Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Fast oavsett är hennes beteende inte okej, och hon kan inte skylla det på någonting. Varken dåligt självförtroende eller att hon är inlåst. Absolut att det tär på psyket att vara inlåst på det sättet de är, men bara för det får man inte bete sig hur som helst. Är man någorlunda sansad som person vet man fortfarande vad som är rätt och fel fast man utsätts för psykisk påfrestning. Det är en FÖRKLARING, absolut. Men långt ifrån en ursäkt.
Hennes problem är att hon saknar självkritik och förmågan till självreflektion - och tycker att alla andra runt henne gör fel utom hon själv. Hon skyller allting på yttre omständigheter snarare än att se till sig själv och sitt eget ansvar i de situationer hon hamnat och hamnar i.
Hon saknar utan tvekan självreflektion!!! Men samtidigt så kan jag förstå henne om man mår dåligt! Hjärnan funkar ju som den gör speciellt när man mår dåligt, så kan jag tänka mig att hjärnan spär på extra eller som Alex skulle säga kryddar😁 Hon vet väl om vissa saker som hon gjort men att hon skäms och vågar ej stå för det.. hon behöver verkligen komma ut ur huset för att jobba med sig själv samt jobba med hennes demoner och hennes negativa hjärna som man väldigt lätt kan få när man mår så dåligt.