2020-03-08, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Som vi kunnat konstatera, svenska myndigheter och sjukvård fungerar inte.

https://www.expressen.se/nyheter/smittade-maries-ilska-mot-varden-sa-arg/

PS: är man nojig om man tvättar händerna efter ha använt sedlar?
Om man tänker på att börja bunkra, vatten och mat, hur snabbt kan läget bli akut, borde man inte hinna se det komma nån dag innan det bli riktigt kris?
Nej, sedlar, mynt är oerhört "smutsiga"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matjoh1972
Är det ngn smittad i region öst? Linköping med omnejd? Har inte hört ngt, vilket är ganska otroligt.

De har testat ett 50-tal, alla har varit negativa.
Citera
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Det är lugnt, jag är inte intresserad av dödlighets % på 85åringar o liknande.

Har du fortfarande inte fattat att den här sjukdomen är farlig även för din åldersgrupp? Det är inte bara 85-åringar som dör.
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Ryssland en handfull fall?? Känns det som en trovärdig uppgift, eller mörkar den ryska björnen obehaglig info som vanligt?
Citera
2020-03-08, 12:45
Medlem
Någon som vet vilken tid FHM rapporterar sina siffror?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
De har testat ett 50-tal, alla har varit negativa.

50 känns inte som jättemånga att testa i en så stor region? :/
Citera
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Den största och mest omedelbara faran är ju en vårdkollaps. Tyvärr belastar Alkis-Leffe och SFI-Ali också vården på exakt samma sätt som en advokat eller läkare gör om de får svårt att andas pga corona.

Alla andra svårt sjuka som behöver sjukhusvård för annat än corona kommer ju inte att bli friska och gå hem när platserna behövs för coronasjuka.

Jo, alla sjuka belastar vården, men vad händer om ett stort antal läkare eller poliser blir sjuka ?
eller kriminalvårdare, lastbilschaufförer? (Det hemskaste vore ju om alla Aftonbladet-krönikörer insjuknade vad skulle vi göra då ??? )

Samhällsfunktionerna lamslås och anarki hotar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Den största och mest omedelbara faran är ju en vårdkollaps. Tyvärr belastar Alkis-Leffe och SFI-Ali också vården på exakt samma sätt som en advokat eller läkare gör om de får svårt att andas pga corona.

Alla andra svårt sjuka som behöver sjukhusvård för annat än corona kommer ju inte att bli friska och gå hem när platserna behövs för coronasjuka.

Rökare får ju sig en riktigt tankeställare i och med Corona. Tyvärr tror jag inte att det hjälper, men önska går ju..

Det kommer att prioriteras på ett sätt som svenskarna inte är vana vid när platserna på intensiven sinar..
Citera
2020-03-08, 12:46
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Jag önskar jag kunde skicka privat till dig för har information från Kina . Obehagliga siffror från samma åldersgrupp !!

Du får gärna skicka den infon till mig!
Citera
2020-03-08, 12:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag har fortfarande kvar min mor och går det helt åt helvete så vet jag inte ens om jag kan delta på hennes begravning.
Jag tror vi alla som har gamla föräldrar kommer vilja utkräva hämnd på regeringen om det skulle hända dem eleoss det värsta.

Regeringen Löfven har gjort absolut ingenting för att skydda sin befolkning.

Vi hade sex veckors försprång, vad gjorde de under den tiden? Ingen krisplan, ingen beställning av skydd, ingen boost av sjukvårdspersonal.
Citera
2020-03-08, 12:47
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Någon som vet vilken tid FHM rapporterar sina siffror?

Det är väl fortfarande inte FHM som rapporterar för alla regioner? Vet att någon skulle börja gå genom dem från nästa vecka. Tror att Stockholm skulle börja med 13:00 rapporteringar där man redovisar föregående dygns siffror. Men det kanske ändras snart så att det blir enhetlig mätning och rapportering från och med nästa vecka.
Citera
2020-03-08, 12:47
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4
https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/p/provtagningsindikation--misstankt-fall-av-covid-19/

Här kan intresserade ladda ned instruktionerna som ges till vården gällande när de ska testa för coronaviruset.

Intressant, fick hörs om dessa instruktioner för några dagar sedan.
Idag skriver expressen i sitt nyhetsflöde:
”Samtliga fall i Västra Götaland har smittats utomlands eller varit i kontakt med personer som smittats utomlands. Att vi upptäcker fler fall är väntat, då många personer som varit i drabbade områden har kommit hem från resor, säger Eva Lindhusen Lindhé, biträdande smittskyddsläkare i Västra Götaland”
Ja men man testar ju inga andra!
- Sortera ut X och testa om de har virus.
- Vi hittar bara viruset hos X, bra va!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in