2020-03-07, 17:41
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Själv har jag en gång begått mened.
Vet du om Jerry vittnat i domstol någon gång innan?
Citera
2020-03-07, 17:41
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 147 s 503, ang de tre mystiska männen som SD påstod smugit omkring.

MT: Sen när när jag har pratat med era kollegor så ehh då vill jag väl upp å kolla, för de ä min erfarenhet, nä min fördom ska jag säga, är att inte alla såna telefonsamtal som leder till att man har möjlighet å rycka ut, ehh å då ville jag ta mig upp dit å kolla så att, se om dom är kvar å, sådär, sen att de skulle dröja en halvtimme innan nån (harklar sig) nån av era kollegor hade möjlighet å komma så, så ville ja vara kapten amerika, å se till så att[b] inget ont händer i samhället<<<<*Omtänksam man*

Han påstod ju att han hade varit på krogen när poliserna kom dit.

s 504 i samma aktbilaga:
F: Å om du tänker innan de härda, som ni ska träffas, har du, går du på krogen nån gång eller?
MT: Ehh nä jag går inte på krogen ever, ehh i princip, så nä de va jag inte
F: Dricker du alkohol?
MT: Ja nu blir de faktiskt varje kväll, en öl på vardagar å två på helger ehh när de ä förlängning så får man ta en extra, så igår vaii de faktiskt, igår vart de bra
F: Den här fredagen, hade du druckit alkohol?
MT: Nä nä nä ehh de är extremt ovanligt att jag dricker alkohol
Citera
2020-03-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Selektiv lojalitet och vänskap.
Tror du att LW tyckte att han var lojal och vänlig?

Eftersom du också är så negativ mot LW så förstår jag att du uppskattar JG:s avoghet mot henne.
JG är falsk och lögnaktig och det kanske är en personlighetstyp som du kan känna samhörighet med?
Att vara negativ mot LW räknas inte bland vissa personer.

Har missat Jerrys nick i tråden. Kan du pma, eller ange sida i Fup, tack på förhand.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-07 kl. 18:00.
Citera
2020-03-07, 17:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, kanske?

Det skall hursomhelst bli mycket intressant att i april få ta del av domslut och domskäl när det gäller det här brottet.

Tycker att vanlig medias ointresse för denna förhandling är tecken på nåt djupt oroande, men eftersom det blir OffT att ta upp den frågan så avstår jag. Men illavarslande är det när en trebarnsmamma kan dödas i sitt bostadsområde och media överlag visar sig vara helt ointresserade av att rapportera från förhandlingen.

Vafan, jag är helt med på vad du skriver. Första gången tror jag.
Citera
2020-03-07, 17:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 147 s 503, ang de tre mystiska männen som SD påstod smugit omkring.

MT: Sen när när jag har pratat med era kollegor så ehh då vill jag väl upp å kolla, för de ä min erfarenhet, nä min fördom ska jag säga, är att inte alla såna telefonsamtal som leder till att man har möjlighet å rycka ut, ehh å då ville jag ta mig upp dit å kolla så att, se om dom är kvar å, sådär, sen att de skulle dröja en halvtimme innan nån (harklar sig) nån av era kollegor hade möjlighet å komma så, så ville ja vara kapten amerika, å se till så att[b] inget ont händer i samhället<<<<*Omtänksam man*

Han påstod ju att han hade varit på krogen när poliserna kom dit.

s 504 i samma aktbilaga:
F: Å om du tänker innan de härda, som ni ska träffas, har du, går du på krogen nån gång eller?
MT: Ehh nä jag går inte på krogen ever, ehh i princip, så nä de va jag inte
F: Dricker du alkohol?
MT: Ja nu blir de faktiskt varje kväll, en öl på vardagar å två på helger ehh när de ä förlängning så får man ta en extra, så igår vaii de faktiskt, igår vart de bra
F: Den här fredagen, hade du druckit alkohol?
MT: Nä nä nä ehh de är extremt ovanligt att jag dricker alkohol

Herregud, vad säger karln. 😳

Låter ju nästan som om han vore full under förhöret.
Citera
2020-03-07, 17:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man får faktiskt vara osäker. Man får tveka. Jag förstår inte vad som bekymrar er härinne. JG är människa som alla andra. Hans bästa vän står åtalad. Tro fan han bär på en massa märkliga känslor. Nu har det dock gått lång tid sedan fadäsen med raderandet. Jag tvivlar starkt att han kommer ljuga. Jag är nämligen säker på att han vänt och vridit på olika scenarion och tankar. Så mycket skit som kastats på oskyldiga har jag sällan sett i nån tråd. Lena och JG har stått i skottlinjen. Inte SD - SD som faktiskt står åtalad för mord.

Märkliga skribenter här.
Har inte både JG och HD stått rätt mycket i skottlinjen?
Även SD men har har också haft sina ständiga försvarare.
Det är inte så konstig eftersom de alla kan misstänkas ha deltagit på ett eller annat sätt, om inte i mordet, så i alla fall när det gäller att dölja mordet.
Att LW är den som varit mest utsatt är det som är värst enligt min åsikt.
Citera
2020-03-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man får faktiskt vara osäker. Man får tveka. Jag förstår inte vad som bekymrar er härinne. JG är människa som alla andra. Hans bästa vän står åtalad. Tro fan han bär på en massa märkliga känslor. Nu har det dock gått lång tid sedan fadäsen med raderandet. Jag tvivlar starkt att han kommer ljuga. Jag är nämligen säker på att han vänt och vridit på olika scenarion och tankar. Så mycket skit som kastats på oskyldiga har jag sällan sett i nån tråd. Lena och JG har stått i skottlinjen. Inte SD - SD som faktiskt står åtalad för mord.

Märkliga skribenter här.
Fast nu gled du förbi det egentliga.
Alltså att det kan vara bättre (ur "självskyddssynpunkt") att tveka eller förege 'glömska' när man är i vittnesbåset om minnesbilden inte är kristallklar.
Min fråga var hur vi/man skall ställa oss/sig vid ett sånt tänkt scenario!
Citera
2020-03-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har inte både JG och HD stått rätt mycket i skottlinjen?
Även SD men har har också haft sina ständiga försvarare.
Det är inte så konstig eftersom de alla kan misstänkas ha deltagit på ett eller annat sätt, om inte i mordet, så i alla fall när det gäller att dölja mordet.
Att LW är den som varit mest utsatt är det som är värst enligt min åsikt.
Jag tänker framförallt på oskyldiga till mordet. HD är jag inte så säker på faktiskt - tror hon har knowledge hur det gick till - och framförallt ATT SD slagit ihjäl henne. Men både JG och Lena är oskyldiga spelpjäser här. JG har inte en susning, även om jag tror han numera har en clou att det faktiskt kan vara hans bäste vän som varit framme. Lena är offret. Dessa två har i den här tråden pratats så mycket skit om att jag faktiskt häpnar. Den enda tråden som slår detta är Kim Wall-mordet där speciellt EN skribent (troll) svärtade ner Kim i varenda inlägg.
Citera
2020-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Fast nu gled du förbi det egentliga.
Alltså att det kan vara bättre (ur "självskyddssynpunkt") att tveka eller förege 'glömska' när man är i vittnesbåset om minnesbilden inte är kristallklar.
Min fråga var hur vi/man skall ställa oss/sig vid ett sånt tänkt scenario!
Vad menar du med det fetade? Du får väl ställa dig hur du vill. Du sitter varken som nämndeman eller i nån annan sits där du kan avgöra något väsentligt.
Citera
2020-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ja, kanske?

Det skall hursomhelst bli mycket intressant att i april få ta del av domslut och domskäl när det gäller det här brottet.

Tycker att vanlig medias ointresse för denna förhandling är tecken på nåt djupt oroande, men eftersom det blir OffT att ta upp den frågan så avstår jag. Men illavarslande är det när en trebarnsmamma kan dödas i sitt bostadsområde och media överlag visar sig vara helt ointresserade av att rapportera från förhandlingen.

Ja, inga hjältar eller hjältinnor att sympatisera med antar jag. Synd, för ett brott är ändå ett brott, som någon bör belysa, inte endast ställas till svars för, oavsett de inblandades vandel. Hyckleri menar jag.

Lena beskyllde ofta Stefan för hyckleri, att han sa en sak, och gjorde något annat. Och Stefan ansåg Lena vara en hycklande pastor som låg med en gift man.Det hotade han avslöja för både hennes barn och deras omgivning. Vänskap, som förvandlas till fiendskap och sedan inbördes hållhakar.

Jenny F och Lena skrev en del om socialt anseende, och hur viktigt det var för Lena. 150/170 och framåt. Ibland tycks det finnas alltför många olika möjliga motiv bakom ett brott. Som i detta fall.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-07 kl. 18:04.
Citera
2020-03-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte satt mig in i den delen.
Vad jag har läst i tråden (och nu ligger jag ääääännu mer efter) verkar det ganska oklart runt vad som har hänt. Kanske har någon i tråden bättre koll än vad jag har?

En gång verkar ha varit före mordet och en gång efter mordet, eller?

Vet inte om larmet hade just med den tekniska undersökningen att göra? Kanske hade de sprayat någon spray eller dammat med något för fingeravtryck? Mycket vild gissning från mig.

Det var en pelletsbrand i april, så var då en saneringsfirma där om jag fattade det rätt. Det packades ner kläder osv i kartonger.

Sen är det fyra vittnen (vad jag hitintills har läst) som har noterat att brandlarmet i huset gick. Och det verkar vara onsdagen 16e som majoriteten nämner. Nån visste inte om det var onsdagen eller torsdagen. Men paret hade åkt till USA då.

Vill man läsa mer om det där så kan man läsa tidigare inlägg som jag skrivit. Har försökt nysta i det där iom att man försökte hitta jeansen/shortsen som SD hade på sig mån/tis.
Har försökt så gott jag kunnat att lämna hänvisningar. Nån kan säkert bena ut nånting ur det.
Citera
2020-03-07, 18:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
J.G har inte ont uppsåt. Han har raderat i ett oförstånd enligt mig.
När han berättade för SD allt han hade dolt för polisen så var det också av oförstånd eller? Han verkade fiska efter SD:s uppskattning när han berättade det.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, Jerry är en harmlös påg. Lite obetänksamt, och kanske halvsnurrig men han är ingen elak typ, utan den snälla medkännande sorten, som Inter menar något ont.
Tror du att LW tyckte det också?
Citat:
Och vad skulle hans motiv vara till att hjälpa Stefan med brottet? Han lever själv i en seriös relation, har en anställning på Örebro universitet. Har en stor vänskapskrets och tyckte om Lena.
Vad har det med saken att göra. Han tyckte inte tillräckligt mycket om LW för att ställa upp när hon behövde hans stöd. Nu talar han antagligen om till höger och vänster hur mycket han tyckte om henne. Fråga hennes son vad han tycker om JG?
Citat:
Motiv:Hans plikt som mycket god vän att hjälpa densamma i en krissituation. Han är även vän med LW , men i hans värld är inte SD skyldig till brott.
Är vän med LW? Snarare trodde LW att han var en vän men när SD krävde lojalitet så var det inte mycket bevänt med vänskapen med LW. Nu kanske han anser att han VAR vän med henne.
Citat:
Jag har tidigare misstänkt Jerry men det gör jag inte längre.Han ska absolut inte skämmas för att han i god tro gjorde som han gjorde.Han verkar vara en fin och bra man.En helt annan människotyp.
SD sa ju att "han är lite dum". Så säger man väl inte om man har en vän?
HD är inte oskyldig.Hon: Försvårande av utredning/Skyddande av brotsling.Om de inte går fria allihop vill säga.
På vilket sätt verkar JG vara en fin och bra man?
Jag är förvånad över hur positiva många har blivit till JG helt plötsligt.
Kör han en kampanj i Örebro där han talar om hur mycket han tyckte om LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in