Citat:
Ursprungligen postat av
ZM81
Då är vi nog inne på samma spår. Jag nämnde castingen (och kritiken från Eva Rusz) i ett tidigare inlägg, kan handla om samma diskussion. Känns allt mer som att det är där vi hittar själva källan, alltså att casting/produktion plockat in deltagare som egentligen "har en del att jobba med".
"...som verkligen bryr sig om henne..." - som hon själv nämnt, i stunder av klarsynthet, ingen där inne har henne som "första val". Ingen lätt situation i så fall.
Ja, jag tror absolut det är källan. Är ju samma sak med Mergim egentligen, han borde nog inte heller vara i huset. Man undrar ju lite vad de egentligen fått gå igenom för tester/intervjuer under castingen, hur pass djupgående de varit alltså.
Jo, det stämmer ju. Men tänkte kanske mer på någon på utsidan, som känner henne på riktigt. Just detta tror jag ju dock är en anledningen att hon beter sig som hon gör - att hon känner av att hon inte är någons förstahandsval. Och i hennes otrygghet letar hon någon slags samhörighet och ett sammanhang genom att snacka skit om andra. Att det på något sätt skulle få henne att stiga i hierarkin, liksom.