2020-03-07, 22:55
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Det är RIKTIGT ILLA NU.

Jamie Dimon CEO på JPMorgan fick hjärtattack och opererades efter raset.....

När allmänheten förstår vad som hänt hjälper inga hjärtoperationer. Det kommer att bli hjärtattacker och självmord i strida strömmar (ps oroa er inte för mig - jag är oerhört rik och sålde på topp) https://www.businessinsider.com/nordic?r=US&IR=T

Jag beklagar. Du sitter väl i styrelsen, antar jag?
Citera
2020-03-07, 23:29
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Det är RIKTIGT ILLA NU.

Jamie Dimon CEO på JPMorgan fick hjärtattack och opererades efter raset.....

När allmänheten förstår vad som hänt hjälper inga hjärtoperationer. Det kommer att bli hjärtattacker och självmord i strida strömmar (ps oroa er inte för mig - jag är oerhört rik och sålde på topp) https://www.businessinsider.com/nordic?r=US&IR=T
En aortadissektion är ingen "hjärtattack".
Citera
2020-03-08, 01:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så här skrev du:
För att värderingarna är så pass relativt höga. Det var därför jag inte skrev 10-11 år. Börserna har gått upp kraftigt i 10-11 år, men värderingarna har bara varit höga i 7-8 år. Det är möjligt att jag avrundade fel och borde skrivit 4-5 år istället för att få fram poängen tydligare. Nu har jag dock förklarat poängen många gånger.
Citera
2020-03-08, 01:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
För att värderingarna är så pass relativt höga. Det var därför jag inte skrev 10-11 år. Börserna har gått upp kraftigt i 10-11 år, men värderingarna har bara varit höga i 7-8 år. Det är möjligt att jag avrundade fel och borde skrivit 4-5 år istället för att få fram poängen tydligare. Nu har jag dock förklarat poängen många gånger.

Ditt påstående stämde helt enkelt inte och det handlade inte om antalet år.
Citera
2020-03-08, 01:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ditt påstående stämde helt enkelt inte och det handlade inte om antalet år.
Vad är det här för trams av dig? Det är allmän kännedom att börsen gick upp på det glada 80-talet och stora delar av 90-talet. Och att räntan är rekordlåg nu.
Citera
2020-03-08, 01:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad är det här för trams av dig? Det är allmän kännedom att börsen gick upp på det glada 80-talet och stora delar av 90-talet. Och att räntan är rekordlåg nu.

Ja det är allmän kännedom så varför säger du att det inte skulle vara möjligt med räntor på flera procent som vi hade då? Reality check är på plats!
Citera
2020-03-08, 01:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
OMXS30 har fallit mer 14% på 11 dagar. Hittar 14 liknande nedgångar sen 1980. Vid dessa tillfällen har indexet stått högre en vecka senare vid 10 av dessa. Snitt +2,5% fem dagar senare. SMACD på lägsta nivån sedan 14/8-2019 och en vändning upp (<15) kan bli intressant.

https://twitter.com/winningtrading/status/1236190991259926529?s=19
Citera
2020-03-08, 01:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ja det är allmän kännedom så varför säger du att det inte skulle vara möjligt med räntor på flera procent som vi hade då? Reality check är på plats!

Oväntat svar....

Om det verkligen var min uppfattning så innebär det att jag trodde att börsen aldrig har stigit. Sp500/ omx har aldrig rört sig från 0 förrän 2009. Första uppgången i historien. Alternativt att jag som den enda personen i Sverige med något intresse för ekonomi missat att vi har rekordlåga räntor.

Om jag minns rätt så har du dessutom tjafsat med mig innan/ försökt få en tragisk egotripp om samma sak
Citera
2020-03-08, 01:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Oväntat svar....

Om det verkligen var min uppfattning så innebär det att jag trodde att börsen aldrig har stigit. Sp500/ omx har aldrig rört sig från 0 förrän 2009. Första uppgången i historien. Alternativt att jag som den enda personen i Sverige med något intresse för ekonomi missat att vi har rekordlåga räntor.

Om du inte förstår vad du själv skriver kan jag inte hjälpa dig.
Citat:
Hade folk bara fått några procent i avkastning på annat så hade det inte varit det köpsuget och börserna hade aldrig stigit så de senaste 7-8 åren.
Börsen steg som sagt mer under perioden 1983-2000 trots att folk kunde få betydligt bättre räntor då.
Citera
2020-03-08, 09:13
Medlem
Tror ni att stängningen av Lombardiet kommer att påverka börsen?

Någon som har länk till USAs terminer?
Citera
2020-03-08, 09:15
Medlem
Köp dags nu då
Citera
2020-03-08, 09:46
Medlem
Imnshos avatar
Lite rörande att se inlägg om att P/E-talen sjunker för att kurserna sjunkit, och att det ska tas som intäkt för att det är köpläge. Ledsen att spoila partyt, men P/E-talen är på väg att skjuta upp i höjden pga kollapsande företagsvinster. Ingen business, ingen vinst. Snarare förluster av gigantiska mått, t ex i flygbranschen.

Men, men, det är väl dom som hänvisar till "projected earnings" om 5 år, och att räntorna är så läge att aktier är "enda alternativet". Hint, det finns ytterligare ett alternativ: pengar "i madrassen".
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tror ni att stängningen av Lombardiet kommer att påverka börsen?
Jajamänsan. Dessutom har covid-19 nu nått DC, och snart står NY på tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in