Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Vi får agree to disagree. Jag menar att den reella dödligheten kommer hamna på 1%. Sen kan du presentera uträkningar in i absurdum för att passa din agenda, och jag likaså.
Men vi kan ju kolla hur dödligheten för oss i Sverige ser ut. För det är ju ganska relevant tänker jag? Jag kan till och med sträcka mig till hela Norden om du vill. Vad har vi för dödlighetssiffror i covid19?
Skillnaden mellan dig och mig är att du baserar dina fantastisiffror på ingenting. Chansningar. Önsketänkande. Kognitiv dissonans.
Mina siffror bygger på faktiska observationer och rationalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Men vi kan ju kolla hur dödligheten för oss i Sverige ser ut. För det är ju ganska relevant tänker jag? Jag kan till och med sträcka mig till hela Norden om du vill. Vad har vi för dödlighetssiffror i covid19?
Ja, gärna? Varför skulle jag inte vilja det?
Antar att mycket få var smittade för 7 dagar sedan och att därför antalet döda är låga idag också. Men det är ju bara goda nyheter isåfall
Att du tror att jag är ute efter att skrämma folk är helt fel. Jag är ute efter att ta händelsen på ett så stort allvar som behövs - och då är det idiotiskt att basera sitt agerande på fantasier.
Därför blir jag irriterad när någon kommer och spyr ut sig rena chansningar som inte har någon grund i verkligheten alls. Att blunda för fakta är att göra sig själv en björntjänst.