2020-03-07, 20:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vad jag tror det är att han har handlat i god tro.
Han trodde SD om gott och det är ju inte straffbart.
Han har inte gjort några medvetna felaktiga handlingar som kan ligga till last för honom.
Gick han inte in i SD s hus trots avspärrningarna och smög ?Kan ha fattat fel..Det är ju förbjudet i ett avspärrat hus men han måste ha gjort det i god tro.
Ja, det gjorde han. Han insåg själv att det kanske var dumt att han använde en ficklampa. (Du jämförde ju JG med Dynamit Harry bl a för denna "fadäs")
Citera
2020-03-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitaankan
Nej, men hur moraliskt är det i ett mordfall? Kom inte dragande med LWs moral i ditt svar. JG kommer få det han förtjänar av ngn i hans närhet är vad jag tror.
Han vill kanske inte säga saker som kan verka till nackdel för hans vän?

(Anledningen till att fallet intresserat mig är just LW:s livsstil.
Omoraliskt leverne, då hon var bekännande troende ,i alla fall tidigare ,och verkat som pastor.Även vigt paret, som hon sedan var med och splittrade.Jag gissar att det triggade henne/dem.Hennes beslut och respekterar det även om jag tycker det var ganska dumt gjort.)
Citera
2020-03-07, 20:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Vad jag tror det är att han har handlat i god tro.
Han trodde SD om gott och det är ju inte straffbart.
Han har inte gjort några medvetna felaktiga handlingar som kan ligga till last för honom.
Gick han inte in i SD s hus trots avspärrningarna och smög ?Kan ha fattat fel..Det är ju förbjudet i ett avspärrat hus men han måste ha gjort det i god tro.

Men stopp nu lite grann,Att bryta plomberingen på ett avspärrat hus är ett lagbrott,Det finns skyltar på huset som förkunnar att huset är avspärrat av polisen och en överträdelse innebär ett lagbrott.Han kan alltså inte läsa innantill,Vad i helvete är hans uppgifter då på det universitet han tydligen arbetar på.
Laboratorieråtta i biologisalen??
Citera
2020-03-07, 20:29
Medlem
Citat:
Han vill kanske inte säga saker som kan verka till nackdel för hans vän?

(Anledningen till att fallet intresserat mig är just LW:s livsstil.
Omoraliskt leverne, då hon var bekännande troende ,i alla fall tidigare ,och verkat som pastor.Även vigt paret, som hon sedan var med och splittrade.Jag gissar att det triggade henne/dem.Hennes beslut och respekterar det även om jag tycker det var ganska dumt gjort.)
Kanhända JG känner detsamma som jag och väljer att inte minnas.
Citera
2020-03-07, 20:29
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Hur skulle jag kunna veta det?
Nej bara undra du verkar ju insatt.

Någon annan som vet om JG vittnat innan?
Citera
2020-03-07, 20:31
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Har missat Jerrys nick i tråden. Kan du pma, eller ange sida i Fup, tack på förhand.
Vill också veta men kan ej ta emot pm!
Citera
2020-03-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att han är knepig att förstå.
Ibland tycker jag att han fiskar efter att man ska tycka lite synd om honom som är misstänkt (han är ju oskyldig naturligtvis!). Att han vill skriva en på näsan att han har det jobbigt, han hinner ju aldrig sörja (för att han är oskyldigt misstänkt).

Säkert kan det också vara ansträngande att hålla ihop en historia så full av lögner. Det blir mycket att hålla rätt på. Särskilt om det gått en tid mellan förhören.

Eftersom han ljuger så mycket kan man inte ens veta om han dricker varje dag, men visst. Det kan nog vara ansträngande att vara misstänkt oavsett man är skyldig eller inte. Även för honom. Men generellt sett, tror jag att han känner mindre av det än snittet skulle göra.

Tror han att han ska komma undan? Förmodligen.
Och det gör att det inte känns lika betungande.
Då kan man vara på event, geocacha och prata om gofika, varma kramar, hur roligt allt är och le in i kameran.

Frågan är om han inte upplever det som att L*ena har varit hans största bekymmer; och nu är Lena borta. Han är nu befriad från allt det hat och all denna ångest det har skapat. Nu kan han koncentrera sig på att foga ihop sig med HD.

Kanske är han rädd att hans dröm om att vara den som utåt sett perfekta, smarta, rolige, hjälpsamma familjefadern riskerar att krossas. Men innerst inne tror han nog att han ska klara av även det här?

Han har ju alltid klarat av allt hittills?

Jag vet inte.
Vem förstår en man som säger att hans dröm är att bli hjälte? Att rädda ett flygplan där piloterna dör (?), och som springer unt med ficklampa i sina hemmakvarter?
Hans absolut största bekymmer är borta.
Kan han inte unna sig att driva runt lite nu?
Inget pris är nu för högt.Skulle även tro att SD har kalkylerat med straffet.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2020-03-07 kl. 21:11.
Citera
2020-03-07, 20:35
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
HD kommer att besöka honom också.
Och kanske JG ? Det beror på hur han kommer att vittna? Det ska i alla fall, som många redan skrivit, bli mycket intressant att få ta del av.
Citera
2020-03-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men stopp nu lite grann,Att bryta plomberingen på ett avspärrat hus är ett lagbrott,Det finns skyltar på huset som förkunnar att huset är avspärrat av polisen och en överträdelse innebär ett lagbrott.Han kan alltså inte läsa innantill,Vad i helvete är hans uppgifter då på det universitet han tydligen arbetar på.
Laboratorieråtta i biologisalen??
1) Om han har gått in i huset trots avspärrningarna..Det står ju tydligt då i så fall att det är avspärrat.Det borde till och med han förstått.
Han agerar ändå som SD.s vän.Det måste vara SD som vill att JG ska gå in i huset ändå och undanröja bevis?men SD säger väl att han är oskyldig kanske.. att det är ett missförstånd? Då går JG in ändå för att rädda upp för sin vän som han tror är oskyldig.

2)JG kan alliera sig och sympatisera med SD oavsett.
JG anser att LW har gjort felaktiga val som var med en gift man och terrorrisserade paret.JG ser alltså mellan figrarna och tar SD:s parti.Till vilket pris som helst.I fall 2.
Citera
2020-03-07, 20:44
Medlem
JellyGrey riskerar en stressutlöst hjärtinfarkt om han inte lånar lite av Iskvinnans avtrubbande medel innan han ska vittna i rättssalen då det kan tänkas låta enligt följande:
Eh, neej, njae, eh ja minns inte nu, det är så rörigt. Jag skäms o mår så dåligt. Eh, näe, ja har inte velat, ville inte, eh, tänkte inte på att det kan anses som övergrepp i rättssak när jag ville veta vilka som var i tråden på flashback. S ville ju veta vilka det var. Eh, jag ville ju bara hjälpa honom. Ja, jag var i huset för att hämta prylar till S. Han ville ha mutterknackaren, men jag glömde den utanför garaget. Den försvann. Eh, jag tänkte inte alls på att "Knackin mutter" kan betyda "knacka mamma" när jag skrev det till S. Nej, nu känns det som jag håller på att svimma. Har sånt tryck över bröstet... snälla, jag har inte hjälpt nån mördare. Åh, jag saknar L så mycket. Det gör så ont att vi aldrig hann försonas ordentligt. (JG börjar sen att snyfta och hulka så att förhöret måste brytas och fortsätta nästa dag)

Tillägg: Svar på en ts panelfråga. Nej, jag vill inte se dödsstraff
Senast redigerad av Ulanna 2020-03-07 kl. 20:46.
Citera
2020-03-07, 20:53
Medlem
Att Stefan Davidssons stig är just en stig.. klar och färdig att följa.. Ol'Sparky nästa ?
Vilket kort spelar Hanna Davidsson tror ni ? Spela sjuk kortet tror jag hon vinner mest på det och får sannolikt mer empati.
Hon är ju trots allt fri från skuld i detta
Jerry Gray då ?
Citera
2020-03-07, 20:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
1) Om han har gått in i huset trots avspärrningarna..Det står ju tydligt då i så fall att det är avspärrat.Det borde till och med han förstått.
Han agerar ändå som SD.s vän.Det måste vara SD som vill att JG ska gå in i huset ändå och undanröja bevis?men SD säger väl att han är oskyldig kanske.. att det är ett missförstånd? Då går JG in ändå för att rädda upp för sin vän som han tror är oskyldig.

2)JG kan alliera sig och sympatisera med SD oavsett.
JG anser att LW har gjort felaktiga val som var med en gift man och terrorrisserade paret.JG ser alltså mellan figrarna och tar SD:s parti.Till vilket pris som helst.I fall 2
.

Då är JG på många plan en farligare person än SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in