att få luft, och åker in akut till sjukhus.

Alt.nr1: på sjukhus och blir uppkopplad till maskiner som hjälper honom med andningen! Han får bredspektrum antibiotika pga även den bakteriella lunginflammationen. Han har här ”typ 80% att överleva.

Alt.nr2: på sjukhuset hamnar han i kö, 1000-tala människor i samma situation, kaos och skräck, läkare är hemma och sjuka de med underbemannat,sängplatserna slut sen länge tillbaka, folk ligger i korridorerna på golvet och paniken total. Hans båda infektioner gör att han dör under natten liggandes på golvet med sin tröja som kudde mot det hårda golvet.

Faktiska bilder från Kina!

Lycka till allesammans

Det var ju just för att de var helt oförberedda i kina som orsakade detta. Alla blev livrädda och sprang till sjukhuset för minsta symptom och blandade sig med redan coronasmittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majoritetssvensk
Hur många fall har det varit i Malmö än? Hur många har det varit i Norrland?
Väntar svar från norrland, testerna ska tydligen skickas vidare till umeå--sen kan man få svar.
Citera
2020-03-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vad baserar du det på? Finns det studier som visar att kinesers lungfunktion är sämre?

Det är väl allmänt känt att förorenad luft gör lungorna mer känsliga för angrepp. Det är därför rökare är en riskgrupp också.
Citera
2020-03-08, 12:57
Medlem
Vasterass avatar
Citat:

Än så länge vill folk ha förklaringar men även titta bort för problematiken.
Bättre är att vara förberedd och möta hotet redo att överleva.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
OM du bara visste hur mycket skit jag får ta emot i verkligheten för att komma med infornation!!!!
!!!

Finns så många förnekare och de som vill fortsätta leva sina liv i ovetskapen om detta.
Dessa vill bara Skjuta budbäraren = den som kommer med informationen..!
De riktar all ilska mot mig istället för problemet, som om att det vore mitt fel att folk dör i Corona!

Nej jag kan inte skicka privat ännu och jag kunde ha get fig länkar till dig där annars!
Ingen kan röra dig här. Publicera siffrorna eller sluta prata om dem, det ger liksom inget annat än mat till trollen att säga "det är mycket värre än det ser ut men jag kan inte säga varför".
Citera
Medlem
Citat:

Aa precis
Och i Italien. Och i usa och i Europa...
Hm blir det något land kvar dom blir försonade ? Javisst ja super duper svenskarna

Sluta leta anledningar och förneka det faktum att du inte är odödlig
Citera
2020-03-08, 12:58
Bannlyst
Citat:
LOL nej

har inte större betydelse, jag tror många vita etniska svennar kommer försvinna när viruset blir allt större utspritt här, kall och varm mat påverkar väldigt mycket för hur kroppen reglerar och klarar av ett virus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in